Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-01, 16:38
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Väldigt seriöst att jämföra Trump med Hitler...

Det jag snarare jämförde var de mekanismer som verkar på såväl motståndarna och anhängarna.
2016-11-01, 16:39
Medlem
https://www.youtube.com/user/MarkDice

här har du lite hillary clinton supporters, när mark dice undrar varför trumps söner kan döda dinosaurier i jakt och komma undan med det får han svar såsom: det är för hans barn är rika.

herregud.

gillar också hur de vill införa sharia lagar för Clinton är för det (enligt Dice) och ta bort yttrandefriheten.
Senast redigerad av quezen 2016-11-01 kl. 16:41.
2016-11-01, 16:41
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Georgia, Iowa är klara för Trumpen, att de står som "Toss up" på Real Clear pol. är enbart för att de varit jämnare än vanligt.

Jag tror att medeltalet i ledningen måste vara minst fem procentenheter för att det skall räknas som "lutar åt" istället för "Toss up"
2016-11-01, 16:54
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det jag snarare jämförde var de mekanismer som verkar på såväl motståndarna och anhängarna.

Ja, en idiotisk jämförelse som sagt.
2016-11-01, 16:55
Medlem
heiss avatar
Vilket klockslag om exakt en vecka kan man börja avgöra vem som vinner de första staterna??
Hur ska ni spendera valvakan? se livestream (vilken vore bäst?), eller ute på krogen/inomhus med familj/vänner?
Såg ett evenemang på facebook med en bekant som har en kompiskrets uteslutande av flummare, F!-shills och "inga-rasister-på-våra-gator"-vegetarianer, vilket egentligen vore det ultimata stället att vara på.. fixa fram en montage-video på reaktioner när stat efter stat blir blodröd lol!
Känns som fb-hysterin vi hade i Sverige 2010 väntar, fast worldwiiide istället. Kommer bli underhållande like nobody has ever seen before.
Senast redigerad av heis 2016-11-01 kl. 17:04.
2016-11-01, 17:01
Medlem
Om trump vinner kan du förvänta dig veckor av protester och marscher ifrån arbetslösa socialbidragstagare som istället för att söka jobb kommer försöka plundra butiker likt afrikanerna i BLM gör varje chans de får.

Om Hillary vinner? så kommer vänstern i panik, likt vi gör i sverige, importera fler bidragsberoende människor för att vinna alla framtida val- då slipper de argumentera ens i debatter, de blir istället en politik om hur mkt folk som inte vill arbeta kan få av demokraterna.
2016-11-01, 17:05
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Har ju kommit ut lite undersökningar nu i Virginia som visar ett tightare race än någon tänkt.

Den ända chansen att Trump tar Virginia är om svarta inte röstar i stora skaror vilket de inte verkar göra.
Hahaha, kom igen nu! Donald Trump will win by a landslide!!!
https://www.youtube.com/watch?v=ie9J7-KADv0
2016-11-01, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Vilket klockslag om exakt en vecka kan man börja avgöra vem som vinner de första staterna??
Hur ska ni spendera valvakan? se livestream (vilken vore bäst?), eller ute på krogen/inomhus med familj/vänner?
Såg ett evenemang på facebook med en bekant som har en kompiskrets uteslutande av flummare, F!-shills och "inga-rasister-på-våra-gator"-vegetarianer, vilket egentligen vore det ultimata stället att vara på.. fixa fram en montage-video på reaktioner när stat efter stat blir blodröd lol!
Känns som fb-hysterin vi hade i Sverige 2010 väntar, fast worldwiiide istället. Kommer vara underhållande like nothing we'd seen before.

Ja, en sådan tillställning vore fantastiskt kul att se på i efterhand. Ni som filmar; ta med syrgasen för säkerhets skull. Betänk den tyska bolsjeviken som svimmade i direktsändning över AFD:s valframgångar. Detta skulle bli 10 ggr värre.
2016-11-01, 17:15
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Känns som fb-hysterin vi hade i Sverige 2010 väntar, fast worldwiiide istället. Kommer bli underhållande like nobody has ever seen before.
Jag funderar på att se Filip och Fredriks valvaka på Kanal 5. Med tanke på vilka åsikter de två rödvinsliberalerna har så lär det bli roligt när Trump vinner.

Jag såg inte den själv, men jag har förstått att deras valvaka 2008 var ett enda stort grupprunk. Låt oss hoppas att årets valvaka blir motsatsen med svimmningar och tårar i direktsändning.
2016-11-01, 17:16
Medlem
Bra att Trump twittrade om att Hillary fick frågor innan debatten av Donna Brazile.

"So terrible that Crooked didn't report she got the debate questions from Donna Brazile, if that were me it would have been front page news!"

Så ja, ni som tycker Hillary gjorde bra ifrån sig i debatten- konstigt?

Det är egentligen förjävligt att kärringen t om inte ens kan göra en schyst debatt utan ebhöver betala folk för frågorna i förväg.
2016-11-01, 17:17
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag tror att medeltalet i ledningen måste vara minst fem procentenheter för att det skall räknas som "lutar åt" istället för "Toss up"

Du har naturligtvis rätt, men det var inte min poäng.

GA, Iowa är klara för Trumpen.
Liksom TEXAS som många undrar över.
Kommer bli en mindre marginal, men ändå klar.
2016-11-01, 17:22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Du har naturligtvis rätt, men det var inte min poäng.

GA, Iowa är klara för Trumpen.
Liksom TEXAS som många undrar över.
Kommer bli en mindre marginal, men ändå klar.
Ohio, Florida och North Carolina är också klara. Förmodligen Arizona, Nevada och Maine 2 också. Det är väl egentligen bara Colorado av de stater RCP kallar toss up som är en riktig toss up. Jag tycker snarare att det är de stater RCP bedömer som "leans democrat" som är "toss up"-staterna.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/2016_elections_electoral_college_map.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in