2016-09-15, 18:21
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Så spelat demot ett par timmar nu och kan konstatera att första touchen är bedrövlig på det här demot! Varje gång en spelare tar emot bollen så saktas spelet ner med ett par hundradelar. Det låter väl inte så mycket men det gör att hela spelet blir hackigt och jobbigt att spela.

Spelarnas löpningar är ju till 90% rent komiska. Jag går framåt med ytterbacken för att kunna överlappa, då springer idioten till högerytter tillbaka till högerbackens plats. Jag antar att det är för att "täcka upp" men de gör det i helt otroliga situationer. Dessutom sker det stundtals att man har tre spelare som springer in i varandra bara för att AI'n är så urbota korkad.

För övrigt: jag hoppas att det kommer vara svårare att möta legendarisk på det riktiga spelet. På 2016 års upplaga lekte jag med AI'n och la in minst 3-0 i varje match vilket gjorde karriärläget ospelbart. Nu kunde jag redan efter 2-3 matcher besegra AI'n med två eller tre bollar i varje match på legendarisk svårighetsgrad vilket känns så där om man vill kunna ha ett roligt karriärläge. AI'n kan förvisso stundtals vara omöjlig att ta bollen ifrån, men det är ju inget kul när den står och lirar i backlinjen och på mittplan och inte kommer någonstans tills man lyckas sno bollen och kontrar in 2-0 och vinner med 25% bollinnehav.

Ja ja, det är ju bara ett demo så förhoppningsvis är det fullständiga spelet bättre. Ser fram emot att pröva på "The Journey", verkar bli ett roligt tillägg till årets upplaga.
Första touchen är dock ljusår bättre än '16. Där studsade bollen upp i luften nio av tio gånger.
Citera
2016-09-15, 18:42
Medlem
Syeks avatar
Hur många säsonger kan man spela som Alex Hunter på FIFA 17? Har googlat men har inte hittat något.. är det något EA försöker dölja för oss?
Citera
2016-09-15, 22:00
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syek
Hur många säsonger kan man spela som Alex Hunter på FIFA 17? Har googlat men har inte hittat något.. är det något EA försöker dölja för oss?
Bra fråga. Fan vad tråkigt om man spelar många säsonger i bara PL, kommer dock att bli så.
Citera
2016-09-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Fast Fifa-demon är nästan alltid urusla. Förra året var det också exakt så. När spelet väl kommer så lär alla här inne inse att Fifa helt enkelt är ett betydligt bättre spel än PES och det säger jag även om jag egentligen önskar att PES var bättre eftersom jag inte gillar EA.

Ja, jag vet. Men jag tror inte att det kommer ändras så mycket. Jag tycker också att FIFA är mycket bättre än PES men det känns som att FIFA börjar bli som PES. Vet inte riktigt hur jag ska förklara.
Tycker att fifa 15 och 16 var de bästa spel och att de inte behövde förändra så mycket utan rätta de små felen som de hade på fifa 15 o 16. Jag vet inte varför många tycker om när spelet är snabbare det ser inte realistiskt ut, i 16 var snabbheten på spelet riktig bra tycker jag.
Citera
2016-09-15, 22:15
Medlem
galeloss avatar
De youtubers som var på capture eventet har sagt att demot inte alls liknar det färdiga spelet så ni som lirat demot förvänta er inte samma känsla.
Citera
2016-09-15, 23:07
Medlem
Mr.Nesss avatar
Vilka as Microsoft är.. Här såg man att FIFA 17-demot fanns till Xbox 360, men så måste man vara guld-medlem.. För att komma åt ett jävla demospel. Giriga kukhuvuden.
Citera
2016-09-15, 23:33
Medlem
ErPupones avatar
Finns inte "the journey" på demot för ps3?
Citera
2016-09-15, 23:52
Medlem
galeloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
The journey kommer inte finnas på ps3 och 360
Citera
2016-09-16, 00:17
Medlem
Bara jag som tycker att fasta situationer numera är strokeframkallande? Sjukt rörigt med sikte och grejer...
Citera
2016-09-16, 00:44
Bannlyst
Spelar själv på PC, tidigare kunde man köpa fifa points i Origin Store under web-app early release, någon som har någon aning om det är samma i år?
Citera
2016-09-16, 00:46
Bannlyst
Hur upplever ni grafiken på PS4? Visserligen bara demot men man har ju sett bilder (screens) som skulle vara superbra grafik.
Citera
2016-09-16, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone

Tyvärr saknas både Journey och Frostbite motorn på 360 och ps3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in