Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2016-09-12, 22:53
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Bara en snabb tanke som säkert varit uppe någon gång: Hur ställer du dig till det här?

Wikileaks kan inte ha fått tag på något som visar ett politiskt fulspel bakom kulisserna i Assange-fallet. I så fall hade de publicerat det.

Och om åklagaren hittar något fulspel från JA/Ecuador så kommer man inte att publicera detta under pågående förundersökning. Men förhoppningsvis kommer allt fram när det hela är överspelat. Det ska bli synnerligen intressant!
Citera
2016-09-12, 22:56
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Men det är min övertygelse och kunnighet och förståelse av fallet som gör att jag uttrycker mig som jag gör, inte Wikileaks eventuella publiceringar.

Låter mer som hybris från din sida. Du har inte haft mycket rätt hittills om man ser till besluten i alla rättsliga instanser. Det ska bli spännande att se hur du reagerar efter det beslut som meddelas från hovrätten på fredag.
Citera
2016-09-12, 23:01
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Låter mer som hybris från din sida. Du har inte haft mycket rätt hittills om man ser till besluten i alla rättsliga instanser. Det ska bli spännande att se hur du reagerar efter det beslut som meddelas från hovrätten på fredag.

Sverige har mycket att lära med agendasättandet. Du måste lära dig gränsen för när agendasättandet eller propagandan blir kontraproduktiv. Vi får se på fredag vem som har mest rätt i den här tråden lilla du. *kram* sålänge. Sköt om dig.

Nu avslutar vi den här kärleksaffären. Den är destruktiv för oss båda.
Senast redigerad av Nostradumbass 2016-09-12 kl. 23:03.
Citera
2016-09-12, 23:06
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Vi får se på fredag vem som har mest rätt i den här tråden lilla du. *kram* sålänge. Sköt om dig.

Jag kommer kanske att ta dig på orden på fredag, bäst att du garderar dig för att beslutet kan bli att häktningen bibehålls.

Nu är ju förhör på gång, i alla fall har Ecuador givit sken av detta. En rimlig kompromiss kan ju vara att gå ut med att man häver häktningen efter genomfört förhör, då ökar kanske intresset från JA-konspirationen att förhör blir av. Sen kan man gå till åtal utan häktning, alternativt komplettera med ny häktning senare vid behov. Men mycket lutar åt att man väcker åtal och genomför rättegång i JA:s frånvaro.
Citera
2016-09-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Ingen har frågat AA varför hon lämnat in en kondom utan DNA. "På kondom från målsägare 2s bostad har det inte hittats något DNA". (PM från SKL 20 okt 2010, källa: HäPM sid 82)

Det var tydligen aldrig meningen att den frågan skulle dryftas i en rättssal. Så lämpligt att fallet kunde preskriberas. Kanske därför Borgström aldrig krävde förhör i London?

Smart av dig, Trentex, att observera detta. Alla indicier behöver lyftas fram, så att bevisningen inte trollas bort av "rättsväsendet". (*TVI FAN*)
Citera
2016-09-12, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Magasinet paragraf (Dick Sundevall) talar klarspråk:

Citat:
"Marianne Ny är ett redskap. En som gör vad hon blir tillsagd. Sannolikt var det inte heller hennes idé att snabbinkalla en presskonferens några timmar innan Uppdrag granskning skulle komma att påvisa att det dels hade varit en anmärkningsvärd passivitet från åklagarmyndighetens sida i det här fallet, och dels att Assange visst skulle kunna bli utvisad till USA om han kom till Sverige.
- - -"

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/47993-nu-vet-vi-att-assange-kunde-ha-utlamnats-till-usa/

Jag tyckte det var lite lustigt med vad hon sa om varför denna presskonferens hölls. Enligt UG:s reportage hade hon först sagt till dem att hon inte skulle prata med dem, för hon pratade bara med media i samband med presskonferenser och det var inget läge för en sådan då. Men sen gick hon med på att prata en halvtimme med UG ändå.

Under presskonferens sa hon att de tänkt sen i somras att hålla en presskonferens, och nu kom hade de kommit på att det inte fanns nån särskilt bra tid för det, så därför var det väl lika bra att hålla den nu (ungefär; inte exakt citerat). Och så tillade hon i lite road ton att UG fick bara en halvtimme, men ni får 45 minuter! Jag hörde det som att "för ni är i allmänhet bättre än dem". Det lät hursomhelst verkligen som hon kopplade ihop att tala med UG med att tala med andra media = presskonferens.
Citera
2016-09-12, 23:12
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turtletoad
Smart av dig, Trentex, att observera detta. Alla indicier behöver lyftas fram, så att bevisningen inte trollas bort av "rättsväsendet". (*TVI FAN*)

Det finns inget att trolla bort eftersom preskription har inträtt både för sexualbrottsmisstankarna mot JA angående AA samt för ev. falsk tillvitelse från AA:s sida (som inte ens har polisanmälts och bara är på nivån smutskastningskampanj i och med detta).
Citera
2016-09-12, 23:13
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Jag kommer kanske att ta dig på orden på fredag, bäst att du garderar dig för att beslutet kan bli att häktningen bibehålls.

Du kommer aldrig att ta mig på orden. Och jag kommer aldrig ta dig på orden. Jag säger som Marilyn Monroe "ta mig överallt, utom på orden". Men jag vet att det måste svida hårt för dig nu. Ungefär som åklagarmyndighetens Stalingrad. Du kanske kommer få ett åklagarmyndighetsjärnkors. "Grattis".

