2016-09-15, 21:11
Medlem
Sunrise01s avatar
Helt ärligt så bryr jag mig inte särskilt mycket om Dzekinho i klubblaget så längre han presterar relativt hyfsat i landslaget Ville bara ge min syn på saken. Kan inte tycka synd om en snubbe som tjänar 45 milj sek per säsong.
Citera
2016-09-15, 21:12
Medlem
Sassuolo besegrar Athletic Bilbao med 3-0 utan Berardi. Fint som snus. Medan Roma endast spelar oavgjort mot något lag från någonstans... Men man valde att ha Totti på bänken, även om han fick komma in på slutet.

Låt oss hylla den fantastiska Totti:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14370190_1077453589017569_269602260020293027_n.jpg ?oh=71d36a7af17c3aca33de444d550dce7b&oe=587C0FE6

Samtidigt vara ledsna över att PK nu tar över även Italien. Di Canio fick sparken från SKY för att han har en DUX-tatuering:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14264023_1254533004565097_6842498769598771407_n.jp g?oh=dcf3778280d4f688f15588cbf9a0626a&oe=587B5B82

Samtidigt sköljer afrikanerna in som en tsunami över Italien. Låt oss hoppas att de söker sig vidare norrut till Tyskland och Sverige där invånarna tar emot dem med öppna armar och plånböcker.

*

Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Han trodde att Sampaoli skulle ösa på med sin tokoffensiv och ville antagligen stänga mittfältet med Asamoah och Lemina. Istället valde Sampaoli en betydligt mer defensiv taktik och det blev en tråkig 0-0 historia. Inte helt oväntat om du frågar mig. Matchen var väldigt lik bortamatchen mot Villarreal, som spelar en liknande fotboll (på hemmaplan iaf) som Juventus. Den slutade också 0-0 med en liknande matchbild. Han visste exakt hur han skulle hantera Juve. Väldigt underskattad tränare som nu får chansen att visa upp sin briljans i Europa. Sampaoli-Allegri 1-0

Du har såklart en stor och viktig poäng. Men det förklarar också Allegris agerande. Och det borde kunnat ha räckt till en knapp seger. De små marginalerna typ att träffa ribban har mindre med det taktiska att göra. Taktiken är att skapa möjligheterna. Men jag tycker att han borde ha vågat satsa mer framåt.
Citera
2016-09-15, 21:20
Medlem
Såg att tråden (FB) Har de som följer Italiensk fotboll blivit värre än anglofilerna? kom upp i den tidigare diskussionen. Jag tyckte mig minnas att jag skrivit där, och mycket riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
Och precis som Motvall varit inne på så spelar städers och regioners historiska bakgrund stor roll i Italien. Och det höjer upplevelsen att kunna så mycket som möjligt om de olika städerna. Ungefär som då man ser Tour de France med en bra kommentator. En fullständigt händelselös etapp på fem timmar kan vara en njutning om han har vett att berätta om gamla hjältars insatser på samma sträckning, om historiska slag som skett på borgarna de passerar, vilka ostar och viner som produceras osv in absurdum.
...

Och jag nämnde ”Disamore” som en svensk bok om italiensk fotboll satt i ett sammanhang. Men en fantastiskt insatt man är John Foot vars kunskap om Calcio och det italienska samhället är ingående.

(FB) Allt om Calcio!

Dvs slutkommentaren är att han briljerar mer i ”Pedalare! Pedalare!” då det gäller att beskriva det moderna Italien, och drivkrafterna bakom. Men att hans fotbollsbok dignar av sköna anekdoter och är absolut läsvärd. Jag rekommenderar båda böckerna.

Varför jag dillar om cykling? För att det är dags för 100-års jubileum för Giro d'Italia 2017, och att man nu har bestämt var etapperna ska gå. Och man väljer att starta på Sardinien.

http://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2016/09/14/Ciclismo/Foto%20Gallery/GrandePartenza_2017_mediagallery-article.jpg

Beror såklart till stor del på Fabio Aru.

