2016-09-14, 12:00
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag gör ingen jämförelse.

Sen pratar jag inte om förtroendet, utan en undrar varför dom använder ett argument som inte går att föra över på hur man gör det politiskt kontra affärsmässigt.
Och varför en del lägger mycket stor vikt på detta och en anledning till Trump ska vara den rätta.

Sen har jag reservationer om Hillary också, dock är det denna fråga som intresserar mig för tillfället.
Så lägg ned att blanda in andra icke intressanta element för frågan, eller ge faan i och svara.

Mitt svar kvarstår. Väljare är inte särskilt insatta i politiska detaljer. Man röstar på person, den som ger bäst intryck och lämnar skönaste känslan i kroppen. Så är det generellt och Trump är en person som uppfyller dessa kriterier bra.

Hade folk, å andra sidan, varit väldigt insatta i politik (själva utopin för demokrati), då hade detta varit ett helt annat val. Hillary hade sedan länge suttit på kåken.
Citera
2016-09-14, 12:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Mitt svar kvarstår. Väljare är inte särskilt insatta i politiska detaljer. Man röstar på person, den som ger bäst intryck och lämnar skönaste känslan i kroppen. Så är det generellt och Trump är en person som uppfyller dessa kriterier bra.

Hade folk, å andra sidan, varit väldigt insatta i politik (själva utopin för demokrati), då hade detta varit ett helt annat val. Hillary hade sedan länge suttit på kåken.
Den saken är verkligen sann.
Det jag undrade var just denna specifika detalj, då jag upplevt den dykt upp en hel del på ställen.
Sen givetvis inte super ofta, men tillräckligt ofta för jag ska undrar.

Varför skulle Hillary sitta på kåken om folk i allmänhet skulle vara jätte kunniga om politik?
Citera
2016-09-14, 12:36
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Det jag undrade var just denna specifika detalj, då jag upplevt den dykt upp en hel del på ställen.

Varför skulle Hillary sitta på kåken om folk i allmänhet skulle vara jätte kunniga om politik?

Folk är inte intresserade av politik och låter därför andra göra bedömningarna. Vanligtvis blir det då MSM som sätter tonen, vilket knappast är bra. Så fungerar människan. Om du inte är intresserad av gardiner, är det inte bara lättare att låta din partner sköta det, eller tar du dig tid att sätta dig in och plugga på om färgpaletter, textiler etc? De flesta gör det inte.

Hillary skulle sitta på kåken av den enkla anledningen att hon begått lagöverträdelser som för andra har renderat i fängelse tidigare. Att hon kommit undan hittills beror på att MSM inte har något intresse av att belysa den vänskapskorruption som pågår. Och som jag nämnde i första stycket är det ju MSM som många väljer att förlita sig på, vilket inte hade skett om folk varit intresserade och tagit reda på fakta själva.

Nu har du också förklaringen till varför etablissemanget är livrädda just nu. Helt plötsligt kanske USA sitter med en president som inte är så intresserad av den där tysta överenskommelsen om att inte gräva i gamla synder. Hur många garderobslik kommer trilla fram då från alla kanter och hörn? Med tanke på alla reaktioner så gissar jag: många.
Citera
2016-09-14, 12:42
Medlem
Citat:

Hillary skulle sitta på kåken om inte wall street korrumptionen vore så brett utbredd...
Det är också skälet till att Trumpen går hem hos folk, han går tvärtemot globalisterna och deras jakt på billg arbetskraft i andra länder.. och vill snarare stärka sitt eget land...
Viktor Orban är en annan som tänker likadant.. hans popularitet ökar också.. liksom all nationalism gör idag.. och det är verkligen inte så konstigt, folk börjar inse att med nuvarande kurs befinner vi oss snart i ett globalt neokommunistiskt samhälle... vilket knappast någon vill.

Mvh
Citera
2016-09-14, 13:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Folk är inte intresserade av politik och låter därför andra göra bedömningarna. Vanligtvis blir det då MSM som sätter tonen, vilket knappast är bra. Så fungerar människan. Om du inte är intresserad av gardiner, är det inte bara lättare att låta din partner sköta det, eller tar du dig tid att sätta dig in och plugga på om färgpaletter, textiler etc? De flesta gör det inte.

Hillary skulle sitta på kåken av den enkla anledningen att hon begått lagöverträdelser som för andra har renderat i fängelse tidigare. Att hon kommit undan hittills beror på att MSM inte har något intresse av att belysa den vänskapskorruption som pågår. Och som jag nämnde i första stycket är det ju MSM som många väljer att förlita sig på, vilket inte hade skett om folk varit intresserade och tagit reda på fakta själva.

