Citat:
Ursprungligen postat av
staffanwestberg
Någon med passion i Djurgårdens ledarstab/tränarstab? Vilken sten kom du upp ifrån? Det är ju väldigt ovanligt genom åren. Sedan att det behövs är en annan sak. Men med nuvarande veka klubbledning är det bara att glömma. Korrekthet och ödmjukhet på helt fel sätt är parollen.
Jag hatar dock inte Pelle alls. Tvärtom. Utan hans förmåga att bygga lag bakifrån skulle vi vara bottenlag garanterat. Så min oro just nu är ett drev mot Pelle så att han blir nervös och stirrig och laget bara blir sämre. Så länge fansen inte begriper att grundfelen inom klubben är HÖGRE UPP så tvingas vi till att eftersöka så mycket lugn och ro som möjligt för att inte riskera åka ur.
Så du tyckte inte Högmo utstrålade passion?
Jag anser att Pelle helt saknar matchcoachning, något som behövs om man vill vara uppe och kriga om europaplatser. Om han nu bygger bakifrån kanske han ska få dessa längst bak att fungera tillsammans? Vi saknar helt järnkaminer i DIF för tillfället, den enda som skulle kunna passa och bli en skulle vara Falsetas. Han är inte där än, men han har åtminstone en vilja ibland.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Förra säsongen så förde Pelle Olsson Djurgården till klubbens högsta placering i Allsvenskan sen 2007. Det kan ju även nämnas att ni var inblandade i guldstriden ett tag samma säsong och det är ju knappast dåligt. Jag vill påstå att Olssons debutsäsong som tränare för Djurgården var fullt godkänd och det framstår som fånigt att du redan nu vill få bort honom, inte minst med tanke på att årets allsvenska säsong inte ens börjat. Visst, ni har slagits ut från Svenska Cupen men det gjorde ni utan spelare som Ranegie, Mrabti och Radetinac så ta det lite lugnt nu.
Varje person som jag har samtalat med om Pelle och som varit positiv har haft sina rötter någonstans i Gästrikland, stämmer det på dig också? Du är medveten om att 2 av de 3 du nämnde kommer vara borta ett bra tag, 1 av dessa antagligen hela säsongen och den enda som antagligen är spelklar till Allsvenskan startar är ett osäkert kort som ingen vet var han står?
Att lyckas med en bra placering med en spelidé som utgick från att Haris lägger inlägg på Mush var jättebra, nu finns ingen av dessa när allt startar, men man fortsätter med samma taktik. Vi är så fruktansvärt lättlästa just nu och genom att ha sett dessa försäsongsmatcher så verkar absolut ingenting ha förändrats.
Allt kan självklart förändras och vi kanske gör vår bästa säsong genom tiderna, men jag är ytterst tveksam med det material vi har.