2016-09-18, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Jösses det är liksom något man förutsätter om man inleder en seriös kärleksrelation.
Ja, men ts nuvarande partner är inte den.
Citera
2016-09-19, 07:46
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieRunkleOut
Badoo är bara en kul grej. Skuta göra en så jävla stor sak av det. Vem fan bryr sig om han har badoo liksom...?
Har du dåligt självförtroende? Lämna hans telefon ifred jävla patetiska människa

Är du efterbliven? Badoo är en dejtingapp, om man är i en seriös relation så är det väl uppenbart att man inte ska vara aktiv på dejtingappar?
Citera
2016-09-19, 09:14
Medlem
Catpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Lite nyfiken, träffades ni via badoo eller på nåt annat sätt?

Så långt ifrån man kan komma, vi träffades via jobbet. Denna killen har haft två långa seriösa förhållanden så trodde han var "förhållandetypen". Har träffat delar av hans familj, hans vänner osv. Det är så mkt om honom som får mig att tro att han aldrig skulle göra något såhär mot mig. Han pratar om framtiden och sådant.
Citera
2016-09-19, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catpeople
Så långt ifrån man kan komma, vi träffades via jobbet. Denna killen har haft två långa seriösa förhållanden så trodde han var "förhållandetypen". Har träffat delar av hans familj, hans vänner osv. Det är så mkt om honom som får mig att tro att han aldrig skulle göra något såhär mot mig. Han pratar om framtiden och sådant.

Jag kan tänka mig att han har utvecklat Badoo som någon sort porrsurfande. Det är ganska vanligt att man bara vill se på bilder eller sexsnacka utan att träffas. Men givetvis så har du markerat att du inte tycker det är okej och då är det upp till honom nu då att acceptera det så att ni kan gå vidare.

I annat fall så lär du må dåligt av det här och förhållandet blir inte bra och då bryts förhållandet för eller senare.

Du kan ju även upplysa honom om att många av tjejerna i Badoo i verkligheten är fula tjejer eller rent av män som låtsas vara tjejer. Det sista är vanligare än många tror eftersom tjejer får en så mycket större uppmärksamhet än killar när det gäller internetdejting.

Om han inte tror dig, så kan jag snabbt skaffa ett konto i Badoo och kontakta honom och leka lite med hans känslor innan jag blir avslöjad som kille. Det är kul.
Citera
2016-09-19, 15:04
Medlem
jaybones avatar
Haha mest aktiv också

Klart du inte har nått att oroa dig för, han laddar bara ner dejting-appar och snackar med folk. Låter som en respektfull och seriös ung man
Citera
2016-09-20, 13:53
Medlem
Catpeoples avatar
Uppdatering: han ljuger om det. Har konfronterat honom och sagt att jag vet att han har Badoo. Han säger att han inte kan va aktiv på badoo för han har inte badoo men att jag får tro vad jag vill. Skickade en printscreen till honom med hans badooprofil där de även står "mest aktiv" 2 veckor sedan. Han säger att de inte stämmer och att enda gången han vart inne på badoo är när han pratade med en tjej första gången jag kom på honom vilket var för mer än 2 veckor sedan. "Mest aktiv" innebär ju att man måste vart inne 7 dagar i rad.
Citera
2016-09-20, 13:56
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Uppdatering: han ljuger om det. Har konfronterat honom och sagt att jag vet att han har Badoo. Han säger att han inte kan va aktiv på badoo för han har inte badoo men att jag får tro vad jag vill. Skickade en printscreen till honom med hans badooprofil där de även står "mest aktiv" 2 veckor sedan. Han säger att de inte stämmer och att enda gången han vart inne på badoo är när han pratade med en tjej första gången jag kom på honom vilket var för mer än 2 veckor sedan. "Mest aktiv" innebär ju att man måste vart inne 7 dagar i rad.

Ja det var väl inte så svårt att räkna ut. Vad ska du göra nu?
Citera
2016-09-20, 13:58
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Om han är tämligen aktiv på en dejtingsajt/dejtingapp och dessutom ljuger för dig om det (och då troligen annat också) så kanske inte det är en person du ska ägna din tid åt, och än mindre din framtid åt...

Vad hade du sagt till din tjejkompis om det var hon som berättade det du berättar?
Citera
2016-09-20, 14:00
Medlem
storytellers avatar
Folk har olika syn på vad som är otrohet, att man ungefär matchar i det är en grund i att kunna ha ett förhållande. Många tycker som du ungefär, för vissa par är det helt OK att man chattar flörtigt med andra eller har nära vänner av motsatt kön som man legat med. Då kan dessa träffa varandra. Du kommer aldrig få honom att förändra sin syn.
Citera
2016-09-20, 14:16
Medlem
Catpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Om han är tämligen aktiv på en dejtingsajt/dejtingapp och dessutom ljuger för dig om det (och då troligen annat också) så kanske inte det är en person du ska ägna din tid åt, och än mindre din framtid åt...

Vad hade du sagt till din tjejkompis om det var hon som berättade det du berättar?

Jag hade sagt att hon skulle lämna svinet så fort hon bara kunde. Jag vet att jag bör lämna honom. Men fy fan vad ont det gör, älskar honom så mycket. Trodde verkligen vi hade en framtid tillsammans. Hur töntigt det än låter så har jag aldrig känt såhär för någon annan förut. Jag kunde till och med se denna killen som pappa till mina barn. Fy fan. Hur kan man göra såhär mot någon man säger att man älskar?
Citera
2016-09-20, 14:21
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Jag hade sagt att hon skulle lämna svinet så fort hon bara kunde. Jag vet att jag bör lämna honom. Men fy fan vad ont det gör, älskar honom så mycket. Trodde verkligen vi hade en framtid tillsammans. Hur töntigt det än låter så har jag aldrig känt såhär för någon annan förut. Jag kunde till och med se denna killen som pappa till mina barn. Fy fan. Hur kan man göra såhär mot någon man säger att man älskar?
Det är som storyteller säger ovan. Vad som är ok eller inte är ju inget det finns ett standardsvar på utan det är något som man får komma överens om inom förhållandet. Vissa tycker inte det är ok att ens titta på andra. En del tycker det är helt ok att knulla runt med andra. Det är det utöver det som inte är ok.

Visst gör det ont, men du får se det så här istället; älskar du verkligen den personen som gör så här mot dig, eller älskar du den bilden du har av honom. Om det är det sistnämnda, hur korrekt är den bilden?

Det är ju omöjligt för någon annan att svara på vad du ska göra, men du svarade nog själv på det i ditt inlägg ovan.
Citera
2016-09-20, 14:31
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Jag vet inte hur badoo funkar o så men anses man som "mest aktiv" på en sida så säger det väl en hel del antar jag.

Samtidigt tänker jag att det måste va svårt om det är så att du träffat ngn som har en helt annan inställning till saker som ex otrohet - hans syn på det hela är nog att det inte är ngt fel att ragga runt lite på badoo lr va som.

Jag tror att det underlättar SÅ om man som individer i ett parförhållande har liknande livssyn o moral.

Eftersom du är väldigt kär i honom så får du förklara för honom hur du känner o tänker kring hans badooaktiviteter. Om han inte kan avstå sitt raggande så är det bäst att lämna även fast han just bygger luftslott med er framtid tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in