2016-09-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Jag behöver inget bevisa , jag tror på vad vittnena har sagt .

Har vittnena som såg bilen på väg mot Martorp sagt att det var NB?
Vittnet som såg bilen på väg mot Blomberg var inte säker på vilken av bröderna det var.

Citat:
Sktsnacket att det kan ha varit Aivaras bevisar ju bara ditt ologiska och
helt osannolikt osannolika tänkande .
Jag säger inte att det var AB, jag påpekar på vad vittnet sagt.

(och eftersom du klagar på hur andra stavar - du kanske skulle gå en stavnings- och svenskkurs själv )
2016-09-20, 21:33
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdlover
Har vittnena som såg bilen på väg mot Martorp sagt att det var NB?
Vittnet som såg bilen på väg mot Blomberg var inte säker på vilken av bröderna det var.

Jag säger inte att det var AB, jag påpekar på vad vittnet sagt.

(och eftersom du klagar på hur andra stavar - du kanske skulle gå en stavnings- och svenskkurs själv )

Tiden stämmer exakt med resten av händelseförloppet .
Logiken säger att det var mördaren Nerijus med 100 % säkerhet .
Vad du påpekar eller inte är totalt orelevant i sammanhanget .
Mördaren Nerijus är dömd för mordet där andra starka bevis talar sitt tydliga språk .
Eniga domstolar och en enig HD smäller lite högre än dina påpekanden tyvärr .
2016-09-20, 21:48
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Varför inte finns hans DNA i form av blod även på L trosor?
Innan han tog i trosor, tog han i jeans först och lämnade blodspår,
det borde finnas hans blodig DNA på L trosor.

Är det möjligt att han kontaminerade fruns DNA (som kunde vara kvar på hans penis) utan att lämna sin DNA?
Menar du att han hade gnott sin penis mot L trosor? I så fall skulle den finnas hans DNA med.
Det du påstår borde kommenteras av någon expert från oberoende NFC.
Det är mer trovärdigt att fruns DNA från hennes trosor kommit på L trosor genom direkt kontakt (man hade lagt trosorna på varandra) eller icke direkt kontakt (trosor hade varit på samma bord, först fruns trosor, sedan - L trosor).
Finns ingen annan trovärdig förklaring.
Man skulle kunna tro att någon tagit fruns trosor (hon har inte fått tillbaka sina trosor efter kroppsundersökning) och sedan hade lagt/tryckt/gnott mot L trosor för att få DNA från NB. Man hoppades att den skulle finnas NB's DNA kvar i fruns trosor.
Men det blev ingenting av det. Frun hade tvättat sig efter sex med NB. Därför funnits bara hennes DNA form av sekret.
Vilken fixering vid Irinas "stulna" trosor det är, det är nästan lite sjukt.

Varför ska du krångla till allting med amatör-planteringsteorier?
Den enkla förklaringen är att han dragit ner sin gylf - utan att ta fram penisen för han är rädd att lämna spår. Sen har han gnidit penisen - genom kalsongerna - mot Lisas trosor och blivit upphetsad av det, utan att lämna sina egna spår på hennes trosor - däremot DNA från Irina som lär ha funnits utanpå hans kallingar som han ej bytt efter senaste "sexet".
2016-09-20, 22:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Självklart hade de satt upp "sommarprylarna" utanför den 7 juni 2015. Por du vid polcirkeln? Vi pratar juni, inte januari. Intressant att det ska förskönas detta runkande som om det vore den naturligaste sak i världen att göra på "sin arbetsplats"; dessa uttjatade ord om den del av ladan han inte arbetat i på flera månader. Men det är ju bra att du "vet" att han minsann kikat i mobilen istället; som om det är en självklarhet att en hantverkande litauer minsann har exakt samma tändningsmönster som vanliga "medel-svensson".

Sen vår kanske det var i den del av världen du bor. Det var tidig sommar och blåsigt och Lisa hade vindtäta kläder på sig. Men som sagt, bra att du talar om för oss oinvigda vad den livstidsdömde litauern tände på, då vet vi.

Närmsta ort i tabellen vad jag kan se:
Vädret söndag 7 juni 2015, kl 18:30:
Skövde 18:20 Vind SV 6 (11) +15
http://rl.se/vadret/historik.php
Ja, självklart fanns aktivitet runt cafét dvs kvinnlig fägring att glo på.
Skitstöveln hade som sagt tyvärr inga problem gällande Lisa i full mundering.
Moretex borde fördjupa sig i uttrycket " klä av med blicken"..