Assangeaffärens EAW är slut på fredag, eftersom häktningen hävs då. Sen kan det naturligtvis ta en stund att fixa resten. Men ditt "häktingen upprätthålls" och duqus "nya åtalspunkter" är lika osannolika.
Citera
2016-09-12, 23:23
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Du kommer aldrig att ta mig på orden. Och jag kommer aldrig ta dig på orden. Jag säger som Marilyn Monroe "ta mig överallt, utom på orden". Men jag vet att det måste svida hårt för dig nu. Ungefär som åklagarmyndighetens Stalingrad. Du kanske kommer få ett åklagarmyndighetsjärnkors. "Grattis".

Assangeaffärens EAW är slut på fredag, eftersom häktningen hävs då. Sen kan det naturligtvis ta en stund att fixa resten. Men ditt "häktingen upprätthålls" och duqus "nya åtalspunkter" är lika osannolika.

Vi får väl se. Jag är inte känslomässigt engagerad i frågan, jag ser det mer som en rättvisefråga att man går vidare med förhör, åtal och rättegång så att vi får reda på fakta i målet och att JA inte ska komma undan med sitt flyktbeteende.

Utfall 1, häktning bibehålls. Status Quo. Jag kommer att ta dig på orden vare sig du vill eller inte. Du kanske ska gömma dig undan ett tag vid den utkomsten.

Utfall 2, häktningen faller. Då ska det bli jävligt intressant att se om JA kliver ut från ambassaden per omgående för om han inte gör det så kan han ju inte ha suttit där och häckat pga häktningen i alla fall... LOL

Bägge utfallen kommer att roa mig, dvs jag bokför aktiviteten på nöjeskontot.
Citera
2016-09-12, 23:42
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Vi får väl se. Jag är inte känslomässigt engagerad i frågan, jag ser det mer som en rättvisefråga att man går vidare med förhör, åtal och rättegång så att vi får reda på fakta i målet och att JA inte ska komma undan med sitt flyktbeteende.

Utfall 1, häktning bibehålls. Status Quo. Jag kommer att ta dig på orden vare sig du vill eller inte. Du kanske ska gömma dig undan ett tag vid den utkomsten.

Utfall 2, häktningen faller. Då ska det bli jävligt intressant att se om JA kliver ut från ambassaden per omgående för om han inte gör det så kan han ju inte ha suttit där och häckat pga häktningen i alla fall... LOL

Ifall det blir utfall 2 är det ju britterna som har bollen. Tänker de fortsätta att bevaka ambassaden? Kommer de att åtala för borgensbrott? Svaren på de frågorna avgör vad JA gör.

Vad tror ni för resten om möjligheten att dröjsmålet med beslut från Svea Hovrätt beror på att olika intressenter inte kommit överens? Tänk om de fortfarande inte nått ett resultat, men enats om att senast på fredag måste ett beslut ges. Och att vad det än blir kan en presskonferens behövas för att (bort)förklara hur man resonerat.
Citera
2016-09-12, 23:45
Medlem
Citat:

Tror du på allvar att vi får reda på några fakta i målet vid en rättegång? Stora delar kommer med all säkerhet hållas bakom lykta dörrar. Vi har relativt mycket information men jag tvivlar på att vi kommer få någon mer i en rättegång.

Du tycker det ska bli intressant om han kliver ut från ambassaden om häkningen faller. Det är tämligen självklart att han inte gör det. Din slutsats är helt upp i det blå ... det är pga EAWn som han suttit där och det är pga EAWn som han sitter där även när den fallit. Den är anledningen till hans nuvarande situation. Det är långt ifrån omöjligt att JA under de sex år som passerat ändå skulle ha varit tvungen att ansöka om asyl någonstans i världen ifall EAWn inte existerat. Men vi kan omöjligt veta vad som skulle hända. Dock skulle det vara väldigt osannolikt att det skett i UK. JA skulle med största anledning inte befunnit sig där.
Citera
2016-09-12, 23:48
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Ifall det blir utfall 2 är det ju britterna som har bollen. Tänker de fortsätta att bevaka ambassaden? Kommer de att åtala för borgensbrott? Svaren på de frågorna avgör vad JA gör.

Vad tror ni för resten om möjligheten att dröjsmålet med beslut från Svea Hovrätt beror på att olika intressenter inte kommit överens? Tänk om de fortfarande inte nått ett resultat, men enats om att senast på fredag måste ett beslut ges. Och att vad det än blir kan en presskonferens behövas för att (bort)förklara hur man resonerat.

Om EAW:n faller så förutsätter jag att JA bevakas för att kunna gripas/häktas för borgensbrottet. Det är ett mycket grovt sådant det har orsakat 4 års stillestånd i rättsfallet och att 3 av 4 åtalspunkter har gått till preskription och en kvinna har gjorts helt rättslös.

Förhoppningsvis får vi veta orsaken till dröjsmålet. Det kan vara en kombination av olika orsaker. Sjukdom, tid för översättning av beslutet, tid för att förbereda hur man ska svara på journalisters frågor, filande på en bra sammanfattning utöver beslutet som kan vara svårare för allmänheten att ta till sig via sina juridiska detaljer etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in