2016-09-17, 08:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Ger dig, nu börjar det bli trams.
För vem blir det trams menar du?
De som säger den faktiska åldern, eller den som plussar på nuvarande ålder med 2 i tron att den har nått att säga?

Hillary är 68år, är det så svårt att få in i huvudet?
Eller är det bara en ny konspiration och nu måste hon visa födelesbevis för bevisa hon inte är 70år?
2016-09-17, 10:13
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nej inte heller i det här fallet har foliehattarna inte rätt! Det är iochförsig möjligt att Clintons hälsa inte är den bästa - hon är närmare 70 - men det finns definitivt inga tecken på att hon skulle ha någonstans spasmer. Hursomhelst så är hon det minst dåliga alternativet, och det amerikanska systemet med vicepresident borgar för stabilitet även om något skulle händ med presidenten.

Men då tycker du säkert att Hillary är mäkta korkad som på ett trovärdigt vis fejkar ett spastiskt anfall inför kamerorna. Ett sådant här skämt var det sista hon behövde.

Jag antar att du vägrar se hennes min av obehag när de eventuella spasmerna börjar, som sedan övergår till ett ansträngt leende och som avslutas med ett äkta leende och skratt.

Du är väldigt säker på din sak. Kan det höra ihop med att hon är "det minst dåliga alternativet"?
Själv är jag inte alls säker på att jag har rätt. Jag spekulerar bara, och ser min chans att på ett cyniskt vis tjäna en slant på spelbolagen. Ogillar bägge alternativen.

2016-09-17, 11:26
Medlem
raxmouses avatar
Kommer ni ihåg vad Hillary och etablissemanget jublade över hur khadaffi hade blivit avsatt mördad och våldtagen analt? https://www.youtube.com/watch?v=FmIRYvJQeHM

Alla som inte är känslomässigt involverade i den grad att dom försvarar henne, notera vilka i Sverige som försvarar Hillary och tycker hon är en bra kandidat så får vi alla en klarare bild över vilka som är fascisterna som stödjer mord och iscensatta statskupper för ekonomiska orsaker.

https://www.youtube.com/watch?v=-dY77j6uBHI i ljuset så kommer dom riktiga populisterna ta ställning för henne, detta är ett gyllene tillfälle för alla nytillkommna observerare att se vilka dessa är.
Senast redigerad av raxmouse 2016-09-17 kl. 11:29.
2016-09-17, 11:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är inte normala människor som måste leta konspirationer över all.
Och lustigt nog inte letar de inte efter detta hos Trump.
Det är här allt går och blir helt fel.
Normala människor brukar inte heller tro allt som sägs är en lögn, för sen spinna vidare på nått domedags scenario.
Men visst det är en politiker, men även dom berättar sanning ibland.

Men ser även du är såpass korkad och inte förstår vad läkaren säger.
Hon säger att det är en lunginflammation och för er paranoida så lägger man till att Hillary inte är smittsam.
Men här går man och blir svart och vit, som är den ignorantens bästa vän och argumentationsteknik.
Det är så enkelt, att även fullt friska som inte har främmande bakterier eller , kan smitta andra.
Så var det med den, men nu åkte fingrarna in i örat antar jag.
Nu har det väl brunnit lite väl länge va? Vad skulle en person som inte bär bakterier eller smitta någon med? Är det parasiter du tänker på?

eidt: Du kanske menar smitta personer med nedsatt immunförsvar.
Senast redigerad av Japhy 2016-09-17 kl. 11:35.
2016-09-17, 11:49
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Men då tycker du säkert att Hillary är mäkta korkad som på ett trovärdigt vis fejkar ett spastiskt anfall inför kamerorna. Ett sådant här skämt var det sista hon behövde.

Precis. Clinton är en rutinerad politiker med stenhård koll på vad hon säger och gör. Hennes uttalanden är alltid vägda på guldvåg. Hon säger t.ex. konsekvent att hon för närvarande är emot TTIP-avtalet för att kunna ändra sig om hon blir vald.

Teorin att Clinton fejkar ett spastiskt anfall för att vara "rolig" faller därför på sin orimlighet.

Citat:
Jag antar att du vägrar se hennes min av obehag när de eventuella spasmerna börjar, som sedan övergår till ett ansträngt leende och som avslutas med ett äkta leende och skratt.

Än mer talande är åhörarnas chockerade uppsyn, och hur lättade de blir när Clinton slutar med sina huvudkast. Clintons försök att skoja bort det hela med en kommentar som är totalt off topic - den om det ryska téet - är också talande. Så gör ofta folk som haft någon typ av anfall. Clinton vet att något hänt men inte riktigt vad, och försöker därför snabbt byta ämne.

Citat:
Du är väldigt säker på din sak. Kan det höra ihop med att hon är "det minst dåliga alternativet"? Själv är jag inte alls säker på att jag har rätt. Jag spekulerar bara, och ser min chans att på ett cyniskt vis tjäna en slant på spelbolagen. Ogillar bägge alternativen.

Bägge alternativen är obehagliga, oavsett vilka neurologiska eller andra medicinska problem de har. Ett val mellan pest och kolera. Det skulle inte förvåna mig om valdeltagandet blir lågt, och många röstar på Stein eller Johnson när de väl står i vallokalen.
Senast redigerad av Regulus 2016-09-17 kl. 12:18.
2016-09-17, 11:54
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Bägge alternativen är obehagliga, oavsett vilka neurologiska eller andra medicinska problem de har. Ett val mellan pest och kolera. Det skulle inte förvåna mig om valdeltagandet blir lågt, och många röstar på Stein eller Johnson när de väl står i vallokalen.

