2016-09-13, 11:03
  #1693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Väl rutet, men pärlor för svin osv. Undrar om det inte ligger något i det du skriver om hjärnskada.

Min morbida nyfikenhet har ju gjort att jag följt hans twitter under lång tid, och hans mönster under en dag är ofta i stil med att han är hyfsat resonlig, humoristisk och så vidare, för att rätt som det är brusa up som fan om vårdnadstvisten och hålla på om det ett tag, för att sen återgå till en lite mer vanlig ton.

Tack, ja nog handlar det om morbid nyfikenhet också i mitt fall, då jag från och till följt detta. Den här mannen var en gång en lysande komiker, men ibland går det dessvärre illa. Kanske handlar vår nyfikenhet dels om rent medlidande för den stackars människan, samt lättnad över att vi inte är han.

Notera även att de Inde senast hotat är människor han förut umgicks med. Kanske är hoten ett uttryck för sorg över den sits han fastnat i medan de andra gått vidare. Han har ju vevat på ganska duktigt mot tidigare medlemmar i Killinggänget också. Tragiskt är vad det är.
__________________
Senast redigerad av Klasina 2016-09-13 kl. 11:30.
Citera
2016-09-13, 11:44
  #1694
Medlem
Slottsherres avatar
Det är väl bra om den storkäftade fjanten får en näsknäpp.
Baksidan är att han naturligtvis blir martyr i brunmedia.
Ska man inte ens få mordhota folk i det här jävla landet!
Citera
2016-09-13, 16:51
  #1695
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Du ser med andra ord inte skogen för träden, ser inte att Inde befinner sig någonstans bortom det ena eller det andra laget som det ska hejas på. Något har hänt med honom, jag tippar på en allvarlig hjärnskada som han fick då han spräckte skallen i självmordsförsöket för några år sedan då han psykotisk hoppade ut genom fönstret. Det handlar inte om "bipolär", "schizofren" eller liknande diagnos eller "alkoholist", utan ett rejält slag mot hjärnan som skadat den. Människan är ju för sjutton som förbytt! Du kallar alltså att vara helt jävla väck i huvudet för "att ha ryggrad"? Ok... Kvinnan Inde har barn med lever skyddad från honom för att han vid upprepade tillfällen stalkat och hotat henne, var inte heller det "konkreta hot"?
Om du läser vad jag skrev en gång till så uttalar jag mig uteslutande om Indes tjafs med Aftonbladet och inte ett skit mer. Tråden och stämningen handlar om det och inte Indes allmäntillstånd och bråk med andra. Aftonbladets ynkliga trojka är värda allt hat och alla hot dom får och mycket mer därtill.
Citera
2016-09-13, 17:31
  #1696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Om du läser vad jag skrev en gång till så uttalar jag mig uteslutande om Indes tjafs med Aftonbladet och inte ett skit mer. Tråden och stämningen handlar om det och inte Indes allmäntillstånd och bråk med andra. Aftonbladets ynkliga trojka är värda allt hat och alla hot dom får och mycket mer därtill.

Så om någon som är helt otillräknelig begår ett brott så blir brottet "för en god sak", eller hur tänkte du nu?
Citera
2016-09-13, 18:49
  #1697
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Så om någon som är helt otillräknelig begår ett brott så blir brottet "för en god sak", eller hur tänkte du nu?
En vacker dag kommer du kanske att förstå att fjantarna på Aftonbladet endast vill ha sympatier av sådana som dig. Inde är bara deras rekvisita och lagöverträdelsen inte ens ringa.
Citera
2016-09-13, 18:56
  #1698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Om du läser vad jag skrev en gång till så uttalar jag mig uteslutande om Indes tjafs med Aftonbladet och inte ett skit mer. Tråden och stämningen handlar om det och inte Indes allmäntillstånd och bråk med andra. Aftonbladets ynkliga trojka är värda allt hat och alla hot dom får och mycket mer därtill.

Så personer som inte håller med dig, förtjänar att få dödshot och allmänt kränkande kommentarer? Fin människosyn du har.
Citera
2016-09-13, 19:33
  #1699
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Så personer som inte håller med dig, förtjänar att få dödshot och allmänt kränkande kommentarer? Fin människosyn du har.
Den här tråden handlar inte om mig och min människosyn.
Citera
2016-09-13, 20:09
  #1700
Moderator
Schlesiens avatar
Inaktuellt.
__________________
Senast redigerad av Schlesien 2016-09-29 kl. 18:23. Anledning: inaktuellt pga sammanfogning
Citera
2016-09-13, 22:24
  #1701
Medlem
Ratads avatar
Skulle ett hot som detta kunna leda till mer tvångsvård eller blir det kåken?

