Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-23, 18:57
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
http://www.washingtonexaminer.com/trump-crashing-the-internet-with-30-million-followers-billions-of-views/article/2602541

Länken beskriver sig självt

Men ändå leder Clinton.

Jag förstår det inte.
2016-09-23, 19:07
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Till de som inte förstår varför Trump drar sådana enorma mängder folk på sina rallyn, och till eventuella MSM-journalister som läser denna tråd:

Trump står för ett movement, som har stort släktskap med "så kallade nationalistiska partiers" framväxt i Europa. Det är en naturlig motreaktion mot en oerhört snabb och plötslig förskjutning av värdegrunden i våra samhällen, påtvingad av vänsterliberala krafter i förening med main stream media.

Tidigare, fram till 1980-1990-talen, rådde en värdegrund i samhället som i stort sett innebar:
a) Arbete och plikt
b) Traditionella familjer bestående av mamma och pappa, med trygga barn
c) Studier och bildning
d) En framtidstro, där det också var tillåtet att vara stolt över sitt västerländska land
e) I stort sett ett homogent samhälle där alla arbetade mot samma mål

Det som sedan hände var att det inom loppet av några decennier förändrades till att vara någon sorts skam att stödja ovanstående punkter. Från att ha varit norm, och det som byggt våra upplysta västerländska samhällen, blev det plötsligt helt fel att tycka så. Allt enligt de mycket starka vänsterliberala krafterna som också fick monopol på media.

a) Arbete och plikt förbyttes till en sorts ultraliberal "satsa på dig själv", skit i andra
b) Familjevärderingarna blev närmast fult, idealet var nu bögar, lesbianer och transvestiter
c) Studier och bildning försvann, "flumskolan" blev idealet
d) Det blev extremt fult att vara stolt över att vara vit man. Nu skulle man känna en skuld.
e) Sen kom massinvandringen, med stora grupper utanför samhället, utan bildning och ofta i direkt strid/konflikt med det samhälle de levde i.

Givet detta, är det så konstigt att Trump har möjlighet att vinna presidentvalet i USA, och att partier som SD, Nationella fronten, AFD, Frihetspartiet, Sannfinnländarna, DF, ÖFP mfl mfl har etablerat sig på 20-30% i hela Europa?

Jag tycker närmast de Europeiska siffrorna är låga. USA är inte alls lika infekterat av politisk korrekthet. I USA kan man ha en Trump-flagga på garageuppfarten utan att råka ut för tråkigheter. I USA finns FoxNews som en av de allra största nyhetskanalerna, som åtminstone delvis står för traditionella värdeingar. Det är OK att öppet uttrycka sin åsikt på ett annat sätt än i Europa. Därför kan Trump ligga side-by-side med Hillary i mätningarna, genom att 70% av vita arbetande amerikaner stödjer honom.

Jag vet att det egentliga, hemliga, smygstödet för SD i Sverige ligger på åtminstone 50% då det gäller dessa värdegrundsfrågor.

Så min slutsats är, Trump står för ett oerhört starkt ideologiskt movement, som är en motreaktion mot allt detta flum som infekterat västerländsk kultur de senaste 20-30 åren.

Jag ber om ursäkt, men ordet "rörelse" finns redan på svenska.
2016-09-23, 19:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Jag ber om ursäkt, men ordet "rörelse" finns redan på svenska.

Tydlig kommentar, har nu ändrat. Tyckte att Engelska/Amerikanska "movement" var starkare och mer adekvat beskrev det som skedde. Men efter en del övervägande har jag nu ändrat till rörelse.

Trist att detta var det enda du hade kapacitet till att förstå/ta till dig.
2016-09-23, 19:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Du har tydligen missat hela poängen med Trump, ser du inte det uppenbara med honom varför han drar så mycket folk till sig?

Han står för frihet, vill inte du ha frihet? vill du bli styrd av etablissemanget, etablissemanget är såna som Löfven, sossarna och alla andra tomtar som används som verktyg att styra dig och mig och alla andra i vardagen, Trump står emot allt detta, han är fri och vill att alla ska vara fria ta egna beslut utan att etablissemanget ska styra oss vilka vägval vi gör i livet.

Trump står för åsiktsfrihet, vill inte du kunna säga vad du vill utan bli nertryckt av andra som inte håller med dig, tycker du verkligen att PK klimatet är bra för länder och människor? Trump slår hål äntligen på detta.

Trump står för nationalism, han vill ha hem jobben från Kina och andra låglöneländer, han gör om skatterna så det blir attraktivt att etablera sig i USA igen, tycker du inte det är bra? Tänk om våra politiker hade brytt sig om Sverige så hade vi haft mycket av industrin kvar i Sverige men man valde att sälja Sverige till utlandet, är inte du nationalist?

Trump vill stoppa invandringen av ILLEGALA, inte legala
Du pratar om frihet, berätta hur han vill ha det i narkotikapolitiken.
Finns ingen frihet där överhuvudtaget.

Som jag känner med Trump, så får man bara ha en åsikt om den sammanfaller med Trump.

De jobben som är i Kina och andra ställen, är idag jobb som jag inte är säker på ens någon vill göra och med den lönen USA.
Och nationalism och jobb, så är ju det bättre att ha låglön jobben utanför USA.

Trump vill skicka hem hela familjer, då man ska ha familjerna ihop oavsett om de är medborgare.
Så inte alls bara de illegala.
Och sen även så är invandringen ifrån Mexiko på minus nu, mer lämnar USA än kommer dit.
2016-09-23, 19:25
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Tydlig kommentar, har nu ändrat. Tyckte att Engelska/Amerikanska "movement" var starkare och mer adekvat beskrev det som skedde. Men efter en del övervägande har jag nu ändrat till rörelse.

