Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-23, 11:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Är det?

Jo, jo. Men att du spånar om fascism har inte med lagen som sådan att göra. Det har med Trump att göra. Ingen utom en liten handfull vita collegestudenter anklagade Bloomberg för att vara f-ordet.

Du hör av du vill höra. Alla dessa amerikaner, de hör inte det du hör.

Om de bör frias så är det inte ett problem. Det är viktigt att du förstår det. Eric Holders justitiedepartement är inte en del av denna "Blue Code".
Som du skrev, så verkade det vara fel och hata Trump, för sen veta om hur det hatas i Hillary-tråden.

Försök inte göra det jag sa om fascism att jag menar han är en fascist.
Det råder noll tvekan om att han dansar på linjen ibland.

Fladdrandet är bara EN del av allt jag hör av Trump.
Men eftersom det var just bara denna del jag tog upp om Trump, så försökte man göra om det till jag inte hör annat.
Lustigt i hur viktigt det är hela tiden leda bort en hela tiden till nått annat som inte ifrågasattes.
Trump verkar vara en kandidat som inte får ifrågasättas alls, varför det är så förstår jag inte.
För detta är verkligen en grundpelare för politik och att man ska diskutera och ifrågasätta.
Det verkar dock inte tillåtet på Trump.

Såklart blue code alltid är ett problem när denna aktiveras.
Och vad spelar det för roll om dom friar?
När man inte fått all relevant fakta, pga någon vägrar berätta vad som verkligen hände.
Tack gode gud för mobilkameror och poliskameror monterat på polisen.
Så slipper för många sippra mellan fingrarna.
Råder noll tvekan om att man har problem inom polisen, sen att dessa kanske inte är så många.
Men tillräckligt många att man brode ta tag i det och rensa ut dessa.
Och detta borde inte vara en politisk fråga överhuvudtaget, men såklart allt går göra till politik om man vill.
2016-09-23, 11:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Ok, det är dock två kandidater med väldigt olika policys.

"Förlegat" må vara bättre än modernt, och allt vad det innebär.
Dokument??
Haters gonna hate, whoever they gonna hate men du är uppenbarligen inte republikan eller höger baserat på dina kommentarer.
Jo, men där är nog alla överens om.

Förlegat och hur jag använde det här, betyder mer mot icke fungerande.
Dokument, vet i faan hur den kom dit.
Men att det uppstått en vi-mot-dom, har ju förtydligats mycket tydligt de sista åren.
Där R hade man skulle säga nej till allt som D kom med, det är en klassisk vi-mot-dom gång.
Och nått säger mig detta kommer bara fördjupas efter detta val, oavsett vem som vinner.

Varför måste jag vara R eller D för att ha synpunkter på Trump eller Hillary?
Det är ju tragiskt om man låser sig fast vid ett parti i ett tvåpartisystem.
2016-09-23, 12:26
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ok, det är dock två kandidater med väldigt olika policys.
På vilket sätt då? Båda kommer i stort att fortsätta Obamas politik som i sin tur är en fortsättning av Bushs politik.
2016-09-23, 13:07
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jo, men där är nog alla överens om.

Förlegat och hur jag använde det här, betyder mer mot icke fungerande.
Dokument, vet i faan hur den kom dit.
Men att det uppstått en vi-mot-dom, har ju förtydligats mycket tydligt de sista åren.
Där R hade man skulle säga nej till allt som D kom med, det är en klassisk vi-mot-dom gång.
Och nått säger mig detta kommer bara fördjupas efter detta val, oavsett vem som vinner.

Varför måste jag vara R eller D för att ha synpunkter på Trump eller Hillary?
Det är ju tragiskt om man låser sig fast vid ett parti i ett tvåpartisystem.
Är "gröna" partier något eftertraktat menar du?
R hade ett urval av mer än 15 kompetenta presidentkandidater, D hade crooked Hillary och wacky-Bernie. plus någon mer som ingen kommer ihåg.

Jag förväntar mig att de ska säga nej till Obamas värdelösa vänster-förslag, R sade inte nej till Obamacare tyvärr.
Att anklaga polisen för att vara rasistisk år 2016 är "vi-mot-de", ett idiotiskt uttryck som högerlagda aldrig skulle ta i mun. "Vi" är landet och landets bästa, "de" är de som bryter mot lagen (inkl vänstern).
Du säger själv att det har förtydligats de sista åren men drar den chockerande dumma slutsatsen att skylla på republikanerna, för att de inte vill ha igenom Obamas skitpolicy.
Du måste inte vara D eller r, jag bara talar om för dig att du är D, om du inte vet det redan, sen kanske du kallar dig "grön" eller center men det är också vänster.
Man kan vara independent också, som dendär Evan McMullin.

Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
På vilket sätt då? Båda kommer i stort att fortsätta Obamas politik som i sin tur är en fortsättning av Bushs politik.
Trump fortsätta Obamas politik??? Hah ... hah hahahahahahaha
Bush är neo-con, Bush den äldre stödjer Hillary förresten, stollen.
Senast redigerad av heis 2016-09-23 kl. 13:09.
2016-09-23, 13:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Är "gröna" partier något eftertraktat menar du?
R hade ett urval av mer än 15 kompetenta presidentkandidater, D hade crooked Hillary och wacky-Bernie. plus någon mer som ingen kommer ihåg.

