2016-09-16, 18:28
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Nej, det är för att män är större och betydligt starkare än kvinnor. Samt en enorm kulturell bias kring kvinnor som offer, män som förövare och att den kvinna som blir våldtagen, har för många sexpartners eller blir oönskat gravid, är förstörd för alltid.

Jag har fimpat betydligt större och starkare karlar än mig, både när något berusat as på krogen skall börja vifta med nävarna - och i ytterst nyktra stationer där det varit kampsportstävlingar. Och jag är bara marginellt längre än medellängden för kvinnor i Sverige 2014...
Citera
2016-09-16, 18:31
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ska du nu stöpa alla kvinnor i en form och ge dem mentala egenskaper som gör att de alla blir modiga och starka i oförutsedda situationer. Varför klarar inte killar själv av att sänka andra killar med en "enkel pungspark" Hör du hur dumt det låter?!

Well, jag har lyckats framgångsrikt i liknande situationer utan att ens använda tjuvnyp som knä/smalben/pungspark, så jag utgår bara ifrån mig själv.
Citera
2016-09-16, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag har fimpat betydligt större och starkare karlar än mig, både när något berusat as på krogen skall börja vifta med nävarna - och i ytterst nyktra stationer där det varit kampsportstävlingar. Och jag är bara marginellt längre än medellängden för kvinnor i Sverige 2014...

Ponera att någon kille med din fysik gör något mot en tjej, du menar att vilken tjej som helst ska för sin egen skull träna sig starkare och skickligare på att slåss än dig, du som slår ner starkare karlar än dig själv!
Citera
2016-09-16, 18:35
Medlem
franges avatar
Citat:
Vad duktig du var gubben. Coolt!

Det var inte det jag menade. Vad jag menade att jag vet att jag kan försvara mig själv trots att jag inte är någon jätte - så jag går därför inte och är rädd titt som tätt.

Däremot så är risken statistiskt överjävligt mycket högre att jag som ensam man blir mördad, nedslagen och/eller rånad på gatan - än att en kvinna skulle bli våldtagen på samma gata. Alltså är det betydligt farligare för mig som man att gå ut, än för en kvinna att göra detsamma.

Men det är klart - kvinnor är det ju alltid synd om, och är alltid offer. Här har du ett fint, feministiskt resonemang...
https://lorrab.files.wordpress.com/2015/08/male-privlege.jpg
Citera
2016-09-16, 18:39
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Det var inte det jag menade. Vad jag menade att jag vet att jag kan försvara mig själv trots att jag inte är någon jätte - så jag går därför inte och är rädd titt som tätt.

Däremot så är risken statistiskt överjävligt mycket högre att jag som ensam man blir mördad, nedslagen och/eller rånad på gatan - än att en kvinna skulle bli våldtagen på samma gata. Alltså är det betydligt farligare för mig som man att gå ut, än för en kvinna att göra detsamma.

Men det är klart - kvinnor är det ju alltid synd om, och är alltid offer. Här har du ett fint, feministiskt resonemang...
https://lorrab.files.wordpress.com/2015/08/male-privlege.jpg

Vad du menade var att vi ska utgå ifrån dig, när vi för en diskussion om strukturella problem.

Ja, det stämmer att det är högre risk för män att råka ut för våld överlag. Men nu handlar ju tråden om makt i sexuella relationer, heterosexuella som jag tolkar det. Så jag har svårt att se ditt inlägg som något annat än att du försöker få det till att det är män som alltid är offer, genom att dra in för tråden helt irrelevanta aspekter.

Men ditt ex var ju ett psyko så det är förstås mest synd om dig. Kanske någon tog din glass när du var liten, eller trampade på din guldhamster? Kanske din blockflöjt gick sönder? Efter beaktande av sådana relevanta och strukturellt giltiga aspekter så är det faktiskt mest synd om dig i hela världen. Grattis!!
Citera
2016-09-16, 18:42
Medlem
franges avatar
Citat:
Vad du menade var att vi ska utgå ifrån dig, när vi för en diskussion om strukturella problem.

