2016-03-09, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Jag hoppas innerligt att Pelle O blir första tränare att få dojjan i år, helst innan Allsvenskan drar igång. Han har verkligen ingen som helst matchcoachning, helt obefintlig! Fan vad jag hatar att se hans fula jävla nylle överhuvudtaget! Att sen i en intervju säga att en av anledningarna är att vi har ett 4 år yngre lag än bajen... Vafan liksom! Jag skämtar inte om jag hellre sett Peter Antoine på hans plats i år. Ok att han kanske inte kan så mycket, men han visar åtminstone lite jävla känsla.

Någon med passion i Djurgårdens ledarstab/tränarstab? Vilken sten kom du upp ifrån? Det är ju väldigt ovanligt genom åren. Sedan att det behövs är en annan sak. Men med nuvarande veka klubbledning är det bara att glömma. Korrekthet och ödmjukhet på helt fel sätt är parollen.

Jag hatar dock inte Pelle alls. Tvärtom. Utan hans förmåga att bygga lag bakifrån skulle vi vara bottenlag garanterat. Så min oro just nu är ett drev mot Pelle så att han blir nervös och stirrig och laget bara blir sämre. Så länge fansen inte begriper att grundfelen inom klubben är HÖGRE UPP så tvingas vi till att eftersöka så mycket lugn och ro som möjligt för att inte riskera åka ur.
Citera
2016-03-09, 07:29
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Vi har bara dvärgar eller Sebbe och med Sebbe där så är det automatiskt självmålstankar.

Jag hoppas innerligt att Pelle O blir första tränare att få dojjan i år, helst innan Allsvenskan drar igång. Han har verkligen ingen som helst matchcoachning, helt obefintlig! Fan vad jag hatar att se hans fula jävla nylle överhuvudtaget! Att sen i en intervju säga att en av anledningarna är att vi har ett 4 år yngre lag än bajen... Vafan liksom! Jag skämtar inte om jag hellre sett Peter Antoine på hans plats i år. Ok att han kanske inte kan så mycket, men han visar åtminstone lite jävla känsla.

Det är ridå i år om inte Haris kommer tillbaks tidigare och bättre än förra året, det kan jag ge mig fan på!

Apropå bajens brasse som verkar bli nästa Ronaldo om man läser diverse sidor.. Han dyker iallafall lika bra, killen slänger sig så fort någon kommer nära honom! Får ni ur han det så kan han bli jävligt vass.

Förra säsongen så förde Pelle Olsson Djurgården till klubbens högsta placering i Allsvenskan sen 2007. Det kan ju även nämnas att ni var inblandade i guldstriden ett tag samma säsong och det är ju knappast dåligt. Jag vill påstå att Olssons debutsäsong som tränare för Djurgården var fullt godkänd och det framstår som fånigt att du redan nu vill få bort honom, inte minst med tanke på att årets allsvenska säsong inte ens börjat. Visst, ni har slagits ut från Svenska Cupen men det gjorde ni utan spelare som Ranegie, Mrabti och Radetinac så ta det lite lugnt nu.
Citera
2016-03-09, 09:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Någon med passion i Djurgårdens ledarstab/tränarstab? Vilken sten kom du upp ifrån? Det är ju väldigt ovanligt genom åren. Sedan att det behövs är en annan sak. Men med nuvarande veka klubbledning är det bara att glömma. Korrekthet och ödmjukhet på helt fel sätt är parollen.

Jag hatar dock inte Pelle alls. Tvärtom. Utan hans förmåga att bygga lag bakifrån skulle vi vara bottenlag garanterat. Så min oro just nu är ett drev mot Pelle så att han blir nervös och stirrig och laget bara blir sämre. Så länge fansen inte begriper att grundfelen inom klubben är HÖGRE UPP så tvingas vi till att eftersöka så mycket lugn och ro som möjligt för att inte riskera åka ur.

