Citat:
Nej, det är ingen idiotfråga, det är i många sammanhang den väsentliga frågan som leder till de tänkbart skyldiga. Men då skall förstås resonemanget vara sakligt och inte vara produkter av fantasier som du gör dig skyldig till här.
Citat:
Sant
Citat:
Nja, detta är ju tveksamt, då regimen i samma stund förlorar anseende. Inte kan man låta civila svälta i det egna landet! Vad är det för regim som gör så? Jag tror att Assad välkomnar hjälpen utifrån om den utförs på rätt sätt. Deras tveksamhet har handlat om att rebeller och vapen levereras med dessa laster.
Citat:
Så när USA angriper SAA, så hämnas Ryssland genom att angripa en hjälp-konvoj?
Nu är vi verkligen nere på sandlådenivå. Jag är säker på att Ryssland/Syrien kan utdela hämnd på USA på mycket smartare sätt och utan att dra in en tredje part.
Citat:
Med din fantasi, ja. Men med sakliga resonemang kommer man fram till att rebellerna är de mest sannolika förövarna. Så här långt.Men varför uteslöt du USA i dina scenarios? Är det bevisat att de är oskyldiga? Nej, inte så vitt mig bekant.
De var dessutom väldigt snabba med att slunga ur sig anklagelser, vilket tyder på att de hade ett finger med i spelet.
Vidare verkar de inte intresserade av att utreda händelsen, så vitt jag sett. Det verkar ju också misstänkt, de har säkert övervakningsmaterial som de inte har presenterat. Varför gör de inte det?
Det mest avgörande är ju som du säger, bevisen.
Senast redigerad av humanlife 2016-09-23 kl. 09:38.
Senast redigerad av humanlife 2016-09-23 kl. 09:38.