2016-09-20, 23:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Det är sjukt att påstå att han mördade L under mindre än en halv timme
och det är helt sjukt att tro att den påståendet är trovärdigt.
Helt sjukt. Man har ingen fungerande hjärna
Ta den diskussionen med NB - det är han som avsatt DNA. Det är dock inte förvånande att efterförloppet är sjukt - med tanke på det komplett vidriga mord han utfört.
2016-09-20, 23:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Självklart hade de satt upp "sommarprylarna" utanför den 7 juni 2015. Por du vid polcirkeln? Vi pratar juni, inte januari.
I år fikade visst gästerna ute redan den 15 mars:
https://www.facebook.com/13891044957...type=3&theater

Kan tillägga gällande förra länken - där bord och stolar fanns utställda rätt framför NBs onanifönster:
http://gfx.bloggar.aftonbladet-cdn.s...1-1024x574.jpg
.. att avspärrningarna runt cafét släpptes 9 juni. Bilden är således från den 8 juni.
Senast redigerad av develi 2016-09-20 kl. 23:19.
2016-09-20, 23:24
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdlover
Vad har det med diskussionen att göra???? Jag påstår inte att det var AB som körde eller att det inte var NB som körde.

Diskussionen handlar om vittnena såg NB eller inte!
Kan du svara ett rakt JA eller NEJ, och inte sväva ut i irrelevanta påståenden?

Så här säger Annika i ett av förhören .

"Annika säger att det stämmer med hennes minnes bild, när hon sett bilderna på dem, att det
var den äldre brodern som körde förbi dem."
2016-09-20, 23:26
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Vilken fantasi du har!
Kanske du kan förklara
varför har hans fruns DNA funnits på utsidan av hans kalsonger?
Varför inte på insidan?
Vad gäller de försvunna IB' s trosor har jag inte fått trovärdigt förklaring än.
Vilken dålig fantasi och inlevelseförmåga du har när det gäller baltens s.k sexliv hemmavid då.
Vad ska jag förklara, menar du att du vill ha nån undervisning i sexualkunskap eller nåt?
Troligtvis fanns Irinas DNA på insidan av hans kalsonger också, men det spelar ju ingen som helst roll i sammanhanget så helt onödigt du tar upp det.
Att Irinas DNA skulle finnas på utsidan av hans kalsonger tillhör nog inte kategorin "mysterium".
1. De delar ju säng.
2 Har haft sex kvällen/natten innan så Irina - sin vana trogen - har jobbat febrilt för att frambringa en erektion hos sin halvimpotente man, lär ha "jobbat" på olika sätt - både utanpå och innanför hans kalsonger. Bespara mig att behöva beskriva eländet mer ingående än så.
2016-09-20, 23:34
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Tala då om för tingsrätten, hovrätten och alla experter som uttalat sig om fallet - att "de inte har en fungerande hjärna."

Du kanske kan använda det påståendet också vid en resningsansökan?
"Härmed vill jag tala om att de som dömt Nerijus inte har en fungerande hjärna och det de påstått om honom är sjukt att påstå. DE är alltså sjuka."
2016-09-20, 23:37
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Kan du inte klockan ?
Men du har rätt i att det är helt sjukt och att någon inte har en fungerande hjärna .
Nämligen mördaren Nerijus som dödar Lisa på grund av sina sjuka sexuella lustar .
Det är därför han tänker med det lilla förkrympta huvudet istället .
Sen åker han hem och skypar med kommandoran som om inget har har hänt .
Då har man inte en fungerande hjärna . Då saknas det en hel del celler helt klart .
Vilket ju också visade sig senare under veckan med rännskita , kedjerökande ,
matvägrande och till slut anger han sig själv på Martorp och pekar ut var han
har gömt offret .
Återigen pekar det på en icke fungerande hjärna .
2016-09-20, 23:55
Medlem
Citat:
Jag har en lång lista till.

Man struntade i allt som kunde bevisa att NB inte var gm.
Objektivitetsprincipen gällde inte i detta fallet.

Ja, det är riktigt. I ett visst skede tappade utredningen huvudet och förlorade både objektivitet, trovärdighet och en undersökande metodik.

Även jag har en lång lista. Och listan berör alla hål i utredningen, alla spår som inte följdes upp, alla frågor som inte ställdes, alla personer som helt utan grund och i strid med all kriminologisk kunskap och polisiär erfarenhet redan från början uteslöts som möjliga gärningsmän, alla hypoteser om alternativa händelseförlopp som inte prövats (eller snarare bristen på ett verifierat händelseförlopp överhuvudtaget).

