Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Du kommer aldrig att ta mig på orden. Och jag kommer aldrig ta dig på orden. Jag säger som Marilyn Monroe "ta mig överallt, utom på orden". Men jag vet att det måste svida hårt för dig nu. Ungefär som åklagarmyndighetens Stalingrad. Du kanske kommer få ett åklagarmyndighetsjärnkors. "Grattis".
Assangeaffärens EAW är slut på fredag, eftersom häktningen hävs då. Sen kan det naturligtvis ta en stund att fixa resten. Men ditt "häktingen upprätthålls" och duqus "nya åtalspunkter" är lika osannolika.
Vi får väl se. Jag är inte känslomässigt engagerad i frågan, jag ser det mer som en rättvisefråga att man går vidare med förhör, åtal och rättegång så att vi får reda på fakta i målet och att JA inte ska komma undan med sitt flyktbeteende.
Utfall 1, häktning bibehålls. Status Quo. Jag kommer att ta dig på orden vare sig du vill eller inte. Du kanske ska gömma dig undan ett tag vid den utkomsten.
Utfall 2, häktningen faller. Då ska det bli
jävligt intressant att se om JA kliver ut från ambassaden per omgående för om han
inte gör det så kan han ju inte ha suttit där och häckat pga häktningen i alla fall... LOL
Bägge utfallen kommer att roa mig, dvs jag bokför aktiviteten på nöjeskontot.