2016-09-12, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Shit har du fortfarande inte hittat nån efter alla dina desperata trådar och inlägg på detta forum... Går du någonsin ut? Ut som i utanför datorn?

Näthat!!

Hehe

hihi.

Men tråden har gett mig ett uppvaknande i en aspekt, det finns tokgalna feminster out there. Inget nytt egentligen.
Hur kan man förneka sexuell makt.. lol
Citera
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Shit har du fortfarande inte hittat nån efter alla dina desperata trådar och inlägg på detta forum... Går du någonsin ut? Ut som i utanför datorn?

Relationsskapande har jag gett upp. Men ämnet är ändå intressant.
Citera
Medlem
Fawfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Men är det bara "brutalt fula" män som klagar på att kvinnor har en sexuell makt? Och tror du att de kvinnor som är så oattraktiva att de inte har någon sexuell makt att prata om ändå inte kan primärt vara intresserade av kärlek?

Förstår att det är ett exempel för att lättare förstå. Jag blev mobbad för mitt utseende när jag var yngre, att inte känna sig eller uppfattas som attraktiv vet jag något om, men på den tiden var jag inte inriktad på sex eller kärlek, utan acceptans.

Nja det tror jag inte det behöver vara. En del tycker att det faller inom ramarna jämlikhet att kvinnans behov tillfredställs lättare än män, vilket jag inte håller med om då det handlar om biologi där mannen är det kåtare könet och kvinnan kommer som regel alltid kunna känna sig uppskattad sexuellt av iaf minst en person.

Det kan ju hända att mobbningen som du utsattes för traumatiserade dig och förändrade ditt beteendemönster utifrån det. Alltså, möblerade om behovstrappan mot vad som anses "normalt"
Behovstrappan är ju bara en modell för det som man brukar enas om är det mest vanliga. Självklart finns det undantag.
Citera
2016-09-12, 21:08
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speenns
konkurrens om vadå?
Lyft blicken lite.
Citera
2016-09-12, 21:22
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fawful
Jag förstår vad du menar för jag tänkte också lite över den aspekten att kvinnor oftast vill ha kärlek inblandat i sexet. För mig verkar det mest logiska vara att dom flesta kvinnor har som sagt det där sexbehovet redan uppfyllt. Hade du för exempel suktat efter kärlek om du var så motbjudande ful att ingen man ens skulle titta på dig? Jag tror du hade gjort så mycket du kunnat för att framstå som "knullbar", när du väl är känner att du är uppskattad på det sexuella planet så kommer det sekundära intresset för kärlek in.
Intressant. Du menar alltså att behovet av sex är överordnat behovet av kärlek? Och att det först när behovet av sex är uppfyllt som man intresserar sig för kärlek?
Citera
2016-09-12, 21:32
Medlem
Cykelnavs avatar
Det finns någonting inom evolutionslära som kallas för anisogami, vilket helt enkelt innebär att kvinnor bär på färre könsceller än män och därför utvecklat ett mer selektivt beteende sexuellt, medan män blivit mer promiskuösa eftersom vi bär på så pass mycket könsceller. Anisogami leder i sin tur till variation, det är en av teorierna bakom varför evolutionen skapat två kön: för att helt enkelt skapa mer variation i genmassan och på så sätt göra arten mer anpassad i sin miljö.

Denna variation kan man inte bara se inom biologin om man tittar på könscellerna utan även hur män och kvinnor ter sig allmänt.

Ekonomiskt/statusmässigt: De som tjänar mest är män, men de som är fattigast/uteliggare är också oftast män.
Lagenligt: De som begår brott / har lågt status är oftast män.
Intelligens: De med högst intelligens (särskilt matematik/vetenskap) är oftast män, de som är korkast är också oftast män.

Man ser mönstret överallt. Det gäller ofta attityder och öppenhet för nya åsikter dessutom. Kvinnor är i regel mer konformistiska och bryr sig mer om sociala normer och andras åsikter.

