Citat:
Ursprungligen postat av
milajk
Men jaaaaaa! Jag blir orimligt glad för dagens nyhet och jag säger som Gert Fylking - Äntligen!
Jag tror seriöst att denna tråd, tips och insatser från skribenter (ni vet vilka ni är) här på FB till myndigheter i kombination med LTs journalist har bidragit till detta resultat. Utan detta engagemang hade tyvärr inget hänt den närmaste tiden, tror jag. Eller som CH själv skulle sagt - det är mediah*lvetets fel att hon sitter där hon nu sitter.
Skål! Nu blir det overload med bubbel och popcorn! (Skål även till Hjarnsubstans!)
Vet någon när man ev kan begära ut papper kring häktningsbeslut?
Har försökt nå åklagaren hela dagen utan framgång. Förstår varför nu.
Men fick precis tag på en person ur hennes stab. De kan i dagsläget inte kommentera någonting alls pga förundersökningssekretess.
Vad gäller beslutet om häktning eller inte så brukar även det omfattas av förundersökningssekretessen fram till det att åtal väcks. Då blir allting offentligt.
Försökte luska i när åtal kan tänkas väckas men fick nada. Kommer givetvis kontakta Södertärns tingsrätt och försöka begära ut häktningsbeslutet nu direkt i vilket fall. Man vet ju aldrig.
Återkommer så fort jag fått svar därifrån!