2016-09-22, 23:23
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
"Tunnbomber" används varje gång lögnmedia drar igång.
Du menar att de inte används?
Citera
2016-09-22, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Du menar att de inte används?

Berätta gärna hur man tunnbombar en konvoj i rörelse från en helikopter mitt i natten.
Har Assad tagit fram ett hemligt vapen vi inte känner till?

Jymdödlor kan vara en ny teori.
Citera
2016-09-22, 23:40
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Berätta gärna hur man tunnbombar en konvoj i rörelse från en helikopter mitt i natten.
Har Assad tagit fram ett hemligt vapen vi inte känner till?

Jymdödlor kan vara en ny teori.
Som jag redan berättat. Jag var inte där, baserat på vittnesmål om att det var tunnbomber så drar jag slutsatsen att baserat på det så var det Assad. Ryssland använder inte tunnbomber.

Sen var den väl inte i rörelse när bomberna föll? Den stod väl still och väntade att ta sig genom blockaden.
Citera
2016-09-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vissa brukar ljuga och säga det ja, men än så länge tyder allt på att regimen låg bakom attacken. Precis som man legat bakom klorgasattacker sedan dess, det är utrett av FN och slutsatsen är glasklar:

http://www.skynews.com.au/news/top-stories/2016/09/17/syria-behind-chlorine-gas-attacks--un-inquiry.html

Tyvärr så är FN inte en oberoende organ, utan ett amerikanskt instrument vars uppgift är att anklaga och "straffa" individer och länder som agerar emot anglosaxiska intressen.

Vi kan därav inte ta FN som opartiska och seriösa.
Bättre försök nästa gång..
Citera
2016-09-22, 23:51
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beregistain
Skynews är ju i klass med Farsnews. Hur desperat är man inte om man vågar länka till den blaskan?

Att som du säga att det finns en glasklar slutsats om vad som har hänt är bara trams. Förmodligen var det jihadisterna som saboterade hjälpkonvojen eftersom freden i Aleppo missgynnar de mest. Jag tänker däremot vänta med att peka finger tills jag blir övertygad av bevis, till skillnad från en viss mytoman.

Då kanske du skall lära dig att läsa? "Allt tyder" kan svårligen översättas med "det är glasklart".

När det gäller Sky News så är det inte en "blaska" utan en TV-kanal, men om du misstror kanalen kan du läsa vad FN säger självt:

Citat:
30 August 2016 – The Syrian Airforce and ISIL used toxic chemicals as weapons, according to a new report issued on Tuesday by Organisation for Prohibition of Chemical Weapons and United Nations Joint Investigative Mechanism (JIM), and mandated by the UN Security Council.
http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=54795#.V-RSJPDhCUk

Det är bra att veta vad man anklagar andra för, annars kan det gå som för stackars bracy:

Citat:
Ursprungligen postat av bracv
du förlorade i Brexit

Kanske skulle läsa på lite på vilken sida jag stod istället för att bara anta massa dumheter?
Senast redigerad av bernad_law 2016-09-23 kl. 00:06.
Citera
2016-09-22, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Som jag redan berättat. Jag var inte där, baserat på vittnesmål om att det var tunnbomber så drar jag slutsatsen att baserat på det så var det Assad. Ryssland använder inte tunnbomber.

Sen var den väl inte i rörelse när bomberna föll? Den stod väl still och väntade att ta sig genom blockaden.

Anklagelserna är trams. Mest troliga är att ammunition till den hell cannon som smugglades ombord fattat eld. Dvs propangas cylindrar fyllda med spik och sprängmedel. Annars finns bara Jymdödleteorin kvar. Jag är skeptisk till den.
Citera
2016-09-23, 02:19
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Tyvärr så är FN inte en oberoende organ, utan ett amerikanskt instrument vars uppgift är att anklaga och "straffa" individer och länder som agerar emot anglosaxiska intressen.