I denna tråd kan man få en bild av att kvinnor på något sätt är priviligerade för att ha hamnat i sin position, men den positionen ger inget driv för framgång, utveckling och att faktiskt kunna nå toppen (då män i regel har lättare för att ta sig dit). Hur kul är det egentligen att vara en medelmåtta? De personer som har åstadkommit saker och drivit samhället framåt med framgångar inom medicin och fysik är oftast MÄN. Schackspelare och andra högintelligenta människor är oftast MÄN. När man blir matad varje dag med mat så får man ingen glädje eller lycka av det längre (analogi: kvinnors erbjudande om sex).

Var glad och stolta över er excentrism och kämpa för det ni vill uppnå. Är du en man så har du egentligen bättre förutsättningar för att leva ett äventyrsrikt liv, skulle jag säga, samt mindre risk för att utveckla psykiska sjukdomar, vilket faktiskt borde vara en stor faktor i ens liv, dvs ifall man levt ett lyckligt eller inte.
Citera
2016-09-12, 21:35
Medlem
Fawfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ROFVENHIELM
Intressant. Du menar alltså att behovet av sex är överordnat behovet av kärlek? Och att det först när behovet av sex är uppfyllt som man intresserar sig för kärlek?

Ska man försöka tyda behovstrappan så stämmer det. Då sex är mer grundläggande än kärlek. Den som hyffsat enkelt kan få till sex vid behov, man som kvinna kommer prioritera kärlek större än sex.
Stämmer väl någorlunda bra på både mig och Buffy.
Citera
2016-09-12, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelnav
Välskriven text +

Är du en man så har du egentligen bättre förutsättningar för att leva ett äventyrsrikt liv, skulle jag säga, samt mindre risk för att utveckla psykiska sjukdomar, vilket faktiskt borde vara en stor faktor i ens liv, dvs ifall man levt ett lyckligt eller inte.
Varför skulle män ha mindre risk att utveckla psykiska sjukdomar?
Citera
2016-09-12, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag vill ha kärlek, det är en del av behov vi har. Jag kan inte använda en sexuell makt för att få kärlek, så vem ligger makten på då?
Du är så urbota korkad så man tror inte sina ögon när man läser dina fullständigt miserabla inlägg. Han drog ett exempel och det du gör är att trampa i skiten, något du inte skulle göra.

Kvinnor har sexuell makt, att du sen vill ha kärlek är helt irrelevant. Sexuella makten är hos kvinnor.
Senast redigerad av Oakbiff 2016-09-12 kl. 22:08.
Citera
2016-09-12, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fawful
Ska man försöka tyda behovstrappan så stämmer det. Då sex är mer grundläggande än kärlek. Den som hyffsat enkelt kan få till sex vid behov, man som kvinna kommer prioritera kärlek större än sex.
Stämmer väl någorlunda bra på både mig och Buffy.
Försöker du flirta med labil singelmom?

Kan du förklara varför vissa kvinnor inte tar in sex i beräkningarna när de säger att de vill ha kärleksförhållande? Vill de finna en asexuell man som gillar att mysa?
Citera
2016-09-12, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oakbiff
Du är så urbota korkad så man tror inte sina ögon när man läser dina fullständigt miserabla inlägg. Han drog ett exempel och det du gör är att trampa i skiten, något du inte skulle göra.

Kvinnor har sexuell makt, att du sen vill ha kärlek är helt irrelevant. Sexuella makten är hos kvinnor.
Lägger du märke till det svart/vita tänket med? Att hen utesluter sex ur ett kärleksförhållande. Vill hen bara ha kärlek och mys får hen hitta en asexuell man. Good luck, TS

Snart dundrar hen in och skriver: det är inte vad jag skriver bla bla....
Citera
2016-09-12, 22:26
Medlem
Gomens avatar
Kvinnor har makt när det gäller att välja och vräka. Detta får man redan på när man är 12 år gamal. Onödig tråd då svaret är så uppenbar. Skräppost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in