2016-09-14, 23:51
Medlem
Så spelat demot ett par timmar nu och kan konstatera att första touchen är bedrövlig på det här demot! Varje gång en spelare tar emot bollen så saktas spelet ner med ett par hundradelar. Det låter väl inte så mycket men det gör att hela spelet blir hackigt och jobbigt att spela.

Spelarnas löpningar är ju till 90% rent komiska. Jag går framåt med ytterbacken för att kunna överlappa, då springer idioten till högerytter tillbaka till högerbackens plats. Jag antar att det är för att "täcka upp" men de gör det i helt otroliga situationer. Dessutom sker det stundtals att man har tre spelare som springer in i varandra bara för att AI'n är så urbota korkad.

För övrigt: jag hoppas att det kommer vara svårare att möta legendarisk på det riktiga spelet. På 2016 års upplaga lekte jag med AI'n och la in minst 3-0 i varje match vilket gjorde karriärläget ospelbart. Nu kunde jag redan efter 2-3 matcher besegra AI'n med två eller tre bollar i varje match på legendarisk svårighetsgrad vilket känns så där om man vill kunna ha ett roligt karriärläge. AI'n kan förvisso stundtals vara omöjlig att ta bollen ifrån, men det är ju inget kul när den står och lirar i backlinjen och på mittplan och inte kommer någonstans tills man lyckas sno bollen och kontrar in 2-0 och vinner med 25% bollinnehav.

Ja ja, det är ju bara ett demo så förhoppningsvis är det fullständiga spelet bättre. Ser fram emot att pröva på "The Journey", verkar bli ett roligt tillägg till årets upplaga.
Citera
2016-09-14, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Japp helt värdelöst att man inte kan skapa en egen karaktär utan alla måste spela med samma snubbe med samma utseende och namn. Måste man spela för man u? (som jag hatar..)
Du får välja vilket lag du vill i Premier League.
Citera
2016-09-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmanz
Håller med om att spelarna tar bättre offensiva löpningar, men de ligger fortfarande helt fel i defensiven.
Exakt. På den sista tredjedelen är löpningarna mycket bättre än på Fifa 16, men i defensiven och i uppbyggnadsspelet är det en katastrof!
Citera
2016-09-15, 11:17
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
1 match orkade man med suck..... Ain på försvaret är skit. Önskade jag sparade videoklippet men motståndarna attackerar in i straffområdet jag kontrollerar den täckande mittbacken ain den mittback närmast bollen. Utan att motståndaren gör någon dribbling springer försvararen bara förbi attackerande spelare och det blir mål. Därför man inte köper skiten längre. Blir tokig när sånt händer mot någon finnig ful fet äcklig amerikansk eller brittisk horunge online.Inge skill utan slumpmässiga fuckups från ain
Citera
2016-09-15, 11:33
Medlem
Kar--i--Gnagets avatar
Hoppas man kan bli såld i The Journey. Skulle vara roligt att börja i ett bottenlag i Premier League och efter en bra säsong få kontraktserbjudanden från större lag.
Citera
2016-09-15, 12:47
Medlem
Gregory.Houses avatar
De har mycket och jobba på innan de släpper ut färdiga spelet då demot har varit bedrövligt totalt.
Citera
2016-09-15, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kar--i--Gnaget
Hoppas man kan bli såld i The Journey. Skulle vara roligt att börja i ett bottenlag i Premier League och efter en bra säsong få kontraktserbjudanden från större lag.
Du kommer i alla fall få chansen att bli utlånad till Championship av vad jag sett.

https://www.facebook.com/newcastleunited/videos/vb.124119160931672/1360143577329218/?type=3&theater
Citera
2016-09-15, 13:27
Medlem
Har spelat både demot och PES nu.

Måste hålla med dom flesta här, FIFA:s demo är ju totalt förvirrande. PES känns som ett klart mycket bättre och roligare spel.

Något besviken över hur dåligt FIFA 17 kändes. Jag trodde det skulle bli ett "Close Call" detta året men PES är både på demos och fulla versionen långt före vad gäller FOTBOLL.
Citera
2016-09-15, 16:47
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Du får välja vilket lag du vill i Premier League.
Okej skönt.

Tycker demot är helt okej. Men fifas demon genom alla år har skiljt sig rätt enormt från slutprodukten. Ett litet exempel är ju att redan förra året var frisparkssprayen med i demot men inte i färdiga spelet. Har aldrig gillat att spela fifa offline heller, helt annan känsla online (på gott och ont)

Tror ni man kan ha hjälpen för straffar uppe när man spelar online? Var sjukt svårt att skjuta utan att ha assistenten aktiverad.
Citera
2016-09-15, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Detendasvartafaret
Har spelat både demot och PES nu.

Måste hålla med dom flesta här, FIFA:s demo är ju totalt förvirrande. PES känns som ett klart mycket bättre och roligare spel.

Något besviken över hur dåligt FIFA 17 kändes. Jag trodde det skulle bli ett "Close Call" detta året men PES är både på demos och fulla versionen långt före vad gäller FOTBOLL.

kan bara instämma därför köpte jag Pes istället första gången sedan PS2 tiden.
Citera
2016-09-15, 18:12
Medlem
Har testat demo nu och jag tycker inte om den. Jag såg framemot spelet men jag är besviken på gameplayen. Det känns att den är för snabb och kameran känns konstig, skottet är för snabb och jag vet inte vad jag ska säga mer. Grafiken är bra men det är som att jag spelar PES, det är inte lika roligt. Jag gillade FIFA 15 och 16 mycket mer.

Men annars så tycker jag att de nya grejerna i Ultimate team ser skit kul ut och det kan faktiskt rädda fifa 17.
Citera
2016-09-15, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitasi
Har testat demo nu och jag tycker inte om den. Jag såg framemot spelet men jag är besviken på gameplayen. Det känns att den är för snabb och kameran känns konstig, skottet är för snabb och jag vet inte vad jag ska säga mer. Grafiken är bra men det är som att jag spelar PES, det är inte lika roligt. Jag gillade FIFA 15 och 16 mycket mer.

Men annars så tycker jag att de nya grejerna i Ultimate team ser skit kul ut och det kan faktiskt rädda fifa 17.
Fast Fifa-demon är nästan alltid urusla. Förra året var det också exakt så. När spelet väl kommer så lär alla här inne inse att Fifa helt enkelt är ett betydligt bättre spel än PES och det säger jag även om jag egentligen önskar att PES var bättre eftersom jag inte gillar EA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in