Så du tyckte inte Högmo utstrålade passion?
Jag anser att Pelle helt saknar matchcoachning, något som behövs om man vill vara uppe och kriga om europaplatser. Om han nu bygger bakifrån kanske han ska få dessa längst bak att fungera tillsammans? Vi saknar helt järnkaminer i DIF för tillfället, den enda som skulle kunna passa och bli en skulle vara Falsetas. Han är inte där än, men han har åtminstone en vilja ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Förra säsongen så förde Pelle Olsson Djurgården till klubbens högsta placering i Allsvenskan sen 2007. Det kan ju även nämnas att ni var inblandade i guldstriden ett tag samma säsong och det är ju knappast dåligt. Jag vill påstå att Olssons debutsäsong som tränare för Djurgården var fullt godkänd och det framstår som fånigt att du redan nu vill få bort honom, inte minst med tanke på att årets allsvenska säsong inte ens börjat. Visst, ni har slagits ut från Svenska Cupen men det gjorde ni utan spelare som Ranegie, Mrabti och Radetinac så ta det lite lugnt nu.

Varje person som jag har samtalat med om Pelle och som varit positiv har haft sina rötter någonstans i Gästrikland, stämmer det på dig också? Du är medveten om att 2 av de 3 du nämnde kommer vara borta ett bra tag, 1 av dessa antagligen hela säsongen och den enda som antagligen är spelklar till Allsvenskan startar är ett osäkert kort som ingen vet var han står?
Att lyckas med en bra placering med en spelidé som utgick från att Haris lägger inlägg på Mush var jättebra, nu finns ingen av dessa när allt startar, men man fortsätter med samma taktik. Vi är så fruktansvärt lättlästa just nu och genom att ha sett dessa försäsongsmatcher så verkar absolut ingenting ha förändrats.
Allt kan självklart förändras och vi kanske gör vår bästa säsong genom tiderna, men jag är ytterst tveksam med det material vi har.
Citera
2016-03-09, 09:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Någon med passion i Djurgårdens ledarstab/tränarstab? Vilken sten kom du upp ifrån?
Tror han tänker på någon så som Pehrsson eller Lukic...

Vad jag försöker poängtera är att "passion" inte är nyckeln här.

Det finns en anledning att Dif gör ett "bra" ekonomiskt år och jag tror att man kan hitta förklaringen till de sportsliga motgångarna ligger i samma härad... Pelle kanske tom är helt rätt tränare för Dif med tanke på materialet som finns att tillgå, vem vet?
Senast redigerad av se_där... 2016-03-09 kl. 09:29.
Citera
2016-03-09, 15:58
Medlem
Citat:
Så du tyckte inte Högmo utstrålade passion?
Jag anser att Pelle helt saknar matchcoachning, något som behövs om man vill vara uppe och kriga om europaplatser. Om han nu bygger bakifrån kanske han ska få dessa längst bak att fungera tillsammans? Vi saknar helt järnkaminer i DIF för tillfället, den enda som skulle kunna passa och bli en skulle vara Falsetas. Han är inte där än, men han har åtminstone en vilja ibland.

Jag menar just det, att Högmo var en underbar tillfällighet. Direkt lyfte hela klubben. Folk tror tyvärr att det enbart avslöjade Högmos kvalitéer som människa och coach, men egentligen säger det lika mkt om hur svag klubbledningen i stort är. Som att de behöver en pappa som leder dem!

Allt handlar om processer. Att bygga ett lag bakifrån innebär inte per automatik att man spelar 0-0 varje match, fotbollsmatcher och lag består ju av massvis med olika komponenter. Ett icke inarbetat försvarstänk kan t ex få ett lag att rasera fullständigt i själva spelet, utan att man släpper in hundra mål för det. Det handlar mycket om grundtrygghet, det som gjorde att Djurgården vann typ tio-femton matcher i rad ifjol.

Håller med om att vi saknar järnkaminer. Bosses fel.
Citera
2016-03-09, 17:32
Medlem
zio86s avatar
Jag anser att det hade varit ett misstag att sparka Pelle och anser att han får oförtjänt mycket kritik. Tanke på förutsättningarna tycker jag han gjort ett strålande jobb. Med lite tur och om inte Harris Radetinac skadas hade vi kunnat vunnit i fjol. Han ska dock ha kritik för saker han gör dåligt som sin matchcoachning. Jag har iallafall aldrig varit så trygg med en tränare förut. Vi lirar ingen samba fotboll men vi kommer inte åka ut. Kan leva med det några år medan klubben stärker sin ekonomi.
Citera
2016-03-09, 20:28
Bannlyst
Har Aftonbladets fotbollsbibel släppts?
Citera
2016-03-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plecto
Vart kan man hitta reportage, intervjuer, nyheter, speltransfers m.m. kontinuerligt om allsvenskan? Några intressant twitter konton någon kan bjuda på? Jag vet såklart om de mest självklara; kvällstidningarna, fotbollskanalen, svenskafans. Men mer då?

