Citat:
Ursprungligen postat av
läramighacka
Juventus mot Milan den 25e januari. Man har redan hunnit möta varandra två gånger och Milan har gått vinnande ur båda striderna. Dock spelades de matcherna i San Siro respektive Qatar. Kvartsfinalen spelas i Turin och det är svårt att inte hålla Juventus som favoriter, men Milan har visat att man kan skaka, och besegra mästarna och det kommer bli en riktigt intressant match.
Jag drömmer fortfarande om Belotti till Milan. Bonaventura - Belotti - Suso får de flesta att vattnas i munnen. Någon får gärna upplysa mig om Belottis kontrakt. Vet att det finns en klausul på 100m euro men såvitt jag vet gäller den endast för icke-italienska klubbar. Belotti har, som de flesta vet, tidigare uttalat sig om sin kärlek för Milan. Hur mycket det betyder i dagens fotboll vet jag inte...
--------------------------
Potentiella semifinaler:
Napoli - Fiorentina
Juventus - Milan
Inter - Lazio
Roma - Sassuolo
Bättre kan det inte bli.
Jag håller med. Och till detta kan du lägga att Milan och Torino möts igen i Serie A på måndag dvs om fyra dagar. Fast då i Turin…
*
Vansinnigt intressant bild som visar TV-pengar för de stora ligorna under de senaste åren, och även framåt eftersom avtalen löper:
http://images2.gazzanet.gazzettaobjects.it/wp-content/uploads/sites/37/2017/01/3C0EA21900000578-4110884-The_money_spent_on_obtaining_rights_to_televise_Pr emier_League_f-a-56_14841 76055088.jpg?v=20170112141800
PL har såklart dominerat och gapet har ständigt växt till att de nu har mer än dubbelt så mycket som den näst högsta ligan.
Fram till 2014/2015 var Serie A tvåa, men blev sedan omsprungna av la Liga. Bundesliga har alltid varit en dvärg i jämförelse, där man så sent som 2012/2013 var hade hälften av Serie A, oh betydligt mindre än Ligue 1. Men de har ökat betydligt de senaste åren och kommer 2017/2018 vara nära Serie A, betydligt över Ligue 1, som i sin tur kanske kan bli utmanade av Süper Lig i framtiden.