2016-09-06, 13:36
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Från Stoppapressarna:

http://stoppapressarna.se/svenskablo...catrin-hedlund

Den hade jag missat, tack!

Förbannat roligt när hon skriver om sekretess. Någon borde upplysa henne om vad "allmän handling" innebär. Håhå, jaja.

Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Det är precis så man resonerat när man utformat reglerna.

Frågan, som jag ser det, är om det inte ändå hade varit värt att lägga mer skattepengar än nödvändigt. "Priset" för att lägga ner 26 förundersökningar är sannolikt att ett antal hundra personer (de 26 direkt drabbade + vänner, familj och random betraktare) tappar förtroendet för rättsväsendet och känner sig svikna av samhället. Det kan omöjligtvis leda till bra saker...

Kanske hade man kunnat komma runt problemet med tappat förtroende genom att vara tydligare och mer pedagogisk från rättsväsendets sida? Förklara på ett sätt som folk förstår.

Svår avvägning!

Mjo, det är ju förståeligt att man inte skall lägga mer skattepengar ifall man tror att utkomsten ändå blir densamma. Och min åsikt väger ju inte direkt tyngre än lagen. (Så nedan följer min fortfarande bittra åsikt, alltså, inget annat)

Bortsett vad jag tidigare skrev i tråden kan jag å andra sidan inte förstå varför den skulle bli densamma? Om 26 personer blivit utsatta för brott är det väl fortfarande värre än om 3 har det? Om man kan bevisa det också borde det styrka uppgiften om att hon är en farlig återfallsförbrytare? Sammanlagt skulle hon med andra ord kanske dömas till totalt 5 brott, när hon begått minst 60 till (som går att leda i bevis!). Kan man resonera så i andra fall? 26 fall av misshandel eller 3 är ingen skillnad i straffskalan, let's think "budget".
Citera
2016-09-06, 14:09
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Eftersom Catrin aldrig är inne och läser på Flashback (källa: Catrin) är det lugnt att skriva de här sakerna här. Men eftersom Catrin ljuger ganska mycket kan det vara en bra idé att inte vänta alltför länge med att ringa kronofogden och tipsa!

Deras telefonnummer är 0771 73 73 00 och Catrins personnummer är 860707-0060.

Done, baby, done. De var väldigt tacksamma och bekymrade.
"Man skall verkligen inte kunna åka på massa resor!!" Helt riktigt, KF!
Citera
2016-09-06, 14:20
Medlem
I ett kommande åtal kommer säkerligen dom 26 fallen som inte går vidare ändå att nämnas, det är bara det att dom inte lägger tid och pengar på att driva det vidare.
Citera
2016-09-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn

Grymt bra jobbat allihop i denna tråd!

Det här visar att bra Flashback-folk kan göra riktigt bra saker och på ett riktigt bra sätt! Att profylaktiskt försöka stoppa Carins (Hej på dig, Catrin! ) bedrägerier är god samhällsverksamhet och skall inte förväxlas med näthat.

@Catrin Hedlund: Du Catrin tillhör nog den lägsta formen av Mamma som jag kan tänka mig. Du utnyttjar dina barn för att skapa "gulliga" bilder av dig och dina barn och bl a med hjälp av dessa bilder fortsätter du att sprida en förljugen bild av dig. Du fortsätter med bedrägerier. Du kallar dig "toppbloggerska". I min värld har ditt "topplock" flugit för länge sedan och du visar att du är oförmögen att ta lärdom.

En fundering jag har: Socialtjänsten vet mycket väl om att bedragerskan Catrin Hedlund ÄR en bedragerska eftersom hon är dömd och har småbarn. Då går det rapport till socialtjänsten. Soc i Järna känner därför till Catrin och de har alltså en skyldighet att se till att K1 och K2 inte far illa eller riskerar att fara illa i Catrins vård.
Men vi kan här i tråden ta del av information om hur Catrin inte på minsta sätt försöker arbeta med barnens bästa för ögonen, utan hon bara fortsätter att ogenerat exponera sina barn. De är dock ännu för små för att förstå vad Mamma håller med och vad Mamma är för en sorts usel varelse.

