2016-09-23, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Där kom det igen. "samordnad attack av USA och terroristerna". Det utesluter inte heller att utomjordingar låg bakom det, eller hur?

Om Ryssland säger att man man sett flygande grisar i området, tar du det som sanning det också? Någonstans måste det finns vett nog för att förstå att Ryssland kan ha legat bakom attacken, medvetet eller omedvetet.

Här är en rapport av Amnesty som visar på hur Ryssland och Assadregimen systematiskt attackerar sjukhus.

https://www.amnesty.org/en/press-releases/2016/03/syrian-and-russian-forces-targeting-hospitals-as-a-strategy-of-war/

Enligt dig är Amnesty International seriösa, så du borde inte ha några problem med att smälta det, eller?

Amnesty sa, FN sa , oebs sa, human rights watch sa... Bla bla bla

Allihopa Styrda av samma organ, under en paraply, samma agenda.
Ni måste förstå att alla dessa olika organisationer från väst har förlorat sin kredibilitet i en vanlig människas ögon, med lite sunt förnuft förstås.
Enough Said.
Citera
2016-09-23, 20:02
Medlem
Tok-Franss avatar
De pratas om en resa rysk flygattack i Aleppo som dödat officerare från 6 olika länder.
Citera
2016-09-23, 20:08
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Amnesty sa, FN sa , oebs sa, human rights watch sa... Bla bla bla

Allihopa Styrda av samma organ, under en paraply, samma agenda.
Ni måste förstå att alla dessa olika organisationer från väst har förlorat sin kredibilitet i en vanlig människas ögon, med lite sunt förnuft förstås.
Enough Said.
Om det är någon som saknar förnuft så är det du. FN har kritiserat Israel, Saudiarabien och andra länder som står nära allierade till USA. Hur kan du då avfärda organet som oseriöst och styrt av USA? Det måste vara väldigt fel i skallen för att ha en sådan uppfattning. Om du vill kritisera något får du kritisera metodologin bakom rapporten och dess källor.
Citera
2016-09-23, 21:03
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
De pratas om en resa rysk flygattack i Aleppo som dödat officerare från 6 olika länder.

Det var en attack med Kalibr eller sub-Kalibr. Inga bevis har presenterats men festligt om det stämmer. Det känns som konflikten eskalerar.
Citera
2016-09-23, 21:46
Bannlyst
Erdogan och biden träffades för någon dag sen och Erdogan ställde några frågor till Biden, frågorna löd så här:

- Erdogan:För 3 dagar sen så anlände 3 amerikanska flygplan med vapen till ay Al- arab( inte direkt på plats) vapnen jämfördelades mellan ISIS och YPG, visste du om det?

-Biden, nej det visste jag inte om.

-Erdogan, men jag vet om det så nu vet du om det.

https://www.youtube.com/watch?v=zm7yGF8Dp-Q
Citera
2016-09-23, 22:48
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ULKUCU
Erdogan och biden träffades för någon dag sen och Erdogan ställde några frågor till Biden, frågorna löd så här:

- Erdogan:För 3 dagar sen så anlände 3 amerikanska flygplan med vapen till ay Al- arab( inte direkt på plats) vapnen jämfördelades mellan ISIS och YPG, visste du om det?

-Biden, nej det visste jag inte om.

-Erdogan, men jag vet om det så nu vet du om det.

https://www.youtube.com/watch?v=zm7yGF8Dp-Q

Stämmer detta kan det förklara varför Nusrafronten inte vill ingå i "Eufrates sköld" samt dessutom förklara Syrien och Rysslands ökade självsäkerhet. Nu "slapp" de en väldigt stark motståndare. Förklarar det Israels ökade intresse av konflikten?

Edit: jag tror faktiskt ryssarna bombade konvojen, det gynnar definitivt offensiven mot östra Aleppo. Dessutom nu när de sprängt vattenverket. Ryssarna är experter på desinformation. Hela attacken blir grumlig och glöms bort. Taktiskt korrekt beslut. Endast vinnaren blir ihågkommen i slutändan. Cyniskt.

Gör jag en helt felaktig analys? - Turkiet har på riktigt närmast sig Ryssland och inte bara medialt. Måste erkänna att jag är ny på denna konflikten som de facto svänger hur som helst. (har i åtanke rebellernas motoffensiv i Aleppo som drog brallorna av SAA).

Kan inte hävda att jag har så mycket över för någon part i denna konflikten. Kan spontant känna sympati med kurderna och assyrierna som är minoriteter. Minoriteter får oftast mest stryk i smutsiga inbördeskrig. De befinner sig enligt tråden på olika sidor i konflikten.
Senast redigerad av Sababa 2016-09-23 kl. 23:03.
Citera
2016-09-23, 23:12
Bannlyst
Det verkar som att Turkiet endast gick in i Syrien för att stoppa SDFs avancerande. Det har gått exakt en månad nu och de har endast tagit en bit av kurderna. Turkiet som ligger precis runt hörnet med en riktigt stor och stark militär samt deras tokiga jihadister borde ha kommit lite längre tycker jag. Al-bab styrs fortfarande av ISIS och operationen mot Raqqa är långt borta nu.
Citera
2016-09-23, 23:31
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nu är det ju allmänt bekant att en del vapen som terroristerna fått från USA och andra, har köpts upp i Östeuropa. Så det här bevisar nog ingenting. Och hur pålitlig är den här sidan?
Jag efterlyser USA:s officiella version av vad som hände. Vilken information baserar USA sina anklagelser på? Det är ju det väsentliga här.

