2016-09-18, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spocck
Det startar på 165kr per månad men alla utryckningar om larm måste ju betalas så månads kostnaden kommer öka riktigt mycket!

Men för fan läs ingressen på det jag länkade. Det var ett av försäljningsargumenten att då man hade koll på larmet via telefon kunde man bl. a säkerställa att inga väktare åkte ut på felaktiga larm.

Allt detta startade med dina fem punkter som skulle bevisa att det var för dyrt fö TI att ta reda på sanningen. Nu har vi plockat ned detta till en analyskostnad på ca 800-900 Kr samt en larm kostnad på 170 Kr/mån (då får du dessutom ett larm som kan vara bra för andra saker än leta efter GS).

Om man känner sig dödshotad eller utsatt för terror, är inte detta en liten kostnad för att få klarhet i hur det ligger till.

- Är det inte dags att se till att du köper dessa tjänster.

Edit:
Är inte hundra men tror att det finns en möjlighet att få lägre hemförsäkring om man har larm.
Citera
2016-09-19, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Nej har du och vad spelar det för roll.
Du sa att TI kunde gå till tidningen!
Citera
2016-09-19, 19:16
Bannlyst
Citat:
Men för fan läs ingressen på det jag länkade. Det var ett av försäljningsargumenten att då man hade koll på larmet via telefon kunde man bl. a säkerställa att inga väktare åkte ut på felaktiga larm.

Allt detta startade med dina fem punkter som skulle bevisa att det var för dyrt fö TI att ta reda på sanningen. Nu har vi plockat ned detta till en analyskostnad på ca 800-900 Kr samt en larm kostnad på 170 Kr/mån (då får du dessutom ett larm som kan vara bra för andra saker än leta efter GS).

Om man känner sig dödshotad eller utsatt för terror, är inte detta en liten kostnad för att få klarhet i hur det ligger till.

- Är det inte dags att se till att du köper dessa tjänster.

Edit:
Är inte hundra men tror att det finns en möjlighet att få lägre hemförsäkring om man har larm.
Ja försäljningsargumenten och undrar vilka räknas som felaktiga larm?
Med sådana här försäljning så tillkommer div kostnader och räkningen blir skyhög!
Citera
2016-09-19, 19:47
Medlem
Citat:
Du sa att TI kunde gå till tidningen!

Kan jag inte påminna mig att jag sagt. Men de kan väl de göra som alla andra, sen om det blir publicerat eller inte kan inte jag svara på.

men vad är det du vill med frågeställningen.
Citera
2016-09-19, 19:55
Medlem
Citat:
Ja försäljningsargumenten och undrar vilka räknas som felaktiga larm?
Med sådana här försäljning så tillkommer div kostnader och räkningen blir skyhög!

Du har fortfarande inte läst de sju raderna med info. Utryckningar är gratis om det inte är felaktiga och då kan man slippa kostnaden genom att använda mobilen. Så vad du än gör så har du inga belägg för det du säger.
Det enklaste är ju om du läser länken så slipper jag kopiera texten, låter det rimligt.

Hur mycket skulle du tycka att det ska kosta och vilket larm hänvisar du till med skyhöga kostnader.
Citera
2016-09-19, 22:45
Bannlyst
Citat:
Kan jag inte påminna mig att jag sagt. Men de kan väl de göra som alla andra, sen om det blir publicerat eller inte kan inte jag svara på.

men vad är det du vill med frågeställningen.
Det är ju det som är grejen dem blir inte publicerade! Du sa att dem kunde gå till tidningen några sidor tillbaka!
Citera
2016-09-19, 22:50
Bannlyst
Citat:
Du har fortfarande inte läst de sju raderna med info. Utryckningar är gratis om det inte är felaktiga och då kan man slippa kostnaden genom att använda mobilen. Så vad du än gör så har du inga belägg för det du säger.
Det enklaste är ju om du läser länken så slipper jag kopiera texten, låter det rimligt.

Hur mycket skulle du tycka att det ska kosta och vilket larm hänvisar du till med skyhöga kostnader.

Men frågan är vilket är felaktiga och inte?
Sådana här företags reklam brukar hamna på höga kostnader det är bara att använda sunt förnuft!
Dem lovar guld och gröna skogar men det brukar bli skit!
Så har det alltid sett ut med sådant här!

Redan på sidan ser man fel ingen bindningstid!
Längre ner står det 3 månaders uppsägnings tid!

Och kostnaden ökar kraftigt inget särskilt bra hemlarm heller! Först måste man väll ha en iphon eller nyare mobil också!
https://www.larmkollen.se/gardio/?gclid=CMuFmMqonM8CFaqQcgodfm8MbQ

Du tror att alla bor i villa eller detta TI's är utsätta människor!
Senast redigerad av spocck 2016-09-19 kl. 23:12.
Citera
2016-09-20, 02:25
Bannlyst
Nu har dem börjat igen dem är helt sinnes sjuka vaknade upp med sperma i ansiktet!
Och dem häver det i min mat!
Vad fan vill dem vill dem att man ska mörda folk eller är det de dem vill att dem ska förstöra för fler människor?

Helt jävla bänga
Citera
2016-09-20, 06:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Sådana här företags reklam brukar hamna på höga kostnader det är bara att använda sunt förnuft!

Och kostnaden ökar kraftigt inget särskilt bra hemlarm heller! Först måste man väll ha en iphon eller nyare mobil också!

De har inte någon bindningstid för att det är inte längre tillåtet med sånt i Sverige, att de har tre månaders uppsägningstid är inte heller konstigt du har bland annat en månads uppsägningstid på ett mobilabonemang pga administrativa skäl så varför skulle man inte ha tre månader för en larmtjänst?

Du kan köpa en begagnad smartphone alternativt en biligare version (det finns de som kostar omkring 1000 kr utan abonnemang vilket man kan få ner via delbetalning) så det är inga problem då även en iphone 4S borde klara av vad den tjänsten kräver och med tanke på att iphone7 släpptes i år så...

Ärligt talat vad är det du vill?

Dina argument har smulats sönder och du fortsätter tramsa, du svarar inte ens på varför kommunen skulle ha något med det hela o göra.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-09-20 kl. 06:48.
Citera
2016-09-20, 09:51
Medlem
Citat:
Det är ju det som är grejen dem blir inte publicerade! Du sa att dem kunde gå till tidningen några sidor tillbaka!

Jag kommer fortfarande inte ihåg att jag sagt att de ska gå till tidningen, men det spelar mindre roll.

Känner du till svenska fall där man gått till tidningar men fått nej.
Citera
2016-09-20, 09:59
Medlem
Citat:

Detta är larm för lägenhet.

Men jag vet inte vad jag ska presentera för du har bestämt dig för att det är skitdyrt oavsett.

- Vilket månads pris tycker du motsvararnyttan för en TI.

Det är TI som spelar in allt som händer med bandspelare, det är ofta folk som går in i bostaden och gör allt mellan himmel och jord.

At då kunna få ett larm om någon går in och dessutom se dem på din mobil.

Men som sagt vad tycker du är en ok kostnad för detta larm.
Citera
2016-09-20, 12:03
Bannlyst
vart skickar man in prover till lab?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här