Vi kan därav inte ta FN som opartiska och seriösa.
Bättre försök nästa gång..
Fn har sina fläckar men verktygen, alltså personalen de har att tillgå på rebellkontrollerad mark i syrien, är förstås jihadister. Alla andra har flytt eller agerar som jihadister för att undvika grava problem.
Vill jihadisterna att några av lastbilarna ska vara vapentransporter så fixar de det.
Citera
2016-09-23, 04:39
Medlem
Pre 1914s avatar
Angående att förbjuda ryskt och syriskt flyg i syrien i washington post:
Citat:
Asked what the United States will do if the Russians do not agree to take “extraordinary steps,” another senior official said that was “something we’re giving a lot of thought to . . . I don’t think tonight and right now, as we’re approaching a climactic stage of this, is the time to say where we go from here. . . . But that is very much on our minds.”
De funderar i usa, och de lär inte fundera mindre i moskva. Usa håller på att slänga handskarna och det gäller för moskva att fatta rätt beslut nu.
Citera
2016-09-23, 05:56
Bannlyst
Det är alltid lika intressant att läsa hur Kerry och folk från den internationella koalitionen nu försöka införa flygförbud för Syrien i sitt egna land. Inte sett någon så öppen tyranni. Blir spännande nu när valet är i november, om makten kommer föras över fredligt eller inte. :P

Det är som om jag skulle åka till Usa och säga att dom inte får använda sin egna militär att försvara sig. :P..Kerry och co tror dom äger mellanöstern.
Citera
2016-09-23, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Man får titta på vem som tjänar på det.

Nyss har USA bombat SAA, och fått mycket kritik för det. De tjänar på bombningen, eftersom det drar uppmärksamhet från dem (inte bevis för att de gjorde det, men det var positivt för USA)

SAA hade precis fått mycket + dels för att de höll vapenvilan medans rebellerna inte gjorde det. Dessutom + för USA´s attack där de var offret.

Ryssarna, samma som Syrien, + mycket skadeglädje för USA´s attack

Rebellerna var i skiten, precis som innan kemvapenattackerna där SAA också fick skulden direkt.

SAA och ryssarna hade allt att förlora på att attackera. Ryssarna är inte så dumma. Visst hade de säkert bombat om de hade tjänat på det... inte så att de låter bli av moraliska skäl, mend et hade helt enkelt varit korkat.

Bra analys. Till skillnad från flera här som inte har egen analys utan anv FN som oberoende källa.
Alla vet idag Vilka FN är, och hänvisning till en korrupt institutionen som de är gör det hela skrattretande. Hån mot sunt förnuft
Citera
2016-09-23, 08:29
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Bra analys. Till skillnad från flera här som inte har egen analys utan anv FN som oberoende källa.
Alla vet idag Vilka FN är, och hänvisning till en korrupt institutionen som de är gör det hela skrattretande. Hån mot sunt förnuft

Tvärtom är det "vem tjänar på det" som är idiotfrågan att ställa, då problemet är att det går att vrida det resonemanget hur som helst och enbart handlar om att peka ut endera sidan utan bevis.

Ta attacken mot konvojen till exempel:

REBELLERNA tjänade på attacken då den sätter regimen i dålig dager.

REGIMEN tjänade på den då utebliven hjälp till civila i rebellkontrollerat område skapar svält och minskar försvarsförmågan

RYSSLAND tjänade på den då det var svar på tal för USAs bombning av regimsoldater och visar diktatorn att Ryssland står upp för dem.

Det går att få vem som helst ansvarig genom att ställa den ledande frågan "vem tjänar på det", det enda vi kan göra för att ta reda på vem som gjorde det hela är att titta på BEVISEN.
Citera
2016-09-23, 08:50
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Det är alltid lika intressant att läsa hur Kerry och folk från den internationella koalitionen nu försöka införa flygförbud för Syrien i sitt egna land. Inte sett någon så öppen tyranni. Blir spännande nu när valet är i november, om makten kommer föras över fredligt eller inte. :P

Det är som om jag skulle åka till Usa och säga att dom inte får använda sin egna militär att försvara sig. :P..Kerry och co tror dom äger mellanöstern.

Kerry och USA förefaller desperata över att vara akterseglade och sedda över axeln av alla parter i Syrienkrisen. När nu turkiet visade dem långfingret har de bara Saudierna kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in