Nu har du också förklaringen till varför etablissemanget är livrädda just nu. Helt plötsligt kanske USA sitter med en president som inte är så intresserad av den där tysta överenskommelsen om att inte gräva i gamla synder. Hur många garderobslik kommer trilla fram då från alla kanter och hörn? Med tanke på alla reaktioner så gissar jag: många.
Ser ingen korrelation med den och att hon skulle sitta på kåken om alla var politiskt kunniga.

Sen ingen unikt med Hillary av de två kandidaterna, de har garanterat massor fel de gjort som normala människor inte skulle komma undan.
Det dyker upp lite olika saker lite då och då om bägge.
Citera
2016-09-14, 13:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Hillary skulle sitta på kåken om inte wall street korrumptionen vore så brett utbredd...
Det är också skälet till att Trumpen går hem hos folk, han går tvärtemot globalisterna och deras jakt på billg arbetskraft i andra länder.. och vill snarare stärka sitt eget land...
Viktor Orban är en annan som tänker likadant.. hans popularitet ökar också.. liksom all nationalism gör idag.. och det är verkligen inte så konstigt, folk börjar inse att med nuvarande kurs befinner vi oss snart i ett globalt neokommunistiskt samhälle... vilket knappast någon vill.

Mvh
Upplever det trump gjort är att tappat in på en sovande väljarskara och inget annat.
Sen verkar han tappa bland såna som normalt tenderar rösta på R(pratar nu inte om de som röstar R utan reflektion).
Sen väljer Trump säga det som folket han pratar vill höra, vilket betyder att flera versioner kan förekomma var dag, där alla inte kan vara sanna.

En sak är säker, hade de haft samma valsystem som Sverige, så hade R haft stora problem att vinna presidentval.

Rätt lustigt att så många hatar kandidaterna, känns som det kommer avgöras att folk röstar på lesser evil.
Och nej, ingen idé att kommentera detta innan valet är avgjort.
Vet inte vad det är för poängskillnad nu, men antar siffrorna säger Hillary för tillfället, eller?
Citera
2016-09-14, 13:49
Medlem
Citat:
Vet inte vad det är för poängskillnad nu, men antar siffrorna säger Hillary för tillfället, eller?

Senaste pollsen visar på klar ledning för the Donald.
Om jag ska säga vad jag tror.. så vinner Trump en jordskredsseger..
Sen blir det intressant att se var det leder..
Jag blir inte förvånad om han blir skjuten inom ett par veckor/månader?
Men bara spekulationer som sagt.

Mvh
Citera
2016-09-14, 14:03
Avstängd
Riktigt spännande blir det om Clinton är för sjuk för att ställa upp och Trump blir åtalad för att mutat en åklagare och försnillat välgörenhetspengar. Blir det kamp mellan Gary Johnson och Jill Stein då?
Citera
2016-09-14, 14:30
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ser ingen korrelation med den och att hon skulle sitta på kåken om alla var politiskt kunniga.

Sen ingen unikt med Hillary av de två kandidaterna, de har garanterat massor fel de gjort som normala människor inte skulle komma undan.
Det dyker upp lite olika saker lite då och då om bägge.

Man kan nog hitta saker om alla, det är klart. Det finns nog inga änglar någonstans. Men faktum är att Clinton blivit mångmiljonär (kanske till och med miljardär) på politikerlön och Trump genom fastighetsaffärer.

Frågan folk ställer sig är: Vilka produkter är det paret Clinton har sålt för att göra den vinsten? Hos många ringer det klockor, även om du inte är inkluderad.
Citera
2016-09-14, 15:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Senaste pollsen visar på klar ledning för the Donald.
Om jag ska säga vad jag tror.. så vinner Trump en jordskredsseger..
Sen blir det intressant att se var det leder..
Jag blir inte förvånad om han blir skjuten inom ett par veckor/månader?
Men bara spekulationer som sagt.

Mvh
Tittade lite nu, och för komma fram till den slutsatsen, så får man vara rätt selektiv.
Citera
2016-09-14, 15:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Man kan nog hitta saker om alla, det är klart. Det finns nog inga änglar någonstans. Men faktum är att Clinton blivit mångmiljonär (kanske till och med miljardär) på politikerlön och Trump genom fastighetsaffärer.

Frågan folk ställer sig är: Vilka produkter är det paret Clinton har sålt för att göra den vinsten? Hos många ringer det klockor, även om du inte är inkluderad.
Börjar ana att du är rätt partisk.
Den smutsiga Hillary och den stackars Trump.

Vad är det för pengar du tänker på?
Citera
2016-09-14, 15:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Riktigt spännande blir det om Clinton är för sjuk för att ställa upp och Trump blir åtalad för att mutat en åklagare och försnillat välgörenhetspengar. Blir det kamp mellan Gary Johnson och Jill Stein då?
Vem vet
Sen tar det en liten stund att återhämta sig ifrån lunghinneinflammation, bör vara rätt okey snart.
Men sen att stressa sjukdomen som hon gör, kan fördröja tillfrisknandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in