Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-17, 02:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Så då inser du att Trump kommer att förlora.

Jag vet inte. Jag trodde det förut. Men nu när Trump ökar som en raket så har han nog chans att vinna.

Debatterna kommer avgöra valet. Jag är helt säker på att Clinton kommer debattera om Trump. Hur han är som person och vad "ond" han är. Samtidigt kommer Trump prata om jobb, vilket är hans största fördel.

I ett land i kris så brukar bögen, negers, muslimen inte vara så populära. Då är det snarare säkerhet som väger tyngst.

Jag tror att Clinton inte har så mycket att komma med i debatten.
2016-09-17, 02:50
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeAkare
Det blir alltså amerikanska konsumenter som betalar muren ?

Om inte Mexico betalar och USA vill ha en mur så blir det inget annat än USA får bygga muren.

Så ser verkligheten ut. Tänk dig att du vill få något fixat och du är lovad hjälp. Men inget händer. Ligger du ner då?
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2016-09-17 kl. 02:52.
2016-09-17, 04:42
Medlem
Madagascars avatar
Vad är detta??? Vem är kung i sandlådan? Är det trump eller cuban!?

Mark Cuban @mcuban

.1) @realDonaldTrump $10mm to the charity of YOUR choice if you let ME interview you for 4 hrs on YOUR policies and their substance.

12:19 PM - 16 Sep 2016

Mark Cuban @mcuban

4)@realDonaldTrump I'll add an option.If you need it, I'll write you the check and you can keep the money rather than give it to charity

12:28 PM - 16 Sep 2016
2016-09-17, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeAkare
Det blir alltså amerikanska konsumenter som betalar muren ?

Uttryckte mig fel, straff-/tilläggstull som Mexico får betala på vissa exportvaror, inte straffskatt på konsumentledet i USA.

Allt enligt Mr Trump, sen om det blir så är en annan femma, I don't care!
2016-09-17, 09:40
Medlem
Han är en gåta, har så gott som segern inom räckhåll så gör han ett uttalande om Hillarys livvakter och vapen. Nåt i stil med " ... låt livvakterna avväpnas och vi får se vad som händer", mycket klumpigt gjort tycker jag.

http://www.foxnews.com/politics/2016/09/17/trump-says-clinton-bodyguards-should-lose-their-guns-and-lets-see-what-happens-to-her.html

Det tar återigen bort fokus från övriga frågor och msm kommer att gå "full in" igen, ja, ja det blir några procent vikande i kommande polls, han vill tydligen ha spänning och kanske då tror att Hillary skall börja vackla med hälsan igen. Sån cirkus!
2016-09-17, 09:53
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Han är en gåta, har så gott som segern inom räckhåll så gör han ett uttalande om Hillarys livvakter och vapen. Nåt i stil med " ... låt livvakterna avväpnas och vi får se vad som händer", mycket klumpigt gjort tycker jag.

http://www.foxnews.com/politics/2016/09/17/trump-says-clinton-bodyguards-should-lose-their-guns-and-lets-see-what-happens-to-her.html

Det tar återigen bort fokus från övriga frågor och msm kommer att gå "full in" igen, ja, ja det blir några procent vikande i kommande polls, han vill tydligen ha spänning och kanske då tror att Hillary skall börja vackla med hälsan igen. Sån cirkus!

Absolut! Hans stöd kommer nu att rasa för att en asbergare i Sverige inte fattade parallellen. Vad är väl en halvdöd kärring mot att en enda medborgare i ett annat land saknar förståelse. Förväntar mig att EU nu går in med enad front och kräver en förklaring. Nu rasar korthuset.
2016-09-17, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Absolut! Hans stöd kommer nu att rasa för att en asbergare i Sverige inte fattade parallellen. Vad är väl en halvdöd kärring mot att en enda medborgare i ett annat land saknar förståelse. Förväntar mig att EU nu går in med enad front och kräver en förklaring. Nu rasar korthuset.

Oavsett vilket så lär inte alla däröver fatta Mr Trumps parallell och sarkism i detta fall, EUs eller As(p)bergares reaktioner lär inte betyda nåt!
2016-09-17, 10:20
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Klumpigt är ju hans första namn. Tror inte han är intresserad av att bli president. Han började hela grejen bara för att få uppmärksamhet, och är lika förvånad som alla andra att det gick så här långt. Det har ju även anonyma insiders sagt.
2016-09-17, 10:35
Medlem
ziracorns avatar
Citat:

Ja, nu inför den superheta första TV-debatten kunde man ju tycka att han kunde coola ner sig lite, men inte the Donald... Han kan helt enkelt inte sitta still. Hans kampanjchefer (medvetet plural) måste skita på sig en gång i timman. Mannen får nåt slags überhybris varje gång han har en bra vecka. Kan va extra skadligt att han gjorde uttalandet i Florida också ("toss up-state). I Wyoming hade ingen brytt sig.
2016-09-17, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Ja, nu inför den superheta första TV-debatten kunde man ju tycka att han kunde coola ner sig lite, men inte the Donald... Han kan helt enkelt inte sitta still. Hans kampanjchefer (medvetet plural) måste skita på sig en gång i timman. Mannen får nåt slags überhybris varje gång han har en bra vecka. Kan va extra skadligt att han gjorde uttalandet i Florida också ("toss up-state). I Wyoming hade ingen brytt sig.

LOL Trump menar att Clinton vill ta bort the Second Amendment och hur hon skulle känna sig om man tog bort sina livvakters vapen.

Han har gjort uttalet förr.

När det går bra för Trump så verkar:

Florida
Ohio
Iowa
Nevada

flippa

Men det behövs en till och Trump verkar inte heller veta vilken stat det är, han gör lite rallys på många olika stater, tror han gör ralys i många olika stater och hoppas på det bästa.
2016-09-17, 10:49
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
LOL Trump menar att Clinton vill ta bort the Second Amendment och hur hon skulle känna sig om man tog bort sina livvakters vapen.

Han har gjort uttalet förr.

När det går bra för Trump så verkar:

Florida
Ohio
Iowa
Nevada

flippa

Men det behövs en till och Trump verkar inte heller veta vilken stat det är, han gör lite rallys på många olika stater, tror han gör ralys i många olika stater och hoppas på det bästa.

Hahaha, visst är det så - skulle inte förvåna mig om Trumpen drar till California på en veckolång turné för att helt plötsligt inse att han borde varit i North Carolina/Pennsylvania/Michigan/Colorado etc. Men som sagt, han kan inte sitta still. Å andra sidan är det väl just det som är hans styrka. Ju mer Hillary syns & hörs, desto mer förlorar HON mark!
Senast redigerad av ziracorn 2016-09-17 kl. 10:53.
2016-09-17, 11:13
Medlem
JustZlatans avatar
Trump gjorde alltså en SD. Kallade till presskonferens och gjorde reklam för sin politik, sen bröt mediebolagen sändningen i en minut precis som svenska medier gjorde från SD:s presskonferens.

http://www.friatider.se/trump-obama-foddes-i-usa-retar-upp-mediebolag-i-usa

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in