Trist att detta var det enda du hade kapacitet till att förstå/ta till dig.

Trist att du förmodar och dessutom skriver så. Jag tyckte att det var en läsvärd och rätt bra sammanfattning men den upprepade anglicismen skavde så i ögonen att jag ville ge dig möjlighet att förbättra texten.

Men få ord är starkare än folkrörelse.
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2016-09-23 kl. 19:27.
2016-09-23, 19:32
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du pratar om frihet, berätta hur han vill ha det i narkotikapolitiken.
Finns ingen frihet där överhuvudtaget.
Huh? http://www.dailywire.com/news/9422/watch-gary-johnson-talks-his-tongue-out-proving-frank-camp Här är din kandidat, Gary Johnson som helt tappat sinnet och sticker tungan ur munnen i en intervju, vad är det för fel på honom??
Om du vill ha liberala droglagar så är den frågan helt stendöd idag f.ö och kommer inte komma tillbaka på tapeten på minst 10 år tror jag. Titta kommentarerna på första sidan av Hillary-tråden. (FB) Hillary Clinton kandiderar.
2016-09-23, 19:40
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis

Trump fortsätta Obamas politik??? Hah ... hah hahahahahahaha
Bush är neo-con, Bush den äldre stödjer Hillary förresten, stollen.
Vad kommer han ändra?
2016-09-23, 19:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Huh? http://www.dailywire.com/news/9422/watch-gary-johnson-talks-his-tongue-out-proving-frank-camp Här är din kandidat, Gary Johnson som helt tappat sinnet och sticker tungan ur munnen i en intervju, vad är det för fel på honom??
Om du vill ha liberala droglagar så är den frågan helt stendöd idag f.ö och kommer inte komma tillbaka på tapeten på minst 10 år tror jag. Titta kommentarerna på första sidan av Hillary-tråden. (FB) Hillary Clinton kandiderar.
Inte ett ord om Trump där.
Gary klippet, ja det sa inget.
Vad det är för fel på honom, antagligen innan.
Utan han försökte visa hur man ville tysta han, genom tungan och visa inget blir sagt då.

I USA och droglagar, så är det ALLT annat än stendött idag.
Det är endast på federal nivå, som det är en sak som man vill ha det samma som innan.
Men det är inte samma som innan, med så många stater som legaliserat och har medicinsk cannabis.
2016-09-23, 19:43
Medlem
Off topic.
Senast redigerad av Friherr 2016-09-23 kl. 19:51.
2016-09-23, 19:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Vad fan var det där? Jag har erfarenhet av de flesta drogrelaterade tics genom mitt tidigare jobb men det där har jag aldrig sett. Aldrig någon av alla våra patienter som gjorde något liknande. Ser snarare ut som något som vissa utvecklingsstörda sysslar med.

Hör hemma i en annan tråd, om honom? Men jag håller med, ser ut som ett drogrelaterat problem av något slag. Kan han få hjälp?
2016-09-23, 19:52
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Någon som har en förklaring till att Trump tappar i mätningarna sedan ca 16:e september?

Som bäst var han 0.9 procentenheter efter Clinton, nu har gapet ökat till 3.0.

Raskravallerna i Charlotte ska inte ha hunnit spela in, och bör dessutom kunna gynna Trump.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html

Jag vet inte vad som hänt, men alla tracking polls tycks visa samma sak. Just nu kom Ipsos där de går från oavgjorda till +5 för Hillary, och LA Times visar samma trend:

http://graphics.latimes.com/usc-presidential-poll-dashboard/

Brytpunkten för ändringen tycks vara runt den 19e?
2016-09-23, 20:01
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Vad kommer han ändra?
Allt? Vad skulle han inte ändra där Obama har varit i farten?
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Inte ett ord om Trump där.
Gary klippet, ja det sa inget.
Vad det är för fel på honom, antagligen innan.
Utan han försökte visa hur man ville tysta han, genom tungan och visa inget blir sagt då.

I USA och droglagar, så är det ALLT annat än stendött idag.
Det är endast på federal nivå, som det är en sak som man vill ha det samma som innan.
Men det är inte samma som innan, med så många stater som legaliserat och har medicinsk cannabis.
Han måste vara din kandidat?? Liberal drogpolitik och liberal invandringspolitik, du gillade inte Clinton eller Trump sa du, så varsegod. Han har ingen egen tråd Gary, stackarn.
Ok, han kanske försökte visa något... bättre lycka nästa gång. He's a sad mess men han tar röster från Clinton ändå.
Vad vill man få som innan menar du? Många har legaliserat ja, många stoners och uteliggare i dessa stater, inte lika aggressivt problem som i andra delstater med meth, crach och heroin dock.
Men varken straffskärpning eller liberalisering är på agendan, det är Trump som sätter agendan idag och han vet att drogproblemen av tunga droger är nr 1 issue för många och deras communitys.

Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Vad fan var det där? Jag har erfarenhet av de flesta drogrelaterade tics genom mitt tidigare jobb men det där har jag aldrig sett. Aldrig någon av alla våra patienter som gjorde något liknande. Ser snarare ut som något som vissa utvecklingsstörda sysslar med.
Jag är erfaren själv av droger och dedär är inget man råkar göra, han försökte göra en sorglig poäng att han ska göra något "crazy" som Donald och få uppmärksamhet.
Tjejen blev rädd, jag likaså och i samband med Hillarys ökända okända hälsoproblem passar det väldigt dåligt in.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in