Ja, det stämmer att det är högre risk för män att råka ut för våld överlag. Men nu handlar ju tråden om makt i sexuella relationer, heterosexuella som jag tolkar det. Så jag har svårt att se ditt inlägg som något annat än att du försöker få det till att det är män som alltid är offer, genom att dra in för tråden helt irrelevanta aspekter.

Men ditt ex var ju ett psyko så det är förstås mest synd om dig. Kanske någon tog din glass när du var liten, eller trampade på din guldhamster? Kanske din blockflöjt gick sönder? Efter beaktande av sådana relevanta och strukturellt giltiga aspekter så är det faktiskt mest synd om dig i hela världen. Grattis!!

Nej, men jag reagerar mångt och mycket på er kvinnors eviga resonemang att det alltid är synd om, och alltid mest synd om kvinnor - oavsett situation och sammanhang. Män däremot kan aldrig vara offer.
Medans kvinnor är alltid offer - i synnerhet för allt vad onda män hittar på.
Citera
2016-09-16, 18:43
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Nej, men jag reagerar mångt och mycket på er kvinnors eviga resonemang att det alltid är synd om, och alltid mest synd om kvinnor - oavsett situation och sammanhang. Män däremot kan aldrig vara offer.
Medans kvinnor är alltid offer - i synnerhet för allt vad onda män hittar på.

Det reagerar du på genom att beskriva dig själv som ett offer och försöka argumentera för att det alltid är mest synd om män? Okej då vet vi.
Citera
2016-09-16, 18:49
Medlem
franges avatar
Citat:
Det reagerar du på genom att beskriva dig själv som ett offer och försöka argumentera för att det alltid är mest synd om män? Okej då vet vi.

Nej, men att påpeka att det finns andra sidor av myntet.
Citera
2016-09-16, 18:50
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Tror du uppriktigt och ärligt att det är lika många män som blir våldtagna eller utsatta för sexuella övergrepp som kvinnor?
Om man börjar räkna de övergrepp som sker på landets fängelser vet man inte var man hamnar
Citera
2016-09-16, 18:52
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Om man börjar räkna de övergrepp som sker på landets fängelser vet man inte var man hamnar

Jo, för all del, men de är väl sällan heterosexuella våldtäkter? Som jag uppfattar trådstarten handlar det om att kvinnor utövar makt i heterosexuella kontakter (eller förespeglade sexuella kontakter som inte blir av då). Att män kan känna sig hotade och rädda på samma sätt av andra män kan jag absolut tänka mig. Det vore för all del intressant att höra om homosexuella män oroar sig för att bli utsatta för våld när de t.ex väljer att ha tillfälliga sexuella kontakter.
Citera
2016-09-16, 18:53
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Nej, men att påpeka att det finns andra sidor av myntet.

Det är det väl snarare jag som gör, eftersom den första sidan av myntet pekade mot att kvinnor har all makt i sexuella relationer och kan utnyttja den fritt utan risk.
Citera
2016-09-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
En gång till nu:
Det är ingen som pratar om att kvinnor inte skulle ha en egen vilja.
Det är ingen som pratar om att vara ett offer.
Det är ingen som pratar om förtryck.

Vad vi diskuterar är en (1) mycket enkel fråga; Hur är makten fördelad i den här specifika situationen. Då konstaterar vi alltså att en part (männen) får en annan part (kvinnorna) att företa en handling som inte ligger i deras intresse (att klä av sig för andras underhållning) med hjälp av ett maktmedel (pengar).

Ja, eller så kan man säga att en part (kvinnorna) får en annan part (männen) att företa en handling som inte ligger i deras intresse (spendera surt intjänade pengar) med hjälp av ett maktmedel (sin kropp).

Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Lägg märke till Empoisonne explicit statuerar att det är olämpligt att prata om makt. Vag gäller Chippendales är de turnerande showartister, de är inte precis representativa för stripteasedansare i allmänhet.

Som flera gånger tidigare ändrar du spelreglerna efter eget tycke. De strippar och de får pengar för det. Är det inte själva kärnan i strippdans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in