Detta är Clintons strategi emot Trump: Låt han tala så mycket så han gör bort sig.
http://www.expressen.se/nyheter/clintons-strategi--i-duellen-mot-trump/
Jag undrar verkligen om Trump kommer göra det. Jag menar, han har hållit sig lugn hela tiden nu och det bär iväg uppåt. Det är Trumps nya strategi - att vara seriös.
Det känns som Clinton inte har märkt av Trumps nya strategi - att vara seriös.
Dessutom uppmanas Clinton att inte kritisera Trump för att....som jag har sagt under denna vecka: Trump har de starkaste korten.
Citat:
Analyser från primärvalsdebatterna, då respektive parti sorterade fram sin egen kandidat, visar att Donald Trump är allra bäst när han slår tillbaka på ett angrepp.
Det gör att Hillary Clinton nu varnas för att gå till angrepp mot Donald Trump i debatten, och i stället prata om sina egna planer för presidentjobbet.
Av denna text ovan så kan jag känna att Clinton är svag inför debatterna, både psykiskt, fysiskt och politiskt. Hon har starka kort, men frågan är om det är starkare än jobb, kriminalitet och terrorism. Jag tycker det är lite tråkigt att hon ska bara fokusera på sina egna planer utan att kritisera/gå till angrepp på Trump's politik. Hon har lite att komma med.
Detta kommer sluta precis som i Sverige där regeringen och Alliansen undviker att kritisera SD för dem har inte så mycket att kritisera. De vill bara att SD ska göra bort sig.