Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-09-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokungen
Inget, det har gjorts en gång, personen svarade att enligt Wikipedia hade den svaret.

Har garanterat gjorts mer än en gång, en gång har tävlande sagt det öppet, en ung tjej som ringde en killkompis, och de var verkligen mer än övertydliga med att han googlade. Givetvis många andra som också gjort det, men skött det mer snyggt, eller fult, hur man nu vill se det.
Citera
2016-09-11, 22:16
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Har garanterat gjorts mer än en gång, en gång har tävlande sagt det öppet, en ung tjej som ringde en killkompis, och de var verkligen mer än övertydliga med att han googlade. Givetvis många andra som också gjort det, men skött det mer snyggt, eller fult, hur man nu vill se det.

Gäller att ha ett tyst tangentbord. Kan föreställa mig stämningen i studion där man tydligt hör ljud från tangentknapparna.
Citera
2016-09-12, 09:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokungen
Inget, det har gjorts en gång, personen svarade att enligt Wikipedia hade den svaret.

Det är ju inte lika snyggt att klart säga det så öppet, speciellt med den källan, men så länge man inte kan kontrollera att det inte googlas samt att det inte är mot reglerna så är det ju ingen speciellt sak att göra. Vi hade alla gjort likadant om vi inte visste svaret. Personligen hade jag påmint alla mina ring-en-vän-vänner att sitta vid datorn med google framför sig för ett ev samtal.
Citera
2016-09-16, 19:52
Moderator
Dr Kings avatar
Iskalla tävlanden och livlina som Googlade utan att göra minsta försök att dölja det.
Citera
2016-09-16, 19:53
Medlem
Tyris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Iskalla tävlanden och livlina som Googlade utan att göra minsta försök att dölja det.

Haha var faktiskt riktigt roligt
Citera
2016-09-17, 08:37
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King

Helt rätt, som sagts innan här så vet alla om att det görs och att då dölja det blir nästan bara löjligt.

Dessutom smart att skita i att läsa frågan och bara säga "BildGoogla" och sedan bokstavera ordet. Sparade tid istället för att läsa hela frågan och alternativen
Citera
2016-09-23, 23:56
Medlem
Ganonitos avatar
Tråkigt att de ska hålla på med specialprogram för välgörenhetsorganisationer. Är inte alls lika roligt då imo.
Citera
2016-09-24, 10:32
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tråkigt att de ska hålla på med specialprogram för välgörenhetsorganisationer. Är inte alls lika roligt då imo.

Absolut inte lika roligt, och är det bara att jag haft röta med frågorna eller är det inte mycket lättare nu när det är välgörenhetsfolk med?
Citera
2016-09-24, 12:59
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Absolut inte lika roligt, och är det bara att jag haft röta med frågorna eller är det inte mycket lättare nu när det är välgörenhetsfolk med?

Jag tycker också att frågorna verkar enklare när det är välgörenhetsspecial. Enklare frågor + dubbla hjärnor. Postkodlotteriet skänker ju enligt dem själva redan en fantasiljon per år till välgörenhet så dessa program känns överflödiga.
Citera
2016-09-24, 16:50
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Jo, ta bara frågan om Lemmy t.ex förra helgen på 150.000. Den hörde snarare hemma på typ 20.000.

Det är likadant när de har studentspecial. Då är det också lättare frågor. Därför jag väljer att inte kolla på programmet de gånger det är två st.
Citera
2016-09-24, 19:41
Medlem
Jäkla otur dom hade på frågan om Jehovas Vittnens grundare då datorn valde bort dom två man visste att det inte var. Hade också chansat på en av Charles-männen och jag hade också chansat fel .

Synd för dom var rätt så duktiga annars, iofs rätt lätta frågor dom hade fått hitills.
Citera
2016-09-24, 19:53
Medlem
junazs avatar
100 000:- för den frågan!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in