Citat:
Ursprungligen postat av
RangRover
På inget sätt förvånade att en utredning påbörjats just till följd av att man vill undvika en debatt om att det inte togs vidare pga. MS är så högt profilerad och har ett starkt stöd bland folket (några i denna tråd ej inräknade). Att arbetsgivare skriver falska intyg vad gäller inkomst i samband med att en anställd ska köpa bostad är något som sker generellt inom de flesta företag. Det hon därför ska klandras för är just att historien kring att han var anställd av henne samtidigt, vilket förklarade det belopp hon skrev på intyget. Ser man det från ett annat perspektiv valde hon, på ett föredömligt sätt, att ta "smällen" istället för att den stackars polisen, som pga. marknadspriserna, annars inte kunnat hittat en lämplig bostad.
Det är förstås rent nonsens att arbetsgivare skriver fejkade intyg för att dennes anställda ska låna till bostad som de inte har råd med. Varför skulle de ta den risken att få dåligt rykte? Ofta så har arbetsgivaren samma bank som den anställde, att skriva falska intyg skulle inte vara bra för arbetsgivarens bankrelation.
De arbetsgivare jag haft skulle titta på mig om jag var galen om jag begärt falskt intyg. Några hade genast förhört sig om vad det var för hus och om det var ett vettigt pris, när man var yngre kanske rent av velat åka med och titta så jag inte gjorde en dålig affär.
Mona starkt stöd hos folket? Inte ens inbitna sossar som röstar S oavsett vad speciellt förtjusta i henne, nu är hon sen länge en föredetting.
Det är primärt Mona som felat, hon är ansvarig för att detta kunde ske, den ”stackars” Labben bara ett offer för den ”smarta” Mona.