2016-09-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
På vilket sätt döljs det i Clinton Foundation och hur drar de nytta av det?

Vad gäller den andre kandidaten så utgår jag från att det inte finns några olagligheter i hans tax returns, men det finns annat att dölja. Exempelvis hur beroende han är av utländska (ryska) investerare, om han skänker så mycket till välgörenhet som han hävdar, kanske att han betalar oanständigt lite i skatt, att han inte är så rik som han påstår osv. Min poäng var dock att det är löjligt hur vissa misstänkliggör Clinton när hon är långt mer öppen med sina finanser än den andre kandidaten.

Jag vet tyvärr inte vilka deklarationsregler en foundation följer så måste säga pass på den frågan, någon kanske i tråden har koll på det och kan svara.

Han har säkert kinesiska och ryska investerare, men det låter enligt dig att det skulle va något dåligt? Ska USA vara kommunistiskt och hålla allt inhemskt? Jag tycker Donald är internationell så inget konstigt med utländska investerare. Du ska inte blanda ihop det med mutbar dock. Hur skulle han kunna betala omständigt lite i skatt? Det finns lagar som företagen/privatpersoner måste följa, följer dom inte lagarna så blir dom upptaxerade. Inget konstigt med det.

Sedan så omsätter trumps 'imperium' långt mer än clinton som person. Ingår Clinton Foundation i denna deklaration?
2016-09-16, 22:15
Medlem
Scott Adams säger det jag skrev igår: Clinton är en enda hostattack ifrån pensionering. Jag vill lägga till att vetskapen om det kommer att i sig själv framkalla en ny hostattack, eller en ny svimning.

https://twitter.com/ScottAdamsSays/status/776870805539926016

Jag såg inte talet igår men om det är som vissa skriver så klarar hon inte mer än 20 minuter när hon är välmedicinerad, och det är gränsen. En debatt kan sträcka sig över två timmar minst. Clinton är rökt.
2016-09-16, 22:18
Medlem
Eroticon6s avatar
[quote=clutchshooter|58500395]
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6

Ja, det blir lite som att jämföra päron och äpplen.
Såklart finns det avdelningar/företag i trumps koncern som går med minus/konkurs, det går inte att undvika, men skulle lätt vinklas av media. Så rätt smart av honom att hålla sig till lagen och visa det som behöver visas.

Exakt skönt att folk skriver saker man själv hade velat kunna. Det hade varit ett extremt dåligt drag och kunnat kosta honom platsen som Republikans kandidat, då demokraterna medvetet försökte få bort honom tidigt. Folk inklusive mig själv förstår sig inte på hur affärer fungerar. Att man fört ett företag i konkurs låter inte bra även om det är något man gör av taktiska själ eller tvingas till ibland. Dock hade Clinton kommit undan med ett sånt agerande då hela media koren står bakom henne likt Mona Sahlin som fifflade med privata företag men lyckades med MsM hjälp få det till att handla om en Toblerone.
2016-09-16, 22:29
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Scott Adams säger det jag skrev igår: Clinton är en enda hostattack ifrån pensionering. Jag vill lägga till att vetskapen om det kommer att i sig själv framkalla en ny hostattack, eller en ny svimning.

Jag såg inte talet igår men om det är som vissa skriver så klarar hon inte mer än 20 minuter när hon är välmedicinerad, och det är gränsen. En debatt kan sträcka sig över två timmar minst. Clinton är rökt.

Hillary klarar ett välregisserat inövat tal med jublande statister i ca 20 minuter. Möta pressen (vänliga MSM med vänliga frågor) i ca 4-5 minuter. Inga blixtar, tack.

Detta är max, sen börjar hon hosta och frysa och huvudet åker av och an.