Jag har emellertid inget alternativt händelseförlopp att presentera och det är inte heller det viktiga. Det centrala och djupt problematiska är hur resultatet av rättsprocessen tillfredsställer en mängd enkla schabloner om offer och gärningsman, stereotyper och fantasier om "sexualmord" i samma takt som det avlägsnat sig ifrån rättssäkerhet och rationellt tänkande.

Jag bryr mig inte ett dugg om den dömde som person. Men jag bryr mig om att sanningen om vad offret utsatts för inte kommit i dagen. Jag vet inte vad denna sanning är, men jag vet att vi ännu inte sett den.

Känsloutbrotten mot den dömde och mot dem som funnit luckor i ärendet lämnar mig fullständigt likgiltig. Fixeringen vid den version som rättsväsendet slagit fast är intressant endast på grund av att den är ett bevis på hur irrationellt många människor reagerar på brott och brottmål.
2016-09-21, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det enda bevis som finns är dessa märkliga DNA-fynd.

Bra mycket mer än de bevis på den mördare du har angett.

Citat:
och heller inga däckavtryck som kan bevisa att den stod vid arbetsboden eller ladan.

Har du bevis av däckavtryck på din mördares bil då?

Citat:
Så, Lisa hade hörlurar i öronen, beredd att åka, hjälm på huvudet får man anta då nyckeln satt i tändlåset och mopeden ställd med framhjulet åt motsatt håll men ändå lyckades någon från ladan fånga hennes uppmärksamhet?

Får du det? Vi får ju inte ens anta att han tagit i Lisa trots 10(?) DNA och hans erkänande. Så var drar du gränsen vad du och vi får anta eftersom den är så extremt olika.

Om inte annat så kan du visa dina bevis på att hon hade hörlurar i öronen och hjälmen på.

Citat:
Det finns ingen röd tråd för man kan sätta ihope en hel del historier med de fynd och "bevis" som finns.

För dig kanske. För oss andra är det väldigt självklart vad som hände.

Sen alla dina "icke-bevis" är meninglöst dravel. De bevisar inte alls vad som inte har hänt. Det enda de inte visar är att man inte kan bevisa en massa saker.
2016-09-21, 00:19
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerfilm
Ja, det är riktigt. I ett visst skede tappade utredningen huvudet och förlorade både objektivitet, trovärdighet och en undersökande metodik.

Även jag har en lång lista. Och listan berör alla hål i utredningen, alla spår som inte följdes upp, alla frågor som inte ställdes, alla personer som helt utan grund och i strid med all kriminologisk kunskap och polisiär erfarenhet redan från början uteslöts som möjliga gärningsmän, alla hypoteser om alternativa händelseförlopp som inte prövats (eller snarare bristen på ett verifierat händelseförlopp överhuvudtaget).

Jag har emellertid inget alternativt händelseförlopp att presentera och det är inte heller det viktiga. Det centrala och djupt problematiska är hur resultatet av rättsprocessen tillfredsställer en mängd enkla schabloner om offer och gärningsman, stereotyper och fantasier om "sexualmord" i samma takt som det avlägsnat sig ifrån rättssäkerhet och rationellt tänkande.

Jag bryr mig inte ett dugg om den dömde som person. Men jag bryr mig om att sanningen om vad offret utsatts för inte kommit i dagen. Jag vet inte vad denna sanning är, men jag vet att vi ännu inte sett den.

Känsloutbrotten mot den dömde och mot dem som funnit luckor i ärendet lämnar mig fullständigt likgiltig. Fixeringen vid den version som rättsväsendet slagit fast är intressant endast på grund av att den är ett bevis på hur irrationellt många människor reagerar på brott och brottmål.

I vilket skede var det menar han som har hand om det logiska tänket ?
Nu är det ju tyvärr så att din lista är lika jävla ointressant som alla andras .
Kan du inte presentera ett bättre händelseförlopp än det som åklagaren gjorde
så har ju även du skitit i det blå skåpet och gör dig bara löjlig när du svamlar .
Vad är det som inte har kommit i dagen av vad som hände offret ?
Hur kan man veta att något inte kommit fram utan att veta vad
det är som inte har kommit fram .
Det är ännu mera irrationellt att vara fixerad vid mördarens oskuld utan att
kunna förklara vem den riktige mördaren är och hur allt gick till .
Helt spårlös , helt osynlig begick han mordet som ett äkta spöke .
Så du har bytt ut ologiskt mot ett annat ord den här gången ?
2016-09-21, 00:43
Medlem
develis avatar
Citat:

Angående fetat: Du kan vara förbannat säker på att det är av betydelse. Hänger inte påståenden samman i ett trovärdigt förlopp - uppbyggt på sakfakta och bevisning - är ert gnäll som sandslott när det handlar om juridik och domslut.

