2016-09-16, 21:32
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakbiff
Inte fan är det sexuell makt ditt mongo. Eller vill du påstå att det är sexuell makt?

Helt sjukt.

Jag kan faktiskt inte köpa att det är SEXUELL makt att ifrågasätta dina erfarenheter när du påstår att sex är en belöning snarare än en gemensam upplevelse. Kan du definiera på vilket sätt detta ifrågasättande är att utöva SEXUELL makt?
Citera
2016-09-16, 21:32
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Alltså jag tror jag smäller av. Glåporden har haglat mot henne och även mig, och du väljer att fokusera på henne som ger en känga tillbaka. Jaja tala om offer.

Nej jag klarar av att hålla isär sak och person.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Haha ja, till Oakbiff som ju inte varit annat än artig och gentlemannamässig i tonen till mig.

Män kan ju inte få smaka på sin egen medicin, då är de ju OFFER under den kvinnliga psykologiska makten! Stackars satar!

Envar får väl ta ansvar för sitt språk, lite fånigt att komma med - det var han som började...
Citera
2016-09-16, 21:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag kan faktiskt inte köpa att det är SEXUELL makt att ifrågasätta dina erfarenheter när du påstår att sex är en belöning snarare än en gemensam upplevelse. Kan du definiera på vilket sätt detta ifrågasättande är att utöva SEXUELL makt?

Det har jag redan gjort.

Alltså det handlar inte om att du är otrevlig, för det är ju de andra också, du bara trycker på en punkt som denne inte kan påverka utan en kvinnas nådiga medgivande. Jag har redan förklarat att vissa känner sig maktlösa i jakten på sexuell upplevelse, du tyckte det var en bra ide att stoppa in fingret i det blåmärket och trycka till.

Det finns andra kvinnliga blåmärken där män kan använda hot om våld, och då är vi på den andra ändan av spelplanen som du pratade om.
Citera
2016-09-16, 21:38
Medlem
kaktuskuddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag tycker att resonemanget är skevt, och utgår ifrån hur vissa män resonerar kring sex. För mig är det inte en makt att själv få välja att tacka ja, eller tacka nej i sexuella situationer. Att kvinnor får fler förslag än män är inte heller en makt som jag ser det.

Detta. Har träffar killar som på riktigt tycker att kvinnor har mer makt för att dom kan bestämma vilka de vill ha sex med genom att säga ja eller nej. Liksom hur är det makt. Hade kvinnor haft så mycket makt verkligen hade det inte skett en enda våldtäkt. För då hade kvinnor kunnat säga "nej" och så blir det inget.
Citera
2016-09-16, 21:40
Bannlyst
Citat:
För att ditt uttalande inbegriper att makten redan är diskonterad i själva uttalandet. Du verkar inte kunna se makten som utövas i samband med uttalandet för att det ligger så latent hos kvinnor. Man får väl säga att bara smarta och intelligenta kvinnor fattar att de har sexuell makt. En korkad kvinnor känner bara av sin makt (utan att referera till den som en makt) genom att hävda att alla män bara vill knulla.

Självklart vill vi bara knulla och det är kvinnan som bestämmer om vi får knulla eller inte. Så det är definitivt något man får.

Kanske har du fattat nu.
Citera
2016-09-16, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaktuskudden
Detta. Har träffar killar som på riktigt tycker att kvinnor har mer makt för att dom kan bestämma vilka de vill ha sex med genom att säga ja eller nej. Liksom hur är det makt. Hade kvinnor haft så mycket makt verkligen hade det inte skett en enda våldtäkt. För då hade kvinnor kunnat säga "nej" och så blir det inget.
Självklart är det makt. Du blandar in våldtäkt son är ett extremfall.

Pratar du normala fall är det alltid kvinnan som får makten att välja och därmed har de makten.
Citera
2016-09-16, 21:44
Bannlyst
Citat:
Det är en seglivad myt att våldtäkt skulle handla om makt, hur kan det göra det om kvinnor inte sitter på en (vagina-)makt?
Citera
2016-09-16, 21:44
Medlem
kaktuskuddens avatar
Citat:
För att ditt uttalande inbegriper att makten redan är diskonterad i själva uttalandet. Du verkar inte kunna se makten som utövas i samband med uttalandet för att det ligger så latent hos kvinnor. Man får väl säga att bara smarta och intelligenta kvinnor fattar att de har sexuell makt. En korkad kvinnor känner bara av sin makt (utan att referera till den som en makt) genom att hävda att alla män bara vill knulla.

Självklart vill vi bara knulla och det är kvinnan som bestämmer om vi får knulla eller inte. Så det är definitivt något man får.

Kanske har du fattat nu.

åh jösses.... kvinnan bestämmer inte om ni får knulla eller inte, utan om hon vill knulla med er eller inte. ni kan knulla med varandra om ni vill, det bestämmer inte vi.
Citera
2016-09-16, 21:46
Medlem
kaktuskuddens avatar
Citat:
Självklart är det makt. Du blandar in våldtäkt son är ett extremfall.

Pratar du normala fall är det alltid kvinnan som får makten att välja och därmed har de makten.

män väljer också??
Citera
2016-09-16, 21:46
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det har jag redan gjort.

Alltså det handlar inte om att du är otrevlig, för det är ju de andra också, du bara trycker på en punkt som denne inte kan påverka utan en kvinnas nådiga medgivande. Jag har redan förklarat att vissa känner sig maktlösa i jakten på sexuell upplevelse, du tyckte det var en bra ide att stoppa in fingret i det blåmärket och trycka till.

Det finns andra kvinnliga blåmärken där män kan använda hot om våld, och då är vi på den andra ändan av spelplanen som du pratade om.

Och om jag hade Downs syndrom eller led av psykisk sjukdom skulle de ha tryckt på en punkt jag inte kan påverka. Om jag råkar vara mer träffsäker i mina otrevligheter så borde det ju iaf motbevisa den senaste förolämpningen av Oakbiff.

Under vilket av de maktbegrepp du tidigare länkade till i tråden, faller att förolämpa folk där det känns?
Citera
2016-09-16, 21:48
Bannlyst
Citat:
åh jösses.... kvinnan bestämmer inte om ni får knulla eller inte, utan om hon vill knulla med er eller inte. ni kan knulla med varandra om ni vill, det bestämmer inte vi.
Men alltså håll käften. "Ni kan knulla med varandra", försöker du vara tappad i backen? Vi vet att du är handikappad, kom inte med några efterblivna mongoargument som inte går att bemöta.

Om hon vill knulla med oss eller inte gör det inte til något vi inte får. Det är fortfarande samma sak, vi får det av henne.
Citera
2016-09-16, 21:49
Bannlyst
Citat:
män väljer också??
Män väljer också? Mannen kommer med en förfrågan och kvinnan väljer om hon vill uppfylla hans begäran. Oftast vill hon inte.
När kommer kvinnan med en förfrågan till mannen? Aldrig. Därför får vi aldrig makten att välja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in