Citat:
Ursprungligen postat av
Tarstan
Sant, vi får se helt enkelt.
Som jag skrivit tidigare så kan Trump vara sympatisk om han vill, han kanske kommer köra mer på det, vi får vänta tills efter första debatten, då har vi svaret.
Trump får ju också se upp att inte han verkar elitistisk, med sin bakgrund, även om han inte är politiker, många har besökt Trump tower i NY, eller sett TV programmen.
Jag tror att Trump är smartare än vad vi tror. Han har ju varit skådespelare i många filmer, serier och dokusåpor.
I primärvalen så började han anklaga utan dess like, sina motståndare för att vara korrupta. Han hade inget bevis, men folk kände igen sig. När han hade spelat ut 10 stycken så var det bara några få kvar. Då fick han byta strategi igenom att vara rolig och leka pajas för att bli populär. Han blev dock inte jätte mycket populär om man tittar på Clinton och Sanders. Men tillräckligt populär för att vinna primärvalen.
Efter han blev nominerad som presidentkandidat av RNC så fick han skärpa till sig då hans strategi inte fungerade riktigt bra. Nu ser vi en seriös Trump som lovar mycket och kommer med bättre förklaringar om "How to fix". Jag önskar att han kunde gå lite djupare, men tydligen så nöjer sig många med det han förklarar nu. Så han lär nog ha detta som strategi i debatterna nu på Måndag.
För Clinton ser det inte alls bra ut. Hon kan inte attackera Trump eller försvara sig. Hennes starkaste vapen är att låta Trump snacka bort sig och framstå som oseriös liten pajas, precis som förut. Men jag tror att Clinton underskattar Trump och vet nog inte att Trump kommer vara saklig i debatterna. Jag tror att han kommer vara mycket duktig i debatterna och Clinton kommer bli chockad. Men som sagt är det vad jag tror.
Trump gradvis blir duktigare och duktigare på tala för varje Rally han kör och han breddar sig. Detta kan vara en taktik att han inte vill avslöja sig så mycket om hur duktig han är. Just nu så säger media att Clinton har slut på ammunition emot Trump och det stämmer helt klart.
Kollar man Clintons facebook som är det oftast gammal kritik som kritas emot Trump och pajkastningar.
Exempelvis är detta:
https://www.facebook.com/hillaryclinton/videos/1254953187894541/
Clinton visar ett klipp där Trump hånar en person. Men Clinton skapar ett klipp, lägger in känslosam musik, en tjockis som pratar om att hennes dotter är så hemsk att se så hon visas inte i klippet, hon grinar osv. Det Trump gör på riktigt är att han hånar en journalist och inte en person som har funktionshinder.
Detta är ju bara falskt av Clinton. Dessa är hennes typer av attacker. Annars brukar Clinton smöra för latinos igenom att lansera dessa videos.
https://www.facebook.com/hillaryclinton/posts/1254769811246212 eller visa dessa typer av bilder
https://www.facebook.com/hillaryclinton/photos/a.889773484412515.1073741828.889307941125736/1255199327869927 Denna bild är lite speciell. Clinton argumenterar absolut inget för att rösta på henne. Hon bara hyllar för hon vill ha deras röster.
Så Clinton kommer vara naken på debatterna. Men Trump måste akta sig och inte göra bort sig och jag hoppas han ha bra förklaring på hans tax returns.