Citat:
Ursprungligen postat av
Passepartout
Knappast. De 3 är för slipade och Obama är inte längre den populäre president han en gång var. Trump har en folklighet som de andra saknar. Han är varken sval eller slipad så jag tror att han har goda chanser att ta hem spelet. Kan ni se framför er att någon av Hillary, Michelle eller Barack skulle ställa upp på följande utan större problem?
Håller inte med om att hans person är särskilt opopulär i dagens mått mätt. Grejen är ju att normalt sett när en sittande president har nästan 60% approval rating så ska det vara klappat och klart för demokraterna, dessutom mot en kandidat som Trump med hans låga förtroendesiffror, men just detta val är inte som något annat. Dessutom om Michelle hade fått ta över kandidaturen i detta nu hade hon förmodligen blivit president.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oliveira
Att gå på ett möte är inte detsamma som att rösta på någon. Många tycker det är kul med en freakshow. Jag gick själv och tittade på Ian & Bert på Sergels torg, men inte fan röstade jag på dem.
Jo fast det är ju skillnad på freakshow och freakshow. Resonemanget hade fungerat
om det hade varit så att pollsen inte visade att Trumps supportrar är överlägset entusiasmerade. Inte heller om att samtidigt någon annanstans i landet håller en demokratisk presidentkandidat också populära möten. Men faktum är att det
enda positiva argument för Hillary som framförs av hennes supportrar är att hon är kvinna. Resten är neverTrump röster och det är snarare det totala ointresse för henne som kandidat och rallyn(de få hon haft) som borde pratas mer om. Väldigt få unga, minoriteter, knappt medelålders är engagerade på hennes rallyn, konstigt nog många gifta vita äldre som kommer (det är Trumps bas) men de har alltid röstat Clinton, resten skulle jag gissa är kampanjorganisationen i varje stat men det är typ det om ingen kändis kommer.