2017-01-11, 17:22
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Coppa Italia, Napoli mot Spezia.

https://pbs.twimg.com/media/C11IOf-W8AEztyB.jpg:large

Napoli har såklart ett starkt lag även om man vilar Callejon, Mertens osv... (Giaccherini och Gabbiadini spelar istället)

Rafael, Maggio, Albiol, Maksimovic, Strinic, Rog, Diawara, Zielinski, Giaccherini, Gabbiadini, Insigne*

Tog två minuter innan Zielinski gett Napoli ledningen. Fint inbrott och placerade in bollen… Och därmed avgjort matchen.

Spezia gjorde det bra ändå, kvitterade i första halvlek. Men målet som Giaccherini gjorde var riktigt läckert, framspelningen från Insigne också.

https://www.youtube.com/watch?v=bgKjNS6mlIA
Citera
2017-01-11, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Spezia gjorde det bra ändå, kvitterade i första halvlek. Men målet som Giaccherini gjorde var riktigt läckert, framspelningen från Insigne också.

https://www.youtube.com/watch?v=bgKjNS6mlIA
Jag håller med. Spezia var oväntat bra, en fin match och vackert mål av Giaccherini. Jag skrev ovanstående inlägg tidigt i första halvleken då Napoli hade ledningen med 1-0…

Publik; 22.300. (Coppa Italia, minusgrader och ett lag från Serie B.)

Just nu spelar Fiorentina mot Chievo, och senare ikväll Juventus mot Atalanta. Kan bli riktigt bra.
Citera
2017-01-11, 18:44
Medlem
läramighackas avatar
Schneiderlin klar för Everton. Detta öppnar för Deulofeu till Milan, lån med option att köpa. Man har jagat Deulofeu hela vinterfönstret men Koeman har varit ovillig att släppa honom då man inte hade en ersättare. Spelaren är med på bytet och förhoppningsvis är han en Milanspelare om ett par dagar. Snabb ytter som främst hämtas för att avlasta Suso som inte har en vettig ersättare (Honda...), kan bli riktigt intressant.
Citera
2017-01-11, 22:30
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Schneiderlin klar för Everton. Detta öppnar för Deulofeu till Milan, lån med option att köpa. Man har jagat Deulofeu hela vinterfönstret men Koeman har varit ovillig att släppa honom då man inte hade en ersättare. Spelaren är med på bytet och förhoppningsvis är han en Milanspelare om ett par dagar. Snabb ytter som främst hämtas för att avlasta Suso som inte har en vettig ersättare (Honda...), kan bli riktigt intressant.
Han petar Niang ska du se
Citera
2017-01-11, 22:48
Medlem
Fiorentina och Juventus vann i Coppa Italia, och Fiorentina får därmed möta Napoli på San Paolo medan Juventus får möta vinnaren av Milan och Torino. Stora och fina kvartsfinaler!

Väljer att idag lyfta fram Fabrizio De André som är förknippad med Genoa.

https://www.youtube.com/watch?v=wBecFeMzaPA

Han dog 11:e januari 1999.
Citera
2017-01-12, 12:01
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
När man kollar upp Artemio Franchi verkar den ha 46.000 sittplatser, men jag tror inte att den i praktiken kan ha mer än 38.000 åskådare?

Jag var där våren 2013, Fiorentina mot Roma.

(FB) Allt om Calcio!
(FB) Allt om Calcio!
(FB) Allt om Calcio!

Enligt Stadiapostcard var det 34.600 mot Roma 2013.

Jag har för övrigt varit tillbaka på pizzerian beskriven i bifogade inlägg med hela min familj 2015, då vi gjorde en galen reasa genom europa. Åtta veckor där ca hälften tillbringades på Sardinien. Fotbollen var dock i bakgrunden eftersom det var under sommaren…

Oavsett ska Fiorentina i nästa match möta ärkefienden Juventus. Och då lär det såklart bli 38.000.
Ja 38 000 är det som gäller. När jag var där var det fullsmockat med 38 000 och superb stämning. Men visst hade tak höjt det ett par snäpp till.
Citera
2017-01-12, 18:48
Medlem
myskankans avatar
Juventus gjorde det lite onödigt svårt för sig igår, Atalanta hade sina chanser att kvittera. Marchisio behövde väl verkligen vila lite...

Men Atalanta fortsätter att imponera. Bänkspelare som primaveraspelare, dom verkar kunna stoppa in vem som helst. Frågan är när dippen kommer, för den ska väl komma? Gagliardini är inte kvar längre, eller så spelar Atalanta i EL nästa år.