Missförstå mig inte, jag tycker det hela är tragiskt. Mest tragiskt för Hillary själv. Om bara någon i hennes kampanjkrets, som hon litar på, kunde gå in och säga att nu är det nog
2016-09-16, 22:31
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Det här är fel tråd att diskutera Trump (och jag antar att detta inlägg kommer raderas), men det tåls att sägas igen: absolut ingenting hindrar honom från att offentliggöra tax returns under audit. Och vill han inte släppa de år som är under audit kan istället släppa äldre, tror de senaste godkända är från 2008. Men det vägrar han ju också. Knepigt, knepigt.

Du vill radera det mest intellektuella svaret av alla. Som är högst relevant i en diskussion som du själv deltagit i? Hillarys enda vapen nu med hennes uppenbart sviktande hälsa är fortfarande Trumps skattepapper som ingen egentligen bryr sig om vid det här laget. Om hon lägger lite mer tid på att bli frisk så kanske hon lyckas hålla sig stående över 45 minuter då de möts kvinna mot man.
2016-09-16, 22:44
Medlem
Passepartouts avatar
Samtal om vad som pekar på att Clinton startade misskrediteringen av Obama. Helt solklart är det inte.

https://www.youtube.com/watch?v=huaUWgX6H48
https://www.youtube.com/watch?v=REQ6hDfDb5I
2016-09-16, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Du vill radera det mest intellektuella svaret av alla. Som är högst relevant i en diskussion som du själv deltagit i? Hillarys enda vapen nu med hennes uppenbart sviktande hälsa är fortfarande Trumps skattepapper som ingen egentligen bryr sig om vid det här laget. Om hon lägger lite mer tid på att bli frisk så kanske hon lyckas hålla sig stående över 45 minuter då de möts kvinna mot man.

Jag syftade på mitt inlägg.
2016-09-16, 23:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Scott Adams är en sylvass debattör. En annan av hans tweets för ett par dagar sedan har redan blivit en klassiker:

Our next president will either be an offensive, rich, divisive, bigot with a bad haircut or Donald Trump.

http://twitter.com/ScottAdamsSays/status/775378111202328576

Observera att tweeten inte är något endorsement av Trump även om många trodde det. Poängen är snarare att Trump och Clinton är lika goda kålsupare.
2016-09-17, 01:04
Medlem
Passepartouts avatar
Aj, aj, aj! Hillarys rasande twitter om Trump tar en oväntad vändning mot henne själv. Det gäller Trumps kvinnosyn och twittrare svarar med att lyfta Bill Clintons "affärer" med kvinnor.

Hillary:
Citat:
Donald Trump looks at women and decides how their looks rate on a scale of one to 10.

Olika twittrare:

Citat:
How very Bill Clinton of him.

Citat:
How do you think Bill Clinton rates women? On a scale of should I rape, molest, or assault them?

Citat:
What scale does Bill use when picking bimbos to dick?
osv osv.

http://twitchy.com/gregp-3534/2016/09/16/hillary-clinton-aims-for-donald-trump-flattens-bill-clinton-instead/
Senast redigerad av Passepartout 2016-09-17 kl. 01:24.
2016-09-17, 07:35
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Vid ett fåtal tillfällen är det foliehattarna som har rätt. I bobble head-videon, ser du inte på hennes minspel i början (pausa filmen) av skakningarna hur obehagligt hon tycker att det är? Sedan spricker hon upp i ett leende och eventuellt räddar situationen på ett väldigt snyggt sätt eller så gott det går i alla fall.

Clinton har allt att förlora på att reagera oseriöst med att skämta om ofrivilliga spasmer. Finns det någon som ser att hon skulle ha någonting att vinna på detta "skämt" med journalisterna?
Nej inte heller i det här fallet har foliehattarna inte rätt! Det är iochförsig möjligt att Clintons hälsa inte är den bästa - hon är närmare 70 - men det finns definitivt inga tecken på att hon skulle ha någonstans spasmer. Hursomhelst så är hon det minst dåliga alternativet, och det amerikanska systemet med vicepresident borgar för stabilitet även om något skulle händ med presidenten.
2016-09-17, 08:22
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Aj, aj, aj! Hillarys rasande twitter om Trump tar en oväntad vändning mot henne själv. Det gäller Trumps kvinnosyn och twittrare svarar med att lyfta Bill Clintons "affärer" med kvinnor.