Men en del av poängen är att länge var cykling den största sporten i Italien. Sedan har Calcio gått förbi. Med doping så tog cykling ytterligare mycket stryk, men jag tror att den nu kan vara på väg tillbaka. Jag hoppas det.
Citera
2016-09-15, 23:00
Medlem
tjenaretjenares avatar
Imorgon kanske det kommer en överraskning på detta forumet nämligen en intervju med en interista
Citera
2016-09-15, 23:03
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Imorgon kanske det kommer en överraskning på detta forumet nämligen en intervju med en interista

Det brukar faktiskt vara ganska kul. Om än väldigt fördomsfullt.
Citera
2016-09-15, 23:04
Medlem
anteri17s avatar
Inter sitter inte ihop. Man har blivit lurad den här säsongen igen. Skitlag.
Citera
2016-09-15, 23:06
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det brukar faktiskt vara ganska kul. Om än väldigt fördomsfullt.

Kan väl säga att det rör sig om en interista från förort med föräldrar som inte kommer från Sverige ursprungligen och med lätt funktionshinder. Försöker att leta upp min gamla intervju jag gjorde med samma kille men den verkar ha försvunnit. Inte omöjligt att det dyker upp intervjuer med calciofolk från Södermalm också i framtiden.
Citera
2016-09-15, 23:26
Medlem
JayGatsbys avatar
Calcio blandade och gav i Europa League ikväll

Viktoria Plzen - Roma 1-1
PAOK - Fiorentina 0-0
Sassuolo - Athletic Bilbao 3-0
Internazionale - H. Be'er Sheva 0-2

Inters förlust hemma mot blåbär från Negevöknen är såklart pinsamt, men Sassuolos seger över baskerna var respektingivande.
Citera
2016-09-15, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Inter sitter inte ihop. Man har blivit lurad den här säsongen igen. Skitlag.
Det saknas inte bara en röd tråd i de lagbygget utan trådar utav alla jordens färger. Vilken märklig klubb.
Citera
2016-09-16, 06:14
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Samtidigt sköljer afrikanerna in som en tsunami över Italien. Låt oss hoppas att de söker sig vidare norrut till Tyskland och Sverige där invånarna tar emot dem med öppna armar och plånböcker.

Nänä det är definitivt inte alla som tar emot dom med öppna armar nu börjar motståndet bli så stort och drakkvinnan har börjat tappa sympatisörer.

Sen är det jävligt svårt för alla utomstående att förstå skammen som fortfarande genomsyrar landet efter kriget och detta dilemma får mycket märkliga konsekvenser och man tror sig få förlåtelse genom att välkomna allt drägg på jorden.
Citera
2016-09-16, 06:17
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Såg att tråden (FB) Har de som följer Italiensk fotboll blivit värre än anglofilerna? kom upp i den tidigare diskussionen. Jag tyckte mig minnas att jag skrivit där, och mycket riktigt.

Och jag nämnde ”Disamore” som en svensk bok om italiensk fotboll satt i ett sammanhang. Men en fantastiskt insatt man är John Foot vars kunskap om Calcio och det italienska samhället är ingående.

(FB) Allt om Calcio!

Dvs slutkommentaren är att han briljerar mer i ”Pedalare! Pedalare!” då det gäller att beskriva det moderna Italien, och drivkrafterna bakom. Men att hans fotbollsbok dignar av sköna anekdoter och är absolut läsvärd. Jag rekommenderar båda böckerna.

Varför jag dillar om cykling? För att det är dags för 100-års jubileum för Giro d'Italia 2017, och att man nu har bestämt var etapperna ska gå. Och man väljer att starta på Sardinien.

http://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2016/09/14/Ciclismo/Foto%20Gallery/GrandePartenza_2017_mediagallery-article.jpg

Beror såklart till stor del på Fabio Aru.

Men en del av poängen är att länge var cykling den största sporten i Italien. Sedan har Calcio gått förbi. Med doping så tog cykling ytterligare mycket stryk, men jag tror att den nu kan vara på väg tillbaka. Jag hoppas det.

Härligt inlägg som jag gillar, Girot den vackraste tävlingen av dom alla.
Jag tillhör nog en av dom få här som faktiskt varit i Italien och tävlat på cykel dock inte i Girot.
Citera
2016-09-16, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nänä det är definitivt inte alla som tar emot dom med öppna armar nu börjar motståndet bli så stort och drakkvinnan har börjat tappa sympatisörer.

Sen är det jävligt svårt för alla utomstående att förstå skammen som fortfarande genomsyrar landet efter kriget och detta dilemma får mycket märkliga konsekvenser och man tror sig få förlåtelse genom att välkomna allt drägg på jorden.
Är man drägg för att man har fel hudfärg? Vad är du för en människa egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in