Visst är det så och jag tror som du också, men samtidigt måste vi se rationellt och se vilka som understödjer clinton och vilka dessa är och vad dom har arbetat med för politiska åtaganden tidigare i karriärerna, det var hyffsat lätt att se vilken hegemoni hon tillhör och vilka anfallskrig dessa åstadkommit dom senaste decennierna.

Etablissemanget i USA har tur att Trump inte har några invändningar mot det ekonomiska systemet.

Jag tycker också att vi allihopa ska släppa diskussionen om Hillarys hälsa så obetydliga debattörer som förespråkar henne håller truten, det är ovesäntligt om hon fått rökhosta efter allt braj, det är hennes äckliga populistiska personlighet som ska ifrågasättas och erkännas.
Senast redigerad av raxmouse 2016-09-17 kl. 12:28.
2016-09-17, 12:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nu har det väl brunnit lite väl länge va? Vad skulle en person som inte bär bakterier eller smitta någon med? Är det parasiter du tänker på?

eidt: Du kanske menar smitta personer med nedsatt immunförsvar.
Både ja och nej.
Man har bakterier i kroppen som ibland av någon anledning kan helt plötsligt dödligt farligt.
Detta säger jag i samband med vad som anses smittsamt, och ska man ta det till det yttersta som en del gör här.
Så måste man vara korrekt och säga att alla är smittosamma.

Men jag bara antar du är som jag, att man måste uppnå en nivå av smittsamhet innan man kallar nått för smittosamt.
Och det är det som en poäng när man börjar bröla om denna förklaring till diagnosen.
Som är menat som ett tillägg, nått som är extremt tydligt.
Men i sin iver att hata Hillary, så är de inte mottagliga att tänka vad det egentligen betyder.
2016-09-17, 12:31
Medlem
atts avatar
Det här var lite lustigt:

Hillary Clinton laughs off pneumonia health scare with I Feel Good by James Brown (who died of pneumonia)
2016-09-17, 12:33
Medlem
E.Merckxs avatar
Lite om Häxans stiftelse:

"The Clinton Foundation raised nearly $178 million in 2014."

"but less than $5.2 million of that money, or 5.7 percent, was granted to charitable organizations"

"show that the Clinton Foundation spent far more on overhead expenses like travel ($7.9 million) than it did on charitable grants in 2014. The group also spent more on rent and office supplies (a total of $6.6 million) than it did on charitable grants."

"Clinton Foundation’s largest charitable grant was a $2 million payment to the Alliance for a Healthier Generation (AHG), a joint project founded by the Clinton Foundation and the American Heart Association. Bruce Lindsey, the board chairman for the Clinton Foundation in 2014, also served on AHG’s board that year, according to the organization’s 2014 tax filings. Of the $16.3 million AHG organization spent in 2014, only $349,022, or 2.1 percent, was spent on charitable grants, the group’s tax filings show."

"The Clinton Foundation’s largest single charitable grant to an organization not founded by the Clinton Foundation or managed by one of its board members was a $700,000 check to the J/P Haitian Relief Organization, a non-profit founded by actor Sean Penn. That organization reportedly spent more than $126,000 on first-class flights for the actor. Other charitable grants from the Clinton Foundation included $200,000 for the Tiger Woods Foundation and $37,500 for the Sesame Workshop in New York City."

http://thefederalist.com/2016/09/16/clinton-foundation-spent-6-percent-charitable-grants-2014/#.V9wQIryiD9Q.twitter
2016-09-17, 12:44
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Kommer ni ihåg vad Hillary och etablissemanget jublade över hur khadaffi hade blivit avsatt mördad och våldtagen analt? https://www.youtube.com/watch?v=FmIRYvJQeHM

Äckligt att se hur hon skrattar när hon säger att Khadaffi är död. Även en ärkefiende visar man respekt när den är död. Det är att visa respekten för ett liv som skapats av gud. Och hon tror väl på gud påstår hon i alla fall.
2016-09-17, 12:58
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det går liksom inte att släppa diskussionen kring Clintons hälsa i denna tråd tycker jag.

Dels är det ganska extremt om en ledande presidentkandidat har utvecklad Parkinsons. Vi kan inte veta säkert, eftersom hon inte släpper sina medicinska dokument. Men flera läkare hävdar ju objektivt att sannolikheten är stor för att hon har det.

Dels finns det ju inte så mycket mer att diskutera kring Clinton. Hon har ingen egentlig politik, ingen signaturfråga som Trump har. Kampanjen grundar sig inte i politik utan på Hillarys personliga ambition att hamna i Vita Huset. Är det någon som kan säga någonting som Hillary står för? Utöver att "fortsätta i Obamas fotspår" ?
2016-09-17, 13:00
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Äckligt att se hur hon skrattar när hon säger att Khadaffi är död. Även en ärkefiende visar man respekt när den är död. Det är att visa respekten för ett liv som skapats av gud. Och hon tror väl på gud påstår hon i alla fall.

Det blir ännu mera äckligt när man ser den här videon. Hillary ler och skakar hand med Khadaffis son och talar varmt om Khadaffis Libyen.

https://www.youtube.com/watch?v=DtWIZg5TihU
Senast redigerad av JustZlatan 2016-09-17 kl. 13:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in