Hillary:

Olika twittrare:

osv osv.

http://twitchy.com/gregp-3534/2016/09/16/hillary-clinton-aims-for-donald-trump-flattens-bill-clinton-instead/
PERFEKT! SNACKA OM ATT SÄNKA SIG SJÄLV! SYND ATT ODDSEN ÄR SÅ LÅGA NU, HADE GÄRNA LAGT DEG PÅ EN LANDSLIDE, MINST 41 STATER SJÖNK FRÅN 41 GGR TILL 34 MEN DOM TAR ENDAST SMÅ INSATSER SÅ DET ÄR INTE SPELVÄRT.
http://media.cagle.com/130/2016/09/14/184888_600.jpg?c951df
2016-09-17, 08:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plzkthx
Fox News stödde övriga republikanska kandidater men inte Trump. I händelse av att Trump ställdes mot Obama/Hillary, så vinklade de emot Trump och ställde sig på Hillary/Obamas sida. (Bernie Sanders tror jag de mestadels ignorerade?)

Snabbspola framåt efter alla republikanska kandidater till slut blivit rejält utslagna och nu verkar FoxNews inte veta vad de skall stödja. Till att börja med så är många tittare republikaner som stödjer Trump, så i vilket fall som helst måste de sluta vinkla mot honom eller förlora de flesta av sina republikanska tittare.

Det som normala människor tycker är konstigt är:

1) Ett tidigt uttalanden sa att stora delar av hennes sällskap hade varit sjuka i denna smittsamma sjukdom. (Något tidigt uttalanden sa också att det var ett virus men det var nog innan de snackat ihop sig.)

2) Nu är det plötsligt en icke smittsam bakteriell sjukdom. (Bakterier som lever och frodas i luftrör och slemhinnor smittar ofta.)
Det kan vara så att hon är såpass långt inne i sin penicillin behandling att smittorisken är så gott som obefintlig men många kommer nog ha synpunkter på den bedömningen då behandling startade på fredagen den 9 och hon var utan munskydd bland folk under söndagen 11 sept.

3) Om det skulle vara ordagrant som de påstår kring hur den icke-smittsamma bakterien spridit sig och vilken effekt den haft på sällskapet, så finns många som vill ha mer information och även en bakterieodling på denna unika bakterie som drabbat henne.

Att stödja forskningen verkar inte vara i Hillarys intresse men hennes läkare Bardack borde väl åtminstone kunna uppdatera Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Bacterial_pneumonia - så alla de som söker på "pneumonia non-contagious bacterial" kan få HillaryHostans smittsamhet beskrivet?

4) Journalister och de lojala till Hillary använder alla former av knep för att slippa diskutera vetenskap vilket kan upplevas som frustrerande av de med intelligens och utbildning. Därför går diskussionen kring hennes lunginflammation ofta i cirklar.
Det är inte normala människor som måste leta konspirationer över all.
Och lustigt nog inte letar de inte efter detta hos Trump.
Det är här allt går och blir helt fel.
Normala människor brukar inte heller tro allt som sägs är en lögn, för sen spinna vidare på nått domedags scenario.
Men visst det är en politiker, men även dom berättar sanning ibland.

Men ser även du är såpass korkad och inte förstår vad läkaren säger.
Hon säger att det är en lunginflammation och för er paranoida så lägger man till att Hillary inte är smittsam.
Men här går man och blir svart och vit, som är den ignorantens bästa vän och argumentationsteknik.
Det är så enkelt, att även fullt friska som inte har främmande bakterier eller virus, kan smitta andra.
Så var det med den, men nu åkte fingrarna in i örat antar jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in