Ryssland säger sig ha bevis för att en amerikansk attack-drönare fanns vid platsen där attacken mot konvojen utfördes och att den hade kommit från Incirlik i Turkiet.

More:
http://tass.com/world/901591

Så du menar att den amerikanska staten har köpt upp OFAB 250-270 bomber ifrån "öststater" bara för att sätta dit Putin? Om det vore fallet så borde ju jänkarna köpa in ett gäng Su plan och sen måla dessa enligt RuAF,s färgschema och bomba hejvilt och skylla allt på Putler.

Ryssarna måste lära sig att synca sin cover-up för olika myndigheter hittar på egna versioner.

1. Insinuerar att USA/NATO bombade med en drönare
2. Terroristena bombade lastbilarna
4. konvojen "självantände i samband med att terroristerna startade en offensiv.
Citera
2016-09-24, 00:24
Medlem
JontenZs avatar
Vilken aktör i inbördeskriget tycker ni är bäst att styra landet? Borde Bashar al-Assad stanna kvar som president eller tycker ni att oppositionen borde vinna över regeringen?
Citera
2016-09-24, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Då ska vi se vad du säger om faktiska bevis då:

https://www.bellingcat.com/news/mena/2016/09/22/russian-bomb-remains-recovered-syrian-red-crescent-aid-convoy-attack/

Vilka faktiska bevis menar du?

Jag har bara sett utbrända lastbilar och inte söndersprängda lastbilar på de bilder som har visats och jag har heller inte sett de kratrar som borde vara resultatet av en nära träff och som innebär att bomben penetrerarar marken och exploderar men du får gärna visa mig för det ha jag missat.

I stället så har relativt orörda lastbilar visats förutom att de är utbrända förstås

En kompis till mig som jag lärde känna vid mönstringen för en sisådär 35 år sedan och som sedan blev yrkesmilitär hade inga problem med att identifiera stjärtfenorna som en OFAB 250-270 men det var inte det intressanta egentligen utan vad han sedan sa - Det ser ut som om den har börjat rosta. Då ska man veta att man har använt OFAB 250-270 ett tag nu så min kompis menade på att den bomben som stjärtfenorna kom från inte fälldes för bara några dagar sedan utan tidigare (Kanske långt tidigare).

Edit: Bara för att det har skett knivmord så är inte existensen av en kniv bevis för att ett mord ha skett så som Bellingcat verkar resonera
Senast redigerad av micks 2016-09-24 kl. 00:57.
Citera
2016-09-24, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nej, så bomben har levererats med hjälp av rebellernas icke-existerande flygvapen då? För du fattar väl hur flygbomber används?

Ja, Ryssland har bevis för att det fanns en amerikansk drönare på plats, men som redan omnämnts flera gånger i tråden kan en sådan drönare inte bära de vapen som skapade förödelsen. Dessutom har Ryssland också sagt att det INTE var ett flyganfall, och att konvojen fattade eld snarare än blev anfallen...

Nej man har sagt att det inte ser ut som det borde göra efter ett anfall från luften men man har inte släppt det spåret helt, så uppfattar jag det i alla fall. Man har alltså flera möjligheter öppna precis som man borde göra om man är intresseras av sanningen och inte bara komma med en massa "grundlösa" beskyllningar

Man försöker kanske inte nödvändigtvis påskina att drönaren utförde någon attack men med den drönaren så nära kanske man menar att den borde kunnat se vad som hände. Men inga bilder har släppts från drönaren som visar syriska/ryska helikoptrar, flygplan, whatever, bomba konvojen eller hur
Citera
2016-09-24, 00:47
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Jaså?
Denna amerikanska drönare har en payload på 1700 kg.
https://en.wikipedia.org/wiki/General_Atomics_MQ-9_Reaper

Och vem säger att det bara varit en?

Fel drönare, om man är så dum så man tror på vad ryska försvarsministeriet säger så bör man väl tro på allt?

Citat:
(TASS) Facts made available to the Russian Defense Ministry prove unambiguously a US Predator drone from Turkey's Incirlik airbase was present in the zone of attack on the UN humanitarian convoy in Syria, Gen Igor Konashenkov said on Thursday.
https://www.almasdarnews.com/article/russian-defense-ministry-confirms-us-drone-present-aleppo-aid-attack/

Det är alltså "ingen tvekan" om att det är en Predator, och den har bara två hardpoints...=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in