Är även på jakt efter podcasts som uppdateras veckovis
TACK på förhand
Lundhs intervjupod är värd att lyssnas på
http://blogg.fotbollskanalen.se/lundhpod/

Expressens nya, kan bli ngt
http://podtail.com/podcast/luhr-och-allsvenskan/

Officiella
https://www.allsvenskan.se/category/podcast/

Värda att nämna, Sporthuset, @Wenström (har koncentrerat sig på engelsk fotboll nu), Radio Råsunda...
Citera
2016-03-10, 09:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zio86
Jag anser att det hade varit ett misstag att sparka Pelle och anser att han får oförtjänt mycket kritik. Tanke på förutsättningarna tycker jag han gjort ett strålande jobb. Med lite tur och om inte Harris Radetinac skadas hade vi kunnat vunnit i fjol. Han ska dock ha kritik för saker han gör dåligt som sin matchcoachning. Jag har iallafall aldrig varit så trygg med en tränare förut. Vi lirar ingen samba fotboll men vi kommer inte åka ut. Kan leva med det några år medan klubben stärker sin ekonomi.

Det här är inget guldår för oss, igen...

Det enda som Pelle behöver koncentrera sig på i år är att vinna derbyn, resten kan han skita i nu! Jag är så in i helvete trött på att vi inte vunnit ett derby sedan 2011.. Vafan liksom!
Citera
2016-03-10, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Har Aftonbladets fotbollsbibel släppts?

Nä det är ett tag kvar. 25e eller 26e mars ska den komma ut. Läste det igår men kommer inte ihåg exakt.
Citera
2016-03-10, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Först skrattade jag gott men sen satte det sig i halsen...

Ska inte en ordförande få ha privata åsikter? Om han dessutom vädrar dom som en anonym"Oscar" på ett forum, vad kan det göra för nån skada? Vill vi hellre ha folk som prioritets-Nisse som försöker använda sitt namn och sina pengar för att fixa inflytande? Nej, det här "scoopet" får bara tummen ner från mig.
Svårt att känna något förtroende från chefen efter att man sågats totalt på ett anonymt forum av densamma.

Jag osäker på exakt hur ägarförhållandet ser ut i Bröndby men av vad jag läst så är det just vad Jan Bech Andersen gjort, använt sitt namn och sina penger för att fixa inflytande genom att köpa majoriteten eller en stor del av klubbens aktier och därmed ordförandeklubban. En prioritets-nisse som nu härjar fritt i den kroniska kaosklubben Bröndby.
Citera
2016-03-10, 12:18
Medlem
Det närmar sig nu boys snart står man nere i Malmö och säsongen 2016 är igång på riktigt.
Lägesrapport angående mitt Peking och då högst personliga reflektioner är att det har sett riktigt segt och stabbigt ut på vissa håll sista tiden och harmonin i laget känns sådär. Man får hoppas att det är den "tunga försäsongsträningen" och att det gnistrar om laget igen om 1-2 månader.

Försäsongen är ändå helt okej men plumpen mot AIK som undantag men blir ett tungt prov på Söndag i Cupen där vi möter ett formstarkt MFF borta där största motivationen bör ligga hos MFF.

Annars har väl försäsongen inte riktigt blivit vad man hoppades på, vi har förvisso bara tappat Alle Fransson (Inget litet tapp ska sägas) Men Kamaras hjärtproblem var oväntat och också ett stort tapp det är en Power forward av rang.

Har även varit en problem i form av skador på spelare som värvats in för att fylla tomrummet av Alle och David Mitov är borta för skada och våran högst orutinerade andre keeper på 18 bast lär får stå inledningsvis.

Allt sammantaget gör att jag just nu minskar förväntningarna inför säsongen en aning.
Men kommer vi ut från vårdelen topp 1-5 och saker faller på plats igen så blir vi farliga och går för guld i år igen.
Senast redigerad av Largeone 2016-03-10 kl. 12:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in