Åter till Soc i Järna. De har både möjlighet och skyldighet att ta Catrin i örat och läxa upp henne för att hon i offentlighetens ljus utnyttjar sina barn. Hon tigger produkter, hon berättar hur de mår etc och då är det ingen vanlig ensamstående förortsmorsa vi nu talar om, utan en som sysslar med bedrägerier. Så vad är det som gör att Soc i Järna bara låter detta få fortgå?
Min teori: Catrin Hedlunds mamma är ju enl uppgift här i tråden, förskolechef i Järna. Känns kanske litet extra motigt för tanterna på Soc att ta i med hårdhandskarna mot dottern till en förskolechef?

Mamman är chef för förskolorna i grannkommunen Gnesta.
Citera
2016-09-06, 18:44
Medlem
http://lt.se/nyheter/nyheter/1.42595...-skyddstillsyn
Citera
2016-09-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritstag

Bra artikel.

Någon i hemliga Fb gruppen ringde Skatteverket och dubbelkollade om CH har ensam vårdnad själv om barnen (gått rykten om att hennes mor har en del vårdnad eller liknande) men så är inte fallet, Carin har 100% egen vårdnad.
Citera
2016-09-06, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calippo-lover
Mamman är chef för förskolorna i grannkommunen Gnesta.

Jag vet.
Nu vet jag det, för 'Hjarnsubstans' delade med sig av sin kunskap.
I inlägget #2310 ligger jag och pudlar. Endast iklädd skammens rodnad och en påse över huvet.

Men jag anser ändå att Soc i Södertälje har låtit märren Carin alltför länge fått springa omkring i vild bedragargalopp och fått göra det helt utan tyglar. En riktig tränsning är vad den märren behöver!
Citera
2016-09-06, 19:25
Medlem
Citat:

Fy fan!!
Så det är med dessa pengar falska Carina Hedlund åkt till Åbo med sina barn, besökt äventyrsland med sina grabbar för?!?
Och bokat Ryanair till Polen med?

Hoppas hennes morsa, farsa å hela Hedlund släkten läser detta och de sk vänner hon säger sig ha!

Va fan säger hennes grabbars farsor? Lärarna på förskolan? De andra barnens föräldrar?
JAG hade aldrig släppt iväg min unge i närheten av henne, inte ens om grabben hade kalas!!
För VEMS pengar kommer Hedlund köpa tårta för?
Bitter eftersmak...!
Senast redigerad av denisa 2016-09-06 kl. 19:35.
Citera
2016-09-06, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Jag vet.
Nu vet jag det, för 'Hjarnsubstans' delade med sig av sin kunskap.
I inlägget #2310 ligger jag och pudlar. Endast iklädd skammens rodnad och en påse över huvet.

Men jag anser ändå att Soc i Södertälje har låtit märren Carin alltför länge fått springa omkring i vild bedragargalopp och fått göra det helt utan tyglar. En riktig tränsning är vad den märren behöver!

Jag har bekanta och grannar som blivit anmälda för bra mindre, rent utav fjantiga saker, till soc och fått gå igenom utredningar och möten, på Södertälje soc, så det är en fullständig gåta för mig. Det verkar vara väldigt många som anmält, både här och folk i Carins liv irl.
Citera
2016-09-06, 19:36
Medlem
Citat:

Hej alla glada! Det var inte igår man bidrog med lite Karin-snask, men håll i hatten, det kommer mer.

Har följt tråden i det tysta och det är riktigt roligt och se att tråden fortfarande håller en hög klass när det gäller bidragandet i symbios med ett stort engagemang, en riktigt stor eloge ska ni ha!

Det är endast en tidsfråga innan denna "människa" sitter bakom lås och bom. Där hon för övrigt hör hemma.
Citera
2016-09-06, 20:21
Bannlyst
Warning she is Bacc.

http://stoppapressarna.se/sites/defa...s/img_0029.jpg

Garvböl
Citera
2016-09-06, 20:40
Medlem
Hon snålar med inlägg på både FB, IG och bloggen just nu. Känns som om att något är riktigt jobbigt just, mtp hennes senaste inlägg om att det var en riktig fitt-dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in