2016-09-12, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Att förolämpa gruppen kvinnor är din grej, vi fattar. De allra, allra flesta kvinnor väljer inte eller vill ha svin. Både män och kvinnor gör mer eller mindre bra partnerval ibland. Det är på intet sätt unikt kvinnligt.

Lägg ansvaret på den som misshandlar tänker jag.

Bara Svenska kvinnor. Jag har 0 respekt för dom som grupp när det kommer till relationer. Dom har som grupp visat sig vara totalt slöseri med syre och tid, extrema jävla hycklare. Andra kvinnor är mycket bättre och är värda all respekt.
De allra flesta kvinnor vill ha svin, problemet är att ni tror ni kan omvända svinen till att bli något annat. Svinen är spännande och en utmaning.
Annars är det jävligt märkligt att alla tjejer flockas runt svinen och mer eller mindre dissar alla andra.

Jag lägger ansvaret på kvinnor som går till de som misshandlar och de vet vad som väntar. Blir man tillsammans med en blatte ska man inte bli förvånad när blatten gör det blattar gör bäst. "Åh nej han slog mig!", "han styr mitt liv!" Nähä?!? Verkligen! Det hade jag aldrig kunnat ana.
Eller om de varit med killar som misshandlat dom och sedan går tillbaka (det händer ta mig fan varenda gång). Då är det inte snubbarnas fel längre, kvinnorna vill uppenbarligen ha det så.
Citera
2016-09-12, 15:34
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Bara Svenska kvinnor. Jag har 0 respekt för dom som grupp när det kommer till relationer. Dom har som grupp visat sig vara totalt slöseri med syre och tid, extrema jävla hycklare. Andra kvinnor är mycket bättre och är värda all respekt.
De allra flesta kvinnor vill ha svin, problemet är att ni tror ni kan omvända svinen till att bli något annat. Svinen är spännande och en utmaning.
Annars är det jävligt märkligt att alla tjejer flockas runt svinen och mer eller mindre dissar alla andra.

Jag lägger ansvaret på kvinnor som går till de som misshandlar och de vet vad som väntar. Blir man tillsammans med en blatte ska man inte bli förvånad när blatten gör det blattar gör bäst. "Åh nej han slog mig!", "han styr mitt liv!" Nähä?!? Verkligen! Det hade jag aldrig kunnat ana.
Eller om de varit med killar som misshandlat dom och sedan går tillbaka (det händer ta mig fan varenda gång). Då är det inte snubbarnas fel längre, kvinnorna vill uppenbarligen ha det så.
Jag skulle kunna säga en del saker nu men väljer att avstå då jag inte vill att min dag blir ännu sämre.

Ha det fint.
Citera
2016-09-12, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Menar du allvar med detta?

Det känns inte som det finns kärlek i en sådan relation

Mhm, 100% allvarlig.

Man behöver ju inte ta detta till sig såklart, och det kommer jag inte göra. För som jag sa, avskyr denna ytliga skiten. Men det är så en man av idag ska göra om han vill ha ett liv fyllt med kvinnor som "älskar honom".

Detta är ett förhållningssätt till världen, för att slippa vara den man som blir lämnad ensam och får svårt på köttmarknaden när the one drar sen. Då är det bara att plocka upp telefonen och ringa någon man redan har värmt upp.

Många män blir helt nedslagna när dom blir lämnade och har problem att träffa en ny sen. Tricket är att aldrig sluta slyna runt, även om du är i ett förhållande. Att han vigde hela sitt liv åt en kvinna, gjorde att han förlorade allt i slutändan. Och the one har redan gått vidare.
Senast redigerad av therefore 2016-09-12 kl. 15:40.
Citera
2016-09-12, 15:44
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Nej, det är ett symptom på att män sitter på mer materiellt kapital än kvinnor, och om detta kapital kan användas för att "köpa sex" är det fortfarande männen som sitter på den sexuella makten. Om kvinnan befinner sig i beroendeställning på grund av sitt bristande kapital sker ju heller inte "utbytet" på lika villkor eller med samma vinst.

Nej, utan oftast helt vanliga män med helt vanliga jobb. Tror du inte att dessa kvinnor också hade kunnat betala? Men varför skulle de vara idioter åt andra när männen istället kan vara det åt dem. En hemsida som Twitter är smockfull med kvinnor som har önskelistor från olika hemsidor och får betalcheckar att slösa utan att ha sex och oftast utan att ens behöva träffa männen. Allt de behöver göra är att kalla dem förlorare och säga vad de vill ha.