Förbipasserande ser nån av tjejerna (blond, klädd i svart) plocka ner flaggorna på utsidan vid stängningstid - utsidan ses över likaväl som insidan vid ett café inför stängning.

Andra på bygden beskriver i förhör att de satt ute den dagen och drack kaffe, det var fint väder - Lisa och Maria satt på baksidan cafét vid borden vid 15-tiden. Folk beskriver att de är i trädgården, tar promenader. Blåsigt en vecka in i juni tycks vissa tolka som snudd på snöstorm..

Märk väl avspärrning café och borden som är rätt framför trynet på runk-Nerijus:
http://gfx.bloggar.aftonbladet-cdn.s...1-1024x574.jpg
Cafestolar och bord 12 juni (pucktvåa på länken men lägger in datum):
https://villacalifornia.files.wordpr...eg?w=300&h=169
Senast redigerad av develi 2016-09-20 kl. 22:10.
2016-09-20, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Vilken fixering vid Irinas "stulna" trosor det är, det är nästan lite sjukt.

Varför ska du krångla till allting med amatör-planteringsteorier?
Den enkla förklaringen är att han dragit ner sin gylf - utan att ta fram penisen för han är rädd att lämna spår. Sen har han gnidit penisen - genom kalsongerna - mot Lisas trosor och blivit upphetsad av det, utan att lämna sina egna spår på hennes trosor - däremot DNA från Irina som lär ha funnits utanpå hans kallingar som han ej bytt efter senaste "sexet".
Vilken fantasi du har!
Kanske du kan förklara
varför har hans fruns DNA funnits på utsidan av hans kalsonger?
Varför inte på insidan?
Vad gäller de försvunna IB' s trosor har jag inte fått trovärdigt förklaring än.
2016-09-20, 22:15
Medlem
Citat:
Tiden stämmer exakt med resten av händelseförloppet .
Logiken säger att det var mördaren Nerijus med 100 % säkerhet .
Vad du påpekar eller inte är totalt orelevant i sammanhanget .
Mördaren Nerijus är dömd för mordet där andra starka bevis talar sitt tydliga språk .
Eniga domstolar och en enig HD smäller lite högre än dina påpekanden tyvärr .

Du missar helt vad jag menar. Jag ifrågasätter inte domarna, DNA-bevisen på kläderna eller tidsaspekten. Vad jag ifrågasätter är när du säger att de sett NB, när du vet att de inte gjort det. Samtidigt kräver du av alla andra att de ska hålla sig till fakta. Så föregå med gott exempel - Tack!
2016-09-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Vilken fantasi du har!
Kanske du kan förklara
varför har hans fruns DNA funnits på utsidan av hans kalsonger?
Varför inte på insidan?
Vad gäller de försvunna IB' s trosor har jag inte fått trovärdigt förklaring än.

Irinas DNA kan möjligtvis även funnits på insidan av Nerjius kallingar också. Vilken inverkan, mer exakt, tror du det skulle ha på domslutet? Insidan av dom berörde inte Lisas trosor helt enkelt.
2016-09-20, 22:29
Medlem
katws avatar
Citat:
Du missar helt vad jag menar. Jag ifrågasätter inte domarna, DNA-bevisen på kläderna eller tidsaspekten. Vad jag ifrågasätter är när du säger att de sett NB, när du vet att de inte gjort det. Samtidigt kräver du av alla andra att de ska hålla sig till fakta. Så föregå med gott exempel - Tack!

AH pekade mer eller mindre ut NB i tingsrätten. Närmare än så kommer vi inte. Hade han kört lite långsammare hade hon säkert kunnat säga till 100 procent. Men tydligen hade han ju väääldigt bråttom...
2016-09-20, 22:42
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Tala då om vad Aivaras i så fall gjorde på Martorp på söndagskvällen .
I en bil som han dessutom väldigt sällan använder/lånar .
Samtidigt som han satt hemma hos Irina och åt plättar .
Och samtidigt som Nerijus behövde den för att transportera offret till Martorp ?
Och i exakt rätt tidpunkt för när transporten skulle ha skett .
Snart kommer du väl och hävdar att det inte var Nerijus bil heller .
Håll dig du till snörena istället för att förvränga fakta .
2016-09-20, 22:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jaså, du gillar inte ett bra motiv och tror att det inte är betydelsefult? Det finns ju ett fall nu i Arboga där motiv kommer att vara helt centralt i utredningen och man får ju hoppas att dom hittar bra bevis också.
Läs sakta återigen ditt patetiska stycke:

Vi diskuterar mordet på Lisa Holm.
Det är domslut med teknisk tung bevisning - DNA bevis som inte är det minsta märkliga.