Ditt resonemang - som sammanfaller med varenda alternativteoretiker - är att allt inte undersökts.
Om man så plockat ner hela Blomberg och skickat till NFC så skulle ändå ingen av er vara nöjd, grannbyn kan innehålla spår.

Det står en stort jävla sexualmonster rätt framför ögonen - bekräftat med hans DNA i stor mängd - men ni kräver mer.

Ingen av er har presenterat nåt som skapat minsta tvivel.
Ingen av er klarar av att presentera ett trovärdigt förlopp.

Därmed har ni satt foliehattar stora som zeppelinare på era egna huvuden.

Tråden heter alternativa teorier (förutom konspirationer):
Sätt igång och leverera, din gnällspik.
2016-09-21, 01:01
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Du har kanske aldrig sett psorasis?
Men isf ska jag förklara för dig att psorasis av den aggressiva typen Nerijus lider avger Massiva spår.
Det är alltså Exem, som både "snöar" och som "vätskar", beroende på dagstillstånd.
Och i båad fall sätter det "avtryck", både på den omgivning den drabbade befinner sig i, samt - i Ännu Större Utsträckning - på det objekt den personen håller om.

Och med det i åtanke blir det extermt underligt att offret inte hade massor av dna-spår på sina kläder efter just Nerijus.
För det finns ingen som helst möjlighet för psorasis-armar att kunna omfamna någon utan att "smitta" mottagaren.

- Det är alltså En av de frågor som inte har besvarats.

Du skriver också att Nerijus hade kunnat se offret i bilen när hon blev körd till caféet på morgonen.
Men är du verkligen seriös då?
Menar du på allvar attdet är ett bra argument, att de Få Sekunder - på avstånd, med skymd sikt - hade fått Nerijus att fullständigt förlora allt förstånd och besluta sig för att "sex-ritualmörda" henne ???

Det känns som att du griper efter halmstrån där. Som om du försöker göra en efterhandskonstruktion.
Men om du ser på det Rationellt, så inser du Givetvis att Nerijus inte ens hade kunnat lägga märke till Någon Alls som bara skymtade förbi inne i en bil i nån enstaka Sekund !!!

Och det var det enda stället han hade kunnat se henne.
För han hade inte - fysiskt omöjligt - kunnat få syn på henne inifrån ladan, genom fönstret.
Inte ens om han hade stått med näsan tryckt mot fönstret hade han kunnat Se In i caféet - för Vinkeln tillåter inte sådan insyn, från det avståndet och perspektivet.
Det är 100 % bevisligen så.

Alltså, det du - och de andra - gör här, i denna frågan, är att ni försöker komma på motiv.
Men ni måste ju ändå hålla er till det som faktiskt hade fungerat, i verkligheten.

Och fönster-motivet, det håller inte.
Alltså måste ni Avfärda den teorin.
Håller du med mig om det?

Det här psorasis , vad är det för nåt ?
Är det en ny sjukdom som bara drabbar oskyldiga balter som mördar unga kvinnor ?
Så det fullkomligt snöar kring mördaren Nerijus då ?
Men nu omfamnade ju inte mördaren Nerijus offret direkt utan han mördade henne .
Hur ska det fullkomligt kunna snöa när han har kläder på sig ?
Det finns stor chans att mördaren Nerijus har sett Lisa åka förbi på mopeden på förmiddagen .
Såg han så jävla dåligt så han inte ser tjejerna vid cafét 30 meter bort ?
Inte nog med att han snöar , han är tydligen blind också då ?
Tjejerna var på utsidan emellanåt och serverade gäster där .
Allltså inga problem att se tjejerna , fantisera och dra i miniatyren samtidigt .
Vilket ju visade sig på väggarna som dröp att äckligt baltklet .
Så vet du vad !
Det är bevisligen 100 % säkert att du inte har ett enda rätt i ditt svamlande .
2016-09-21, 01:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Tyvärr är det så att de största foliehattarna redan sitter på huvudet på dem som fantiserar om fullständigt osammanhängande omöjliga händelseförlopp och hänger sig åt att berätta spökhistorier om icke-existerande typer av sexualmord.
Men så du säger om åklagare L-G W, Lagman A-K L, hovrättslagman LH, hovrättsrådet MA, justitieråd A-C L, justitieråd GL, justitieråd DM.

...samt Docent NL, Kriminalprofessor GWP, psykolog och fd GMP-expert UÅ, psykolog EK.

Men du är duktig du. Klapp, klapp.

Senast redigerad av develi 2016-09-21 kl. 01:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in