Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Men är det bara "brutalt fula" män som klagar på att kvinnor har en sexuell makt? Och tror du att de kvinnor som är så oattraktiva att de inte har någon sexuell makt att prata om ändå inte kan primärt vara intresserade av kärlek?
Förstår att det är ett exempel för att lättare förstå. Jag blev mobbad för mitt utseende när jag var yngre, att inte känna sig eller uppfattas som attraktiv vet jag något om, men på den tiden var jag inte inriktad på sex eller kärlek, utan acceptans.
Nja det tror jag inte det behöver vara. En del tycker att det faller inom ramarna jämlikhet att kvinnans behov tillfredställs lättare än män, vilket jag inte håller med om då det handlar om biologi där mannen är det kåtare könet och kvinnan kommer som regel alltid kunna känna sig uppskattad sexuellt av iaf minst en person.
Det kan ju hända att mobbningen som du utsattes för traumatiserade dig och förändrade ditt beteendemönster utifrån det. Alltså, möblerade om behovstrappan mot vad som anses "normalt"
Behovstrappan är ju bara en modell för det som man brukar enas om är det mest vanliga. Självklart finns det undantag.