Killen har ju inte varit som man ska vara i huvudet under större delen av sitt liv men trion har väl inte haft någon större påverkan på hans privatliv?
Citera
2016-09-14, 06:35
  #1702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Skulle ett hot som detta kunna leda till mer tvångsvård eller blir det kåken?

Killen har ju inte varit som man ska vara i huvudet under större delen av sitt liv men trion har väl inte haft någon större påverkan på hans privatliv?

Och hur vet DU det?

Aftonbladets professionella gråterskor jävlas med vanligt folk i parti och minut och får de mothugg så grinas det och det ropas hjälp och anklagas om hot och hat. Inde gör helt rätt. Fler borde göra mer mot Aftonpravdans vidriga medarbetare. Lära dem hur man skall bete sig.
Citera
2016-09-14, 07:05
  #1703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Och hur vet DU det?

Aftonbladets professionella gråterskor jävlas med vanligt folk i parti och minut och får de mothugg så grinas det och det ropas hjälp och anklagas om hot och hat. Inde gör helt rätt. Fler borde göra mer mot Aftonpravdans vidriga medarbetare. Lära dem hur man skall bete sig.



Har du läst anmälan där det står vad Inde skrev på twitter som ledde till åtalet? Det du inte fattar är att vilken åsikt man än har så kan man inte bära sig åt hur som helst. Och Inde är just nu så skadad att han ger sig på människor med åsikter han själv egentligen har. Han har varit bästis med en av dessa män. Så glöm din dröm att denna man är någon slags riddare för dig och dina åsikter. Han är numer en dåre som ger sig på vem som helst. Människor med den hjärnskada han kan ha fått behöver medicineras då deras symtom kan bli desamma som någon som är rejält sjuk psykiskt. Om Jonas Inde dessutom har en psykossjukdom, vilket han har det var ju en psykos som fick honom att hoppa ut från fönstret och krossa skallen och som han inte behandlar, jag har följt hans förvirrade twitter ibland och uppfattat att han inte gillar pillren, så blir det inte bra alls.

Och efter hur han har betett sig de senaste åren, hur trovärdig tror du han uppfattas av "vanligt folk"? Det är ju lite lustigt att du så gärna vill ha honom som valarbetare för SD. Men med tanke på de stolpskott som finns i det paritet så har han kanske inget annat än hamnat i rätt gäng!
__________________
Senast redigerad av Klasina 2016-09-14 kl. 07:27.
Citera
2016-09-14, 07:38
  #1704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Har du läst anmälan där det står vad Inde skrev på twitter som ledde till åtalet? Det du inte fattar är att vilken åsikt man än har så kan man inte bära sig åt hur som helst. Och Inde är just nu så skadad att han ger sig på människor med åsikter han själv egentligen har. Han har varit bästis med en av dessa män. Så glöm din dröm att denna man är någon slags riddare för dig och dina åsikter. Han är numer en dåre som ger sig på vem som helst. Människor med den hjärnskada han kan ha fått behöver medicineras då deras symtom kan bli desamma som någon som är rejält sjuk psykiskt. Om Jonas Inde dessutom har en psykossjukdom, vilket han har det var ju en psykos som fick honom att hoppa ut från fönstret och krossa skallen och som han inte behandlar, jag har följt hans förvirrade twitter ibland och uppfattat att han inte gillar pillren, så blir det inte bra alls.

Och efter hur han har betett sig de senaste åren, hur trovärdig tror du han uppfattas av "vanligt folk"? Det är ju lite lustigt att du så gärna vill ha honom som valarbetare för SD. Men med tanke på de stolpskott som finns i det paritet så har han kanske inget annat än hamnat i rätt gäng!

DU, Aftonbladets medarbetare ha sedan länge saknat all form av respekt eller sans och beter sig som idioter när de jagar sina nyheter. De har förstört folks liv i jakt på någon nyhet och när sanningen inte passar så modifieras sanningen. Så helt oavsett vad Inde skrivit så är det rätt. Aftonbladets idioter till journalister skall ha all skit de kan få. Man ska få det man ger. Och SD valarbetare? Jag skiter väl högaktningsfullt vilka som jobbar för SD. Jag är inte SD. Är du en korkad lättlurad kärring som vill att koncensus skall råda? Slå igen brödfittan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in