2016-09-12, 09:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ska vi kanske fokusera lite på det där spelet 11 mot 11 ikväll så hoppas jag att Tom eller Lawson får chansen istället för Seb på mitten med Mads.
Dessutom hoppas jag innerligt att Sören får sin plats på kanten och att vi startar med Elias och Tobbe framåt istället (4-5-1 är ju bara att glömma även om jag gärna sett det).
Det är tjötigt men jisses vad mycket mer nytta Sören gör på sin ordinarie plats på yttern än som forward för hela lagets skull.

Att spela Seb ikväll är en garanti för att han antingen får ett gult kort efter min och inte kan spela vettigt resten av matchen p.g.a. risken att åka ut eller så åker han ut direkt efter tio minuter...

Nu ska matchen tydligen gå på tv12 med, det möjliggör ju för fler att se den utsålda kampen. Om några timmar rullar man mot Malmö.

Jag tycker att ni ska ta nytta av Sebs figthing egenskaper och spela honom.
Citera
2016-09-12, 09:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tycker att ni ska ta nytta av Sebs figthing egenskaper och spela honom.

Förstår att du önskar det. Han skulle kunna bli utvisad i spelargången när han passerar mr.armbåge ändå även vid bänkplats.
Citera
2016-09-12, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pihlbaoge
Ser att det snackas lite Östersund här.

Det är ju ett lag som jag på förhand är övertygad om att kommer åka ur rätt hårt. Varför? Here it goes.
  • Man är för oerfarna av vad det innebär att spela i Allsvenskan. Då menar jag inte bara att nivån på Allsvenskan är högre, utan även på omställningen kring vilken roll man har. I Superettan var Östersund ett av lagen som drog mest publik, man vann