2016-09-12, 13:54
Medlem
Gertrud1s avatar
Missade detta

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Visst är det så! Och nu min uppgift som man att inte framstå som lort mot 30 andra killar som antagligen är jäkligt bra individer dom med! Detta blir sjukt svårt om man aldrig fått känna att man duger innan. Haft en flickvän, varit populär bland vänner etc. Vissa killar har helt enkelt inte det drivet i ung ålder utan nöjer sig med vad som finns. Andra killar har både utseende och popularitet till sitt förfogande samt driv att förbättra sig. Någon som alla män borde ha, men som inte är en självklarhet för alla.

Det är ju det som är problemet, problemet är inte att alla tjejer säger ja till alla killar, utan hur tjejer behandlar de som de säger nej till. Och hur de ser ned på killar som inte lever upp till prins/hollywoodhunkstatus.

Det är väl det som egentligen är den sexuella makten, att de totalt krossar in a whim. En man kommer och erbjuder sin sexualitet och sitt hjärta, och tjejer är inte så väluppfostrade så de säger tack men nej tack, utan de fnyser, fnissar, ratar och hånar och snackar skit. Det blir ett berg att ta sig över. Sedan får mannen inte visa sig svag utan det tar sig uttryck i rants här på flashback. Men kvinnor kontrollerar även rummet, så mycket sexuell makt har de, så de kräver att dessa killar inte ens får säga något negativt om kvinnor, de ska in under klacken och krossas.

Kvinnor är grymma i sin osäkerhet i att inte vara den där prinsessan. Vi borde prata mer om den romantiska kärlekens ursprung, att riddarna var chevalereska mot sin härskares fru. Det fanns en sådan resten var bondflickor.
Nu skall alla behandlas som drottningar. Och ve den som inte underkastar sig. Män har bara rätt att närma sig om de höjer kvinnnans status. Jag tycker faktiskt detta stämmer i hur kvinnor talar om män som är attraherade av dem. De letar fel, och fnyser. Det är bortskämt. Bara den mätte kan rata mat.

Alla kvinnor är inte såhär, men de som gapar mest är det.

De killar som är bra på att närma sig kvinnor har ofta haft en äldre släkting i sin närhet som fått dem att känna sig värdefulla. Som behandlat dem som att de är värdefulla. Jag undrar hur det ska gå i framtiden, för de enda som har ork att bli bra med tjejer är känslokalla narcissister som spelar spel och slänger ut krokar för en massa tjejer.
Citera
2016-09-12, 13:56
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag försöker inte skjuta dig. Jag försöker få ett svar på hur det kan vara skillnad på en arabisk man och en icke-svensk kvinna som inte ser västerländsk ut? (I de fallen hon är från ett land i väst brukar hon misstas för att vara svensk tills hon öppnar munnen och börjar prata)

Så vi ska alltså börja se ner på kvinnor som träffar män med annan ekonomisk status än deras killar? I samma anda som Svenska kvinnor ser ner på män med kvinnor från andra länder än Sverige/väst? Det första fallet är det ju okej för där vet man medan i det andra fallet så vet man inte, man antar.

Mitt ex var från japan och har en PhD, vi träffades när hon jobbade som forskare på KTH. Men folk utgick ifrån att hon var i en beroendeställning? Du anar inte hur mycket skit man får som svensk man som är med en asiatisk kvinna. (Går du runt med en arabisk kvinna så är mordhot från arabiska män inte helt ovanliga dessutom)

Jag vet inte, många tjejer (anekdotiska bevis igen) jag känner till vill ha mer sex, men inte med sin nuvarande som de tröttnat på men inte vill lämna pga tryggheten. Men det kanske inte är dessa som man frågat. Det märker vi när rapporten släpps.

Och jag menar att trasiga tjejer inte är värda att slösa tid på. Dom har gjort sina val tidigare i livet, jag ser inte varför män som aktivt valdes bort ska ha någon skyldighet att ta hand om dom när dom "vuxit upp" och blivit tråkiga som fan.

Det här hör inte till topic är jag rädd. Så den diskussionen får tas på lämpligare plats.

Jag är ju "trasig" i det avseendet att jag inte mår bra, det har dock inte något med mina tidigare partners att göra som varit schyssta människor allihop. Man kan bli bortvald av olika saker och jag tycker personligen att det är en lite problematisk syn du har på dina medmänniskor.
Citera
2016-09-12, 13:57
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag menar att jag inte tycker det är så himla stor skillnad, och att det är så jag resonerar, även om du inte gör det.

The world is a stage...

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Suck.. Ibland blir man dock trött på att behöva kämpa så jävligt, att aldrig få slappna av.