Jag förväntar mig att de ska säga nej till Obamas värdelösa vänster-förslag, R sade inte nej till Obamacare tyvärr.
Att anklaga polisen för att vara rasistisk år 2016 är "vi-mot-de", ett idiotiskt uttryck som högerlagda aldrig skulle ta i mun. "Vi" är landet och landets bästa, "de" är de som bryter mot lagen (inkl vänstern).
Du säger själv att det har förtydligats de sista åren men drar den chockerande dumma slutsatsen att skylla på republikanerna, för att de inte vill ha igenom Obamas skitpolicy.
Du måste inte vara D eller r, jag bara talar om för dig att du är D, om du inte vet det redan, sen kanske du kallar dig "grön" eller center men det är också vänster.
Man kan vara independent också, som dendär Evan McMullin.

Trump fortsätta Obamas politik??? Hah ... hah hahahahahahaha
Bush är neo-con, Bush den äldre stödjer Hillary förresten, stollen.
Ingen aning varför du börjar prata om annat för, och sånt jag inte ens brytt mig om eller diskuterat.
Allt det får stå för dig, inget jag sagt.

Ingen aning varför du blandar in polisen med vi-mot-dom, även om det existerar även där, och då främst gängen vs. polis.
Om polisen är rasistisk, ja det är den(skippa svart och vitt)
80% av arresterna på narkotikabrott står icke vita för, medans vita står för ~60% för konsumtionen.

Jag kallar mig inget, dock har du en extrem vilja i att sätta mig i ett fack.
Lägga orden i mun och svamla om saker som jag inte tagit upp, det känns som en väldigt udda diskussionsteknik.
Vad du vill vinna med den vet jag inte, då den inte tar dig någonstans.
Detta valet kommer jag nog inte vilja ha någon av dom, och kommer därmed hamna på någon sida.

Det är ett par R som gått över och stödjer Hillary, det är ett par som verkligen ogillar/hatar Trump i R.

Sen varför det är få på Hillarys sida och nominera sig.
Det är rätt enkelt, det var ingen som trodde de verkligen kunde vinna.
Och varför Sanders hoppade in här, det tror jag nog mer har med att göra han ser det som sista chansen 2016.
Svårt och se att han är kvar som politiker till 2020, men den som lever får se.

Att det finns en del bland nomineringarna hos R, som var 17, så var knappat 15 av dom kompetenta.
Det är ju en del religiösa fånar där, men är det en kompetens man söker, så hade dom ett mycket kompetent fält.

Obamaspolicy kanske de inte gillat, men funnits ett par idéer som D har tagit upp, som varit R´s idé.
Men även här har man valt att rösta emot, bara för sakens skull och inte för att få ett förslag som de ville också ha.
Blivit lite bättre det senaste, vet i faan varför.

Ska bli skoj och se Trump som president och hur han blir när han inte alltid får som han vill.
2016-09-23, 14:30
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ingen aning varför du blandar in polisen med vi-mot-dom, även om det existerar även där, och då främst gängen vs. polis.
Om polisen är rasistisk, ja det är den(skippa svart och vitt)
80% av arresterna på narkotikabrott står icke vita för, medans vita står för ~60% för konsumtionen.

Jag kallar mig inget, dock har du en extrem vilja i att sätta mig i ett fack.
Nej polisen är inte rasistisk, typiska mainstream vänstern som säger så och skapar ett "vi och de" mellan vita och svarta samt försvårar polisens arbete att skapa trygghet.

Du kan kalla dig för vad du vill men som jag sa i mitt första inlägg, baserat på dina åsikter och kommentarer så ÄR du uppenbarligen icke höger, du tycker som och använder samma uttryck som Hillary och vänsterpartiet gör.
Angående "vi och de" kring Trumps retorik, kan du peka ut var han gör det någonstans??
Vadå skippa svart och vitt?
Är statistiken kring narkotikabrott och konsumtion ett bevis på att polisen är rasister?? Vill du verkligen prata statistik??
Senast redigerad av heis 2016-09-23 kl. 14:34.
2016-09-23, 17:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Någon som har en förklaring till att Trump tappar i mätningarna sedan ca 16:e september?

Som bäst var han 0.9 procentenheter efter Clinton, nu har gapet ökat till 3.0.

Raskravallerna i Charlotte ska inte ha hunnit spela in, och bör dessutom kunna gynna Trump.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html
2016-09-23, 17:22
Medlem
E.Merckxs avatar
Sarah Westwood @sarahcwestwood

Cruz endorsement for Trump could come Monday, just before the debate http://www.lifezette.com/polizette/cruz-poised-endorse-trump/ … via @jonconradi

2016-09-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Någon som har en förklaring till att Trump tappar i mätningarna sedan ca 16:e september?

Raskravallerna i Charlotte ska inte ha hunnit spela in, och bör dessutom kunna gynna Trump.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html

Som du ser har det kommit ut två pro-Clinton undersökningar McClatchy/Marist och NBC News/Wall St. Jrnl som gör att det ökar kraftigt.

Båda på 7+ förra gången var de 15+ och 9+,
2016-09-23, 17:24
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Jag skulle tro att vissa enskilda bolag brukar ge Clinton överdrivet höga siffror så som +15 och +6, medan övriga håller sig 0-3.

Jag tycker det är lustigt också att Trump minskar, trots att det inte alls ser bra ut för Clinton.

Dessutom så RealClearPolitics inte uppdaterat sin graf på vissa mätningar.
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2016-09-23 kl. 17:35.
2016-09-23, 17:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
QUNNIPAC Poll IOWA:

Trump: 44
Clinton: 37
2016-09-23, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Sarah Westwood @sarahcwestwood

Cruz endorsement for Trump could come Monday, just before the debate http://www.lifezette.com/polizette/cruz-poised-endorse-trump/ … via @jonconradi

Väldigt synd att Trump behövde gå så hårt åt Cruz för att få bort honom under primärvalen.

De har ju en likadan syn på hur USA ska se ut Cruz är ju ibland lite köpt av pengar men annars.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in