Det är alltså männen som är i kraftigt underläge och som blir utnyttjade om man ska kalla det så. Du verkar dock ha en stor feministdildo uppstoppad i röven så enligt dig så kan väl män aldrig vara underställda utan kvinnorna är det som är offer även här.
Citera
2016-09-12, 16:18
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speenns
Att du blir erbjuden materiella tillgångar av män enbart pga du har en fitta är sexuell makt.
Män som erbjuder materiella tillgångar gör det inte pga att hon har en fitta, de gör det för att de tror att det skall ge dem konkurrensfördelar gentemot andra män. De har helt enkelt en snedvriden bild av vad kvinnor behöver och vill ha.
Citera
2016-09-12, 16:19
Medlem
Citat:
Nej, det är ett symptom på att män sitter på mer materiellt kapital än kvinnor, och om detta kapital kan användas för att "köpa sex" är det fortfarande männen som sitter på den sexuella makten. Om kvinnan befinner sig i beroendeställning på grund av sitt bristande kapital sker ju heller inte "utbytet" på lika villkor eller med samma vinst.

Idén om att kvinnor har sexuell makt är en villfarelse som bygger på vissa grundpremisser:

1. Kvinnor kan ligga när de vill;
2. Kvinnor kan ligga med vem de vill, och om man inkluderar samtycke;
3. Varje person en kvinna vill ligga med vill ligga med henne.

Detta i sin tur bygger på antaganden som är ganska irrationella och inte förankrade i sakers faktiska beskaffenhet: Varje person varje kvinna vill ligga med vill inte ligga med henne. Det kan finnas en mängd skäl till detta: Personen är inte sexuellt intresserad av kvinnor, personen är i en monogam relation, personen är inte "fysiskt tillgänglig" (sitter i isoleringscell, är på jobbet, är ute och krigar, är död eller vad som helst), personen vill inte.

Jag skulle snarare säga att villkoren för sexuell makt är "person kan tvinga någon ligga med den själv, trots att den andra personen inte vill". De tre ovanstående punkterna står kvar:

1. Män kan ligga när de vill;
2. Män kan ligga med vem de vill, och om man inkluderar samtycke;
3. Varje person en man vill ligga med vill ligga med honom.

Häri ligger den sexuella makten. 99,5 procent av de som våldtar är män ("kan ligga när de vill, med vem de vill"). 73712 av de som blir utsatta för sexualbrott är kvinnor och 2288 av de som utsätts för sexualbrott är män. Vad räknas detta till om det inte är "sexuell makt"/könsmakt? Även om motivet inte är av sexuell karaktär kvarstår det att det är en ofrivillig (sexuell?) handling personen som utsätts för det är med om.

Det bygger inte alls på de där villkoren

Kvinnor har sexuell makt pga de är hypergama varelser medan män är hypogama varelser. Detta resulterar i en obalans i efterfråga- kontra utbud av fitta. Det här är biologiskt betingat.

Den som innehar en vara med stark efterfrågan har makt. Begränsar man utbudet av varan utövar man sin makt.

Citat:
Makt är ett relativt begrepp, som förutsätter minst två parter: en part A som begär något, och en annan part B som uppfyller denna begäran

De där 3 punkterna är ganska löjliga om man ska prata om kvinnans generella sexuella makt.

Det är som att påstå att Obama inte har politisk makt eftersom han inte kan direkt påverka varenda person i världen. Dumt resonemang imo.

Edit: Tycker att i det sexuella samspelet mellan män och kvinnor så är mannen "B" i 99% av fallen, såvida han inte är, som du nämnde en våldtäktsman. (eller miljonär, känd, extremt snygg)

Citat:
A förmår B att handla annorlunda än B annars skulle gjort.
A förmår B att handla på ett för B icke önskvärt sätt.
A förmår B att handla som B gör genom hot om sanktion.
A förmår B att handla på ett sätt som strider mot B:s egentliga intressen.
B gör vad A vill att B skall göra.
A strävar medvetet att ändra B:s beteende.
Senast redigerad av speenns 2016-09-12 kl. 16:34.
Citera
2016-09-12, 16:24
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch

Alla tjejer vill ha svin och alla tjejer flockas runt svin? Vad baserar du det på? Och varför skall man inte förvånas om man blir misshandlad av en "blatte" jämfört med en svensk?
Citera
2016-09-12, 16:39
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Mhm, 100% allvarlig.

Man behöver ju inte ta detta till sig såklart, och det kommer jag inte göra. För som jag sa, avskyr denna ytliga skiten. Men det är så en man av idag ska göra om han vill ha ett liv fyllt med kvinnor som "älskar honom".

Detta är ett förhållningssätt till världen, för att slippa vara den man som blir lämnad ensam och får svårt på köttmarknaden när the one drar sen. Då är det bara att plocka upp telefonen och ringa någon man redan har värmt upp.

Många män blir helt nedslagna när dom blir lämnade och har problem att träffa en ny sen. Tricket är att aldrig sluta slyna runt, även om du är i ett förhållande. Att han vigde hela sitt liv åt en kvinna, gjorde att han förlorade allt i slutändan. Och the one har redan gått vidare.

