Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Bara en snabb tanke som säkert varit uppe någon gång: Hur ställer du dig till det här?
Wikileaks kan inte ha fått tag på något som visar ett politiskt fulspel bakom kulisserna i Assange-fallet. I så fall hade de publicerat det.
Det kan mycket väl vara så. Assange har aldrig sagt någonting ofördelaktigt om målägarna eller andra aktörer som ingår i den här affären. Han sa sist i UG att "svensk tv är inte rätt forum för att uttrycka något som borde ges till den svenska åklagarmyndigheten" när han fick frågan om hur han ställde sig till misstankarna.
Det betyder ju inte att dom inte fått något sänt till sig, dom kan ju vänta tills affären är nedlagd och publicera sen. Eller så har dom inte fått nåt. Det enda vi vet är att under pågående process har dom inte publicerat något som hör till fallet. Och Assange har inte sagt något ofördelaktigt om målsägarna.
EDIT:
Han har i UG-programmet sagts haft en okontrollerad "hat-attack" mot åklagaren:
JA: She's a horrible human being
UG: Marianne Ny?
JA: Yes, horrible.
Det kan man tycka är "ofördelaktigt" men om man jämför med vad som varit i svensk press är det löjligt.
Å andra sidan står jag vid min övertygelse att detta är en politiskt orkestrerad affär och inte en juridiskt orkestrerad affär. Men det är min övertygelse och kunnighet och förståelse av fallet som gör att jag uttrycker mig som jag gör, inte Wikileaks eventuella publiceringar.