Fina mål har det varit i denna omgång av coppan. Dybala igår.

https://www.youtube.com/watch?v=coTGgY8sBi8
Citera
2017-01-12, 23:16
Medlem
läramighackas avatar
Juventus mot Milan den 25e januari. Man har redan hunnit möta varandra två gånger och Milan har gått vinnande ur båda striderna. Dock spelades de matcherna i San Siro respektive Qatar. Kvartsfinalen spelas i Turin och det är svårt att inte hålla Juventus som favoriter, men Milan har visat att man kan skaka, och besegra mästarna och det kommer bli en riktigt intressant match.

Jag drömmer fortfarande om Belotti till Milan. Bonaventura - Belotti - Suso får de flesta att vattnas i munnen. Någon får gärna upplysa mig om Belottis kontrakt. Vet att det finns en klausul på 100m euro men såvitt jag vet gäller den endast för icke-italienska klubbar. Belotti har, som de flesta vet, tidigare uttalat sig om sin kärlek för Milan. Hur mycket det betyder i dagens fotboll vet jag inte...

--------------------------

Potentiella semifinaler:
Napoli - Fiorentina
Juventus - Milan
Inter - Lazio
Roma - Sassuolo

Bättre kan det inte bli.
Senast redigerad av läramighacka 2017-01-12 kl. 23:21.
Citera
2017-01-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Juventus mot Milan den 25e januari. Man har redan hunnit möta varandra två gånger och Milan har gått vinnande ur båda striderna. Dock spelades de matcherna i San Siro respektive Qatar. Kvartsfinalen spelas i Turin och det är svårt att inte hålla Juventus som favoriter, men Milan har visat att man kan skaka, och besegra mästarna och det kommer bli en riktigt intressant match.

Jag drömmer fortfarande om Belotti till Milan. Bonaventura - Belotti - Suso får de flesta att vattnas i munnen. Någon får gärna upplysa mig om Belottis kontrakt. Vet att det finns en klausul på 100m euro men såvitt jag vet gäller den endast för icke-italienska klubbar. Belotti har, som de flesta vet, tidigare uttalat sig om sin kärlek för Milan. Hur mycket det betyder i dagens fotboll vet jag inte...

--------------------------

Potentiella semifinaler:
Napoli - Fiorentina
Juventus - Milan
Inter - Lazio
Roma - Sassuolo

Bättre kan det inte bli.
Jag håller med. Och till detta kan du lägga att Milan och Torino möts igen i Serie A på måndag dvs om fyra dagar. Fast då i Turin…

*

Vansinnigt intressant bild som visar TV-pengar för de stora ligorna under de senaste åren, och även framåt eftersom avtalen löper:

http://images2.gazzanet.gazzettaobjects.it/wp-content/uploads/sites/37/2017/01/3C0EA21900000578-4110884-The_money_spent_on_obtaining_rights_to_televise_Pr emier_League_f-a-56_14841 76055088.jpg?v=20170112141800

PL har såklart dominerat och gapet har ständigt växt till att de nu har mer än dubbelt så mycket som den näst högsta ligan.

Fram till 2014/2015 var Serie A tvåa, men blev sedan omsprungna av la Liga. Bundesliga har alltid varit en dvärg i jämförelse, där man så sent som 2012/2013 var hade hälften av Serie A, oh betydligt mindre än Ligue 1. Men de har ökat betydligt de senaste åren och kommer 2017/2018 vara nära Serie A, betydligt över Ligue 1, som i sin tur kanske kan bli utmanade av Süper Lig i framtiden.
Citera
2017-01-13, 15:50
Medlem
tjenaretjenares avatar
Conte månadens manager i Premier League för tredje gången i rad, finns det motsvarigheter i calcion med såna här utmärkelser?
Citera
2017-01-13, 18:14
Medlem
CUCS fyllde 40 år den 9:e januari, något som bl a Daniele De Rossi uppmärksammat:

https://www.youtube.com/watch?v=lrjfOWplCqA

Men hur står det egentligen till hos Romas ultras? Vilka grupperingar finns? Hur starka är de? Finns det en framtid för dem? Någon som är insatt får gärna upplysa.
Citera
2017-01-13, 22:51
Medlem
Tre bottenlag i Serie A som verkar avhängda. Jag hoppas att de åker ut, även om Palermo skulle kunna ha potential om de hade fått en ny ägare…

Samtidigt är de inte riktigt så dåliga som tabellen visar:

Palermo; Empoli (b) 1-0, Pescara(h) 1-1, Genoa (b) 3-4, Chievo (h) 0-2, Fioentina (b) 2-1; Totalt 4 poäng.

Crotone; Lazio (b) 1-0, Udinese (b) 2-0, Pescara (h) 2-1, Milan (b) 2-1, Samporia (h) 1-1; Totalt 4 poäng

Pescara; Palermo (b) 1-1, Bologna (h) 0-3, Crotone 2-1 (b), Cagliari (h) 1-1, Roma (b) 3-2; Totalt 2 poäng

Vi kan konstatera att även Cagliari har fyra poäng på de senaste fem matcherna och sålart sämst målskillnad i Serie A.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in