Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Jaså, du gillar inte ett bra motiv och tror att det inte är betydelsefult? Det finns ju ett fall nu i Arboga där motiv kommer att vara helt centralt i utredningen och man får ju hoppas att dom hittar bra bevis också.
Läs sakta återigen ditt patetiska stycke:
Vi diskuterar mordet på Lisa Holm.
Det är domslut med teknisk tung bevisning - DNA bevis som inte är det minsta märkliga.
Om det så vore helt blankt gällande motiv så spelar det ingen roll:
Din och andras ÖVERFIXERING med att dementera sexuellt motiv och/eller sexuell sadism är fullständigt
waste of time som NB skulle uttryckt sig.
Citat:
Det finns inga vettiga vittnesiakttagelser för vad har dom sett, en man i solglasögon körades mer än 70kmh? NB körde omkring där dagligen flera gånger om, han bodde och arbetade där. Paret som tyckte sig se honom på söndagen missade honom på lördagen då han tankade disel och kvinnan visste inte vilken dag hon kom dit, dom var alltså inte fast boende i blomberg.
Du kan skriva detta ända tills du svimmar av syrebrist - men det blir inte mer sant för den skull. De har sett NBs bil i den tidsspegel som sammanfaller med mordet i hög hastighet från Martorp.
Grannarna har full koll på vem NB är och likaväl vilken dag - oavsett vad mördaren och du än svamlar om.
Citat:
Uttjatad hypotes som inte har stöd i verkligheten för det finns inte ett spår av Lisa i hans bil och heller inga däckavtryck som kan bevisa att den stod vid arbetsboden eller ladan. Det finns inte ens ett spår av NB:s egna blod på eller i bilen trots hans "blödande". Sen finns heller inga spår efter handskar, plast för transporten eller kniv. Din förklaring är eld och "poff" och det duger inte och jag tror att du aldrig bränt plast någon gång. Skulle han ha varit så noggrann så undrar man varför han slarvar med resten som hjälm, jacka och övriga tillhörigheter.
Jag förstår att du blir trött på dig själv - kan inte vara enkelt att konstant pissa i motvind med så ihåliga och värdelösa argument.
Sen behöver du nog göra en MMT test med tanke på hur du rör och svamlar:
Jag har aldrig pratat om brännande av plast. Däremot borde kanske hans andra arbetsplats granskas väggmässigt med tanke på fasadrenoveringen under sökveckan.
Citat:
Så, Lisa hade hörlurar i öronen, beredd att åka, hjälm på huvudet får man anta då nyckeln satt i tändlåset och mopeden ställd med framhjulet åt motsatt håll men ändå lyckades någon från ladan fånga hennes uppmärksamhet?
Gör testet inom en snar framtid. Jag har snarare skrivit att NB går fram och överraskar henne.
Citat:
Hur vet du att han klädde av sig, menar du naken? Har någon sagt det, var i FUP? Att han tog av sig ev. jacka och skor är väl självklart och kanske till och med tröja men var i är det sjukt?
Det är sjukt att skypa med sin mor direkt efter att han mördat Lisa. Om han råkar ha tubsockorna på sig framkommer inte:
Citat:
Äh fråga min mamma hur hon såg mig då, jag pratade redan avklädd.