2016-09-24, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja du upprepar detta men vägrar svara på den fråga jag ställer: anser du att de är dålig karaktär att ta ett bolån
Jo har svarat, läs ovanför.
2016-09-24, 10:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jo har svarat, läs ovanför.

Det finns inget svar på frågan om du anser att det är dålig karaktär att ta bolån där, du räknar bara upp andra saker som du anser att det är dålig karaktär att låna till.

Varför är du så rädd att svara på om du anser att det är dålig karaktär att ta ett bolån? Det skulle gå mycket snabbare att ge ett rakt svar på detta istället för att svara på frågor som ingen har ställt.
2016-09-24, 10:01
Avslutad
Citat:
Ok!

Personligen har jag köpt bostad flera gånger i mitt liv och då har jag bara ringt till min bankgubbe å sagt att jag vill köpa nytt å då har han bara svarat ok va kul

Bara för ett par veckor sedan ringde jag han för jag ville köpa sommarstuga och fick ja på telefon och då skall tilläggas att jag knappt har nån inkomst i Sverige.
Nu förstår jag inte. Du har ju fortfarande lån på ditt hus. Och så går du och konsumerar istället för att amortera klart på huslånet! Är intedetta typiskt bolånetorskbeteende som du har fördömt så många gånger? Är du en bolånetorsk?
2016-09-24, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det finns inget svar på frågan om du anser att det är dålig karaktär att ta bolån där, du räknar bara upp andra saker som du anser att det är dålig karaktär att låna till.

Varför är du så rädd att svara på om du anser att det är dålig karaktär att ta ett bolån? Det skulle gå mycket snabbare att ge ett rakt svar på detta istället för att svara på frågor som ingen har ställt.
Mest intressanta är väl varför du tycker det är så intressanat vad jag tycker
2016-09-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nu förstår jag inte. Du har ju fortfarande lån på ditt hus. Och så går du och konsumerar istället för att amortera klart på huslånet! Är intedetta typiskt bolånetorskbeteende som du har fördömt så många gånger? Är du en bolånetorsk?
Nej jag är inte en bolånetorsk.
Men har aldrig sagt att jag har bra karaktär, kan inte hjälpa att du läser in saker som jag inte skrivit.
2016-09-24, 10:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Mest intressanta är väl varför du tycker det är så intressanat vad jag tycker

Jag ser att du motsäger dig själv och det har du väl också insett nu, det är väl därför du vägrar svara på frågan.

Varför vågar du annars inte ge ett svar på om du anser att det är dålig karaktär att ta ett bolån? Det kan inte bero på att du inte orkar svara för du upprepar att det är dålig karaktär att ta lån till andra saker som ingen har frågat om. Är du så här rädd bajsbosse?
2016-09-24, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hillarybill
Jag tror inte, jag vet eftersom jag utsattes för det när jag köpte bostad förra året.
Lånetaket på ca 5 ggr av årsinkomsten har gällt i åtminstone 5 år.
Sedan har statens bank SBAB varit mer riskvillig. Men det har mer att göra med att staten velat elda på skuldsättningen.

Jag har själv provat och låtsas vara bolånekund, och det tog stopp ganska precis vid 5 ggr. Och då har jag ändå väldigt stark ekonomi. (Ett tillfälligt brygglån under några några månader hade kanske gått att få över gränsen. Men det är inte riktigt det vi talar om här).
2016-09-24, 10:31
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjeg01
jag förstår hur du resonerar men var inte så jävla naiv. bankerna har ett vinstintresse och en historia av ibland vårdslös utlåning. Det är klart att de slår sig för bröstet och med stöd av bankföreningen vill visa hur duktiga de är att implementera och följa regler. Men detta spel för galleriet sker ju bl.a. i syfte att slippa hårdare regleringar.

Nämn då ett exempel från idag där bankerna sysslar med "vårdslös utlåning"! Det är svårare än någonsin att låna pengar till en bostad idag trots de höga priserna.
2016-09-24, 10:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nej jag är inte en bolånetorsk.
Men har aldrig sagt att jag har bra karaktär, kan inte hjälpa att du läser in saker som jag inte skrivit.
men alla andra som lånar till bostad är tydligen det enligt dig? Logik?
2016-09-24, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nämn då ett exempel från idag där bankerna sysslar med "vårdslös utlåning"! Det är svårare än någonsin att låna pengar till en bostad idag trots de höga priserna.
Alla lån som ges idag är riskfyllda med dessa höga värderingar.
2016-09-24, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
men alla andra som lånar till bostad är tydligen det enligt dig? Logik?
Man är väl inte bolånetorsk om man har under 50% belåningsgrad eller?
Logik?
2016-09-24, 13:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Man är väl inte bolånetorsk om man har under 50% belåningsgrad eller?
Logik?

Torsk låter som man har förlorat men du verkar anse att man kan vara det även om man har stora vinster, eller?

Och hur var det nu, ska du ta mod till dig och svara på om du anser att man har dålig karaktär om man tar ett bolån?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in