Alltså vad du har skrivit kan ju faktiskt förklara varför kvinnor har lättare efter en skilsmässa.
Citera
2016-09-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ROFVENHIELM
Män som erbjuder materiella tillgångar gör det inte pga att hon har en fitta, de gör det för att de tror att det skall ge dem konkurrensfördelar gentemot andra män. De har helt enkelt en snedvriden bild av vad kvinnor behöver och vill ha.

konkurrens om vadå?
Citera
2016-09-12, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Alltså vad du har skrivit kan ju faktiskt förklara varför kvinnor har lättare efter en skilsmässa.

Haha, ja, det kan ju också vara ett sätt att se på det.

Men om man lägger känslorna åt sidan ett tag och kollar på vilka det är som sysslar med sånt här. Så är det en minoritet. Det är dom som lyckas med damer och är notoriskt otrogna mot en fru som aldrig skulle tagit ut en skilsmässa. Vissa kvinnor fattar bättre än så. Men många är för beroende utav att vara med denna häftiga och ack så populära kille.

Majoriteten nöjer sig med en fru och att vara henne trogen. Därför det gör så ont sen, när hon visar sig vara otrogen. Eller flyttar över till grannen som hon träffat några gånger i tvättstugan och sen ute på krogen.
Senast redigerad av therefore 2016-09-12 kl. 17:10.
Citera
2016-09-12, 17:14
Medlem
R.Rs avatar
Citat:

Idén om att kvinnor har sexuell makt är en villfarelse som bygger på vissa grundpremisser:

1. Kvinnor kan ligga när de vill;
2. Kvinnor kan ligga med vem de vill, och om man inkluderar samtycke;
3. Varje person en kvinna vill ligga med vill ligga med henne.

Detta i sin tur bygger på antaganden som är ganska irrationella och inte förankrade i sakers faktiska beskaffenhet: Varje person varje kvinna vill ligga med vill inte ligga med henne. Det kan finnas en mängd skäl till detta: Personen är inte sexuellt intresserad av kvinnor, personen är i en monogam relation, personen är inte "fysiskt tillgänglig" (sitter i isoleringscell, är på jobbet, är ute och krigar, är död eller vad som helst), personen vill inte.

Jag skulle snarare säga att villkoren för sexuell makt är "person kan tvinga någon ligga med den själv, trots att den andra personen inte vill". De tre ovanstående punkterna står kvar:

1. Män kan ligga när de vill;
2. Män kan ligga med vem de vill, och om man inkluderar samtycke;
3. Varje person en man vill ligga med vill ligga med honom.

Häri ligger den sexuella makten. 99,5 procent av de som våldtar är män ("kan ligga när de vill, med vem de vill"). 73712 av de som blir utsatta för sexualbrott är kvinnor och 2288 av de som utsätts för sexualbrott är män. Vad räknas detta till om det inte är "sexuell makt"/könsmakt? Även om motivet inte är av sexuell karaktär kvarstår det att det är en ofrivillig (sexuell?) handling personen som utsätts för det är med om.

Fast nu drar du ju det så långt att det blir smått löjligt. Självfallet rör det sig inte om någon absolut makt där alla kvinnor kan få vem de än vill ha att böna och be på sina knän. Vad det handlar om är att kvinnor överlag har betydligt större möjligheter att få ligga när de vill samt ett mycket större utbud av män som är intresserade eller villiga.

Köper en man sex av en kvinna är det helt beroende på situationen vem som har överläget eller makten. Jag vet att du inte kommer hålla med då jag i tidigare diskussioner märkt att du hör till den gruppen som kategoriskt förnekar att det finns frivilliga prostituerade och det enda jag har att säga om det är att det är tråkigt när människor förminskar andras erfarenheter och tar sig tolkningsföreträde framför sådana som själv levt med det "yrket".

Men nog om det. För att beröra det sista du skriver om att män har sexuell makt för att de kan våldta eller ofreda kvinnor: För det första är det en liten andel av männen som överhuvudtaget begår våldtäkter. De flesta vill inte och begår inte heller våldtäkter. Och för det andra så är det inte ens fysiskt möjligt att genomföra ett påtvingat samlag utan erektion. Jag får inte stånd av en kvinna som är ovillig eller rädd för mig. Jag tvivlar på att andra normala män får det heller. Alltså är ditt prat om att män skulle kunna ta för sig av vem de vill bara dumheter.
Citera
2016-09-12, 17:31
Medlem
birk69s avatar
Trist att diskussioner om sex så ofta glider över i diskussioner om våldtäkt. Det är som att varje diskussion om ekonomi skulle sluta med prat om bankrån.
I ett möte mellan en man och en kvinna har kvinnan väldigt ofta möjlighet att välja sex eller inte sex. Mannen har oftast inte den möjligheten. Ordet makt får man väl tolka som man vill, men det är definitivt en fördel för kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in