2016-09-13, 04:01
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Tja, inte nödvändigtvis... Trump är knappast kompetent eller personligen lämplig att vara president, men om han överlåter besluten åt goda rådgivare,och ägnar sig åt golf eller något i den stilen, så kan det nog fungera.
"Kompetent" Så snackar en som blivit hjärntvättad, kompetent har inget med saken att göra. Såvida man inte anser det vara kompetent att vara en nickedocka. För det är vad presidenter är och har varit, de är styrda av sina puppetmasters. Om sedan Trump också blir det eller vad som händer kan bara väntas ut och se...
Citera
2016-09-13, 07:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
"Kompetent" Så snackar en som blivit hjärntvättad, kompetent har inget med saken att göra. Såvida man inte anser det vara kompetent att vara en nickedocka. För det är vad presidenter är och har varit, de är styrda av sina puppetmasters. Om sedan Trump också blir det eller vad som händer kan bara väntas ut och se...

Fast lite kompetens behövs ändå, vi i väst vill väl ändå inte ha en ny Bush på den positionen, någon som litar lite för mycket på vad rådgivarna säger till en sådan nivå att han alltid höll med den siste i rummet vilket i sin tur ledde till att Cheney hade exakt all kontroll då han aktivt såg till att vara siste man ut ur ett rum med Bush.
Citera
2016-09-13, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast lite kompetens behövs ändå, vi i väst vill väl ändå inte ha en ny Bush på den positionen, någon som litar lite för mycket på vad rådgivarna säger till en sådan nivå att han alltid höll med den siste i rummet vilket i sin tur ledde till att Cheney hade exakt all kontroll då han aktivt såg till att vara siste man ut ur ett rum med Bush.

Men nu är ju Hillary väldigt same same som Bush och Obama. Trump har inte haft mycket bra att säga om någon av dem. Hillary är ju mycket mer nästa Bush än Trump är
Citera
2016-09-13, 08:19
Medlem
Returpappers avatar
Vilken bosstyp som helst kan nog bli president, en general, en företagsledare. Politiker är hala som ålar jag tycker inte dom är det mest lämpliga. En diplomat naturligtvis med då blir ledarskapet samtal, förhandlingar & mjuka manövrer. Ekonom tror jag mindre på mer i jurist i så fall men de blir aldrig några stora ledare. Idealisten och filosofen Thomas Jeffersson bröt med alla sina ideal under sin presidenttid.

Som premiärminister var Churchill en typisk krigsledare och optimal för sin tid men han valdes bort av folket efter kriget. Det blev han mycket besviken över men folket förstod nog att det behövdes en annan sort.
Citera
2016-09-13, 08:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Men nu är ju Hillary väldigt same same som Bush och Obama. Trump har inte haft mycket bra att säga om någon av dem. Hillary är ju mycket mer nästa Bush än Trump är

Fast det pratas om att Trump har en tendens precis som Bush att hålla med den siste i rummet så det kan finnas en tendens att Trump är en ny Bush om vi har otur.

Titta bara på hans utal om Iran som direkt går att tolka som att han är villig att starta krig med dem endast för att de eskorterade bort ett amerikanskt skepp som råkade kränka iranskt territorium.

Ingen av kandidaterna är bra men att tro att det inte finns risker med Trump är i dagsläget naivt, jag tror vi tyvärr kommer att se ett krig med Iran oavsett president (då den som var minst intresserad av krig valdes bort)
Citera
2016-09-13, 11:04
Medlem
zergrushs avatar
An absurd week in America’s two-tier election

Sammanfattning: http://i.imgur.com/Oj9Dzek.jpg
Citera
2016-09-13, 21:20
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Det här är ju konspirationstänkande till övermåttan. Många av USA presidenter har varit ytterst effektiva maktmänniskor...
Citera
2016-09-14, 07:20
Medlem
klybans avatar
Varför tror en del väljarna att Trump är rätt för Amerika just för han är en affärsman?
En politiker för ett land, måste ju tänka på mer än sig själv.
Hade det handlar om att roffa åt sig så mycket pengar som möjligt, så är det ingen tvekan om att han är bra för posten.

Sen kan jag förstå en hel del röstar på R.
Men för vissa så är ju det skadligt för deras existens, så dessa fattar jag inte varför de vill ha R.
"Free money" vill ju ta bort, och hur lyckat är detta för dessa?
Citera
2016-09-14, 08:08
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Varför tror en del väljarna att Trump är rätt för Amerika just för han är en affärsman?
En politiker för ett land, måste ju tänka på mer än sig själv.
Hade det handlar om att roffa åt sig så mycket pengar som möjligt, så är det ingen tvekan om att han är bra för posten.

Sen kan jag förstå en hel del röstar på R.
Men för vissa så är ju det skadligt för deras existens, så dessa fattar jag inte varför de vill ha R.
"Free money" vill ju ta bort, och hur lyckat är detta för dessa?

Varför tror en del att en affärsman endast har som ambition att göra personlig vinst, när det i själva verket handlar om att göra vinst för det företag man representerar? Vilka skillnader mellan ett land och ett företag är det du syftar på som gör att Trump är ett så olämpligt val?

Är det att han är emot kostsam invandring? Är det därför du vill ha en politiker som inte kan hålla i pengarna?
Citera
2016-09-14, 11:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Varför tror en del att en affärsman endast har som ambition att göra personlig vinst, när det i själva verket handlar om att göra vinst för det företag man representerar? Vilka skillnader mellan ett land och ett företag är det du syftar på som gör att Trump är ett så olämpligt val?

Är det att han är emot kostsam invandring? Är det därför du vill ha en politiker som inte kan hålla i pengarna?
Vi pratar om Trump, för honom råder det noll tvekan om detta.

Jag diskuterar inte vem jag vill ha, utan varför en del inbillar sig detta.
Sen om man gillar fascisttendenser, så är väl Trump ett utmärkt val.
Citera
2016-09-14, 11:35
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vi pratar om Trump, för honom råder det noll tvekan om detta.

Jag diskuterar inte vem jag vill ha, utan varför en del inbillar sig detta.
Sen om man gillar fascisttendenser, så är väl Trump ett utmärkt val.

Trump är väl bättre än Hillary som vill döda alla barn medelst hängning? Förvänta dig ingen motivering eller förklaring dock. Om du kör med grundlösa påståenden så kan även jag.

Men om du alltså är ärligt intresserad av svaret på din fråga så blir det ju tämligen enkelt: Många har förtroende för Trump, till skillnad från dig. Så.
Citera
2016-09-14, 11:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Trump är väl bättre än Hillary som vill döda alla barn medelst hängning? Förvänta dig ingen motivering eller förklaring dock. Om du kör med grundlösa påståenden så kan även jag.

Men om du alltså är ärligt intresserad av svaret på din fråga så blir det ju tämligen enkelt: Många har förtroende för Trump, till skillnad från dig. Så.
Jag gör ingen jämförelse.

Sen pratar jag inte om förtroendet, utan en undrar varför dom använder ett argument som inte går att föra över på hur man gör det politiskt kontra affärsmässigt.
Och varför en del lägger mycket stor vikt på detta och en anledning till Trump ska vara den rätta.

Sen har jag reservationer om Hillary också, dock är det denna fråga som intresserar mig för tillfället.
Så lägg ned att blanda in andra icke intressanta element för frågan, eller ge faan i och svara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in