Om det så vore helt blankt gällande motiv så spelar det ingen roll:

Din och andras ÖVERFIXERING med att dementera sexuellt motiv och/eller sexuell sadism är fullständigt waste of time som NB skulle uttryckt sig.
Citat:
Det finns inga vettiga vittnesiakttagelser för vad har dom sett, en man i solglasögon körades mer än 70kmh? NB körde omkring där dagligen flera gånger om, han bodde och arbetade där. Paret som tyckte sig se honom på söndagen missade honom på lördagen då han tankade disel och kvinnan visste inte vilken dag hon kom dit, dom var alltså inte fast boende i blomberg.
Du kan skriva detta ända tills du svimmar av syrebrist - men det blir inte mer sant för den skull. De har sett NBs bil i den tidsspegel som sammanfaller med mordet i hög hastighet från Martorp.

Grannarna har full koll på vem NB är och likaväl vilken dag - oavsett vad mördaren och du än svamlar om.
Citat:
Uttjatad hypotes som inte har stöd i verkligheten för det finns inte ett spår av Lisa i hans bil och heller inga däckavtryck som kan bevisa att den stod vid arbetsboden eller ladan. Det finns inte ens ett spår av NB:s egna blod på eller i bilen trots hans "blödande". Sen finns heller inga spår efter handskar, plast för transporten eller kniv. Din förklaring är eld och "poff" och det duger inte och jag tror att du aldrig bränt plast någon gång. Skulle han ha varit så noggrann så undrar man varför han slarvar med resten som hjälm, jacka och övriga tillhörigheter.
Jag förstår att du blir trött på dig själv - kan inte vara enkelt att konstant pissa i motvind med så ihåliga och värdelösa argument.
Sen behöver du nog göra en MMT test med tanke på hur du rör och svamlar:
Jag har aldrig pratat om brännande av plast. Däremot borde kanske hans andra arbetsplats granskas väggmässigt med tanke på fasadrenoveringen under sökveckan.
Citat:
Så, Lisa hade hörlurar i öronen, beredd att åka, hjälm på huvudet får man anta då nyckeln satt i tändlåset och mopeden ställd med framhjulet åt motsatt håll men ändå lyckades någon från ladan fånga hennes uppmärksamhet?
Gör testet inom en snar framtid. Jag har snarare skrivit att NB går fram och överraskar henne.
Citat:
Hur vet du att han klädde av sig, menar du naken? Har någon sagt det, var i FUP? Att han tog av sig ev. jacka och skor är väl självklart och kanske till och med tröja men var i är det sjukt?
Det är sjukt att skypa med sin mor direkt efter att han mördat Lisa. Om han råkar ha tubsockorna på sig framkommer inte:
Citat:
Äh fråga min mamma hur hon såg mig då, jag pratade redan avklädd.
2016-09-20, 22:58
Medlem
Citat:
Tala då om vad Aivaras i så fall gjorde på Martorp på söndagskvällen .
I en bil som han dessutom väldigt sällan använder/lånar .
Samtidigt som han satt hemma hos Irina och åt plättar .
Och samtidigt som Nerijus behövde den för att transportera offret till Martorp ?
Och i exakt rätt tidpunkt för när transporten skulle ha skett .
Snart kommer du väl och hävdar att det inte var Nerijus bil heller .
Håll dig du till snörena istället för att förvränga fakta .

Vad har det med diskussionen att göra???? Jag påstår inte att det var AB som körde eller att det inte var NB som körde.

Diskussionen handlar om vittnena såg NB eller inte!
Kan du svara ett rakt JA eller NEJ, och inte sväva ut i irrelevanta påståenden?
2016-09-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Det är sjukt att skypa med sin mor direkt efter att han mördat Lisa. Om han råkar ha tubsockorna på sig framkommer inte:

Det är sjukt att påstå att han mördade L under mindre än en halv timme
och det är helt sjukt att tro att den påståendet är trovärdigt.
Helt sjukt. Man har ingen fungerande hjärna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in