Du skrev ett klockrent inlägg igår som fick mig att garva friskt, för det var så jävla rätt! "mäns slyniga natur möjliggör vårat leverne, sluta vara såna jävla slynor om ni vill se en förändring".

Det hade varit så bekvämt att luta sig tillbaks och bara behöva swipea förbi varenda slyna som kommer ens väg och skriva "hej, ligga?" när man hittar något man gillar. Nu har jag tyvärr inte den makten, den sitter ni på.

Vill jag förändra mina odds idag som det ser ut. Så ska jag, som man. Alltid se till att kvinnan min tassar på tårna. Hon ska veta att hon ska vara rädd för att förlora mig och jag vara den enda säkra trygghet hon har.
För att göra detta, ska jag fortsätta skriva och flörta med andra kvinnor. Hon kommer ha överseende med det, för hon är beroende utav mig. Jag ska vara i ett förhållande, men även vara öppen för förslag på köttmarknaden. Jag ska gärna fixa några smygmöten med flickor överallt, och sen är det bara till min fördel om frugan får reda på det.
Vet en frisör där jag bor, vars man är notoriskt otrogen med flickorna i det bandylag han tränar. Hon älskar honom så och kan inte släppa det bara sådär..

Gör jag inte detta, så kommer det när det ta slut, vara jag som inte har en flickvän på ett bra tag. (nog för att det är självvalt för min del. Kan inte gå vidare snabbt alls när jag älskar någon) Medans hon plockar upp sin näste pojkvän och börjar "älska igen" inom 2-3 dagar.

Jag avskyyyyyyr det här. Jag vill inte behandla folk i min omgivning så. Speciellt inte om jag känner den känsla utav kemi i hjärnan för personen som folk kallar för kärlek. Hon är det vackraste i världen för mig, varför skulle jag vilja göra så?
Men nej, det är bara att "man up!", på med vuxen byxorna och inse att kvinnor letar alltid efter bättre, delar hellre på en alfa hanne än att hänge sig åt en beta. Och att om jag inte vill bli lämnad i kvicksanden, ska göra precis likadant tillbaks. För newsflash: Hon har alltid sina dörrar öppna, det framför ögonen på sin pojkvän.

Menar du allvar med detta?

Det känns inte som det finns kärlek i en sådan relation
Citera
2016-09-12, 14:03
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det är väl just att kalla det för "makt" som är knepigt. Känner du att du har "makt" när du får ett jobb med schysst lön efter att du skaffat dig meriterna för det? Att du då utnyttjar en orättvis "makt" gentemot afrikaner, invandrare och kvinnor?

Godd point förvisso på ett bra inlägg.

Men vita som grupp har ju makt att neka invandrare. Tex.

Och vissa kvinnor använder sex som maktmedel i en relation.
Citera
2016-09-12, 14:17
Medlem
Citat:
Det här hör inte till topic är jag rädd. Så den diskussionen får tas på lämpligare plats.

Jag är ju "trasig" i det avseendet att jag inte mår bra, det har dock inte något med mina tidigare partners att göra som varit schyssta människor allihop. Man kan bli bortvald av olika saker och jag tycker personligen att det är en lite problematisk syn du har på dina medmänniskor.

Det där tänker jag inte gå in på. Det du berättat om det där är inget som har med ex att göra så det är en helt annan sak.
Det är för att du misstolkar mig väldigt ofta, du projicerar dina hjärnspöken på det jag säger. Du ska bara se hur mina senaste dagboksinlägg på sidan tagits emot av folk som väljer att misstolka för att kunna visa hur kränkta dom är.

Du är väldigt trevlig IRL och jag vet att du får ta emot mycket skit från FB. Precis som jag får eftersom vi skriver på sätt som gör att folk helt enkelt inte riktigt tänker efter innan de svarar.
Citera
2016-09-12, 14:29
Medlem
Att du blir erbjuden materiella tillgångar av män enbart pga du har en fitta är sexuell makt.
Citera
2016-09-12, 15:01
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Det där tänker jag inte gå in på. Det du berättat om det där är inget som har med ex att göra så det är en helt annan sak.
Det är för att du misstolkar mig väldigt ofta, du projicerar dina hjärnspöken på det jag säger. Du ska bara se hur mina senaste dagboksinlägg på sidan tagits emot av folk som väljer att misstolka för att kunna visa hur kränkta dom är.

Du är väldigt trevlig IRL och jag vet att du får ta emot mycket skit från FB. Precis som jag får eftersom vi skriver på sätt som gör att folk helt enkelt inte riktigt tänker efter innan de svarar.

nåväl, du använder också personliga erfarenheter. Det jag ville säga med mitt virriga inlägg var att "trasig" för att man haft en dålig relation inte är långt efter hur folk ser på mig som en sämre sorts människa.
Citera
2016-09-12, 15:09
Medlem
Citat:
nåväl, du använder också personliga erfarenheter. Det jag ville säga med mitt virriga inlägg var att "trasig" för att man haft en dålig relation inte är långt efter hur folk ser på mig som en sämre sorts människa.

Ja, anekdotisk bevisföring är just personliga erfarenheter. Sådant som inte går att använda i större perspektiv.
Det är en stor skillnad på ditt bagage och någon som frivilligt valt att vara med någon som behandlat dom så dåligt att dom tar med sig det i framtida relationer.
Citera
2016-09-12, 15:11
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ja, anekdotisk bevisföring är just personliga erfarenheter. Sådant som inte går att använda i större perspektiv.
Det är en stor skillnad på ditt bagage och någon som frivilligt valt att vara med någon som behandlat dom så dåligt att dom tar med sig det i framtida relationer.

Fast de allra flesta vill inte bli dåligt behandlade, du gör det för enkelt. men, det är en annan diskussion.
Citera
2016-09-12, 15:21
Medlem
Citat:
Fast de allra flesta vill inte bli dåligt behandlade, du gör det för enkelt. men, det är en annan diskussion.

Konsekvenstänk och risktänk är inget som kvinnor besitter menar du? Men killarna som är spännande och intressanta är just dom som kommer ge dom men för livet. Sedan förväntar dom sig att killar som är vettiga ska vilja ha dom efter att dom blivit avvisade i årtionden.

Om en man kan se att en snubbe är ett dåligt jävla val efter typ 2minuter så är det helt fantastiskt att en kvinna inte kan inse det inte ens efter att snubbens svartsjuka som styr hennes liv och hälsa skickar henne till sjukhuset.

Svenska tjejer är helt enkelt värdelösa på allt.
Citera
2016-09-12, 15:26
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Konsekvenstänk och risktänk är inget som kvinnor besitter menar du? Men killarna som är spännande och intressanta är just dom som kommer ge dom men för livet. Sedan förväntar dom sig att killar som är vettiga ska vilja ha dom efter att dom blivit avvisade i årtionden.

Om en man kan se att en snubbe är ett dåligt jävla val efter typ 2minuter så är det helt fantastiskt att en kvinna inte kan inse det inte ens efter att snubbens svartsjuka som styr hennes liv och hälsa skickar henne till sjukhuset.

Svenska tjejer är helt enkelt värdelösa på allt.
Att förolämpa gruppen kvinnor är din grej, vi fattar. De allra, allra flesta kvinnor väljer inte eller vill ha svin. Både män och kvinnor gör mer eller mindre bra partnerval ibland. Det är på intet sätt unikt kvinnligt.

Lägg ansvaret på den som misshandlar tänker jag.
Citera
2016-09-12, 15:29
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speenns
Att du blir erbjuden materiella tillgångar av män enbart pga du har en fitta är sexuell makt.
Nej, det är ett symptom på att män sitter på mer materiellt kapital än kvinnor, och om detta kapital kan användas för att "köpa sex" är det fortfarande männen som sitter på den sexuella makten. Om kvinnan befinner sig i beroendeställning på grund av sitt bristande kapital sker ju heller inte "utbytet" på lika villkor eller med samma vinst.

Idén om att kvinnor har sexuell makt är en villfarelse som bygger på vissa grundpremisser:

1. Kvinnor kan ligga när de vill;
2. Kvinnor kan ligga med vem de vill, och om man inkluderar samtycke;
3. Varje person en kvinna vill ligga med vill ligga med henne.

Detta i sin tur bygger på antaganden som är ganska irrationella och inte förankrade i sakers faktiska beskaffenhet: Varje person varje kvinna vill ligga med vill inte ligga med henne. Det kan finnas en mängd skäl till detta: Personen är inte sexuellt intresserad av kvinnor, personen är i en monogam relation, personen är inte "fysiskt tillgänglig" (sitter i isoleringscell, är på jobbet, är ute och krigar, är död eller vad som helst), personen vill inte.

Jag skulle snarare säga att villkoren för sexuell makt är "person kan tvinga någon ligga med den själv, trots att den andra personen inte vill". De tre ovanstående punkterna står kvar:

1. Män kan ligga när de vill;
2. Män kan ligga med vem de vill, och om man inkluderar samtycke;
3. Varje person en man vill ligga med vill ligga med honom.

Häri ligger den sexuella makten. 99,5 procent av de som våldtar är män ("kan ligga när de vill, med vem de vill"). 73712 av de som blir utsatta för sexualbrott är kvinnor och 2288 av de som utsätts för sexualbrott är män. Vad räknas detta till om det inte är "sexuell makt"/könsmakt? Även om motivet inte är av sexuell karaktär kvarstår det att det är en ofrivillig (sexuell?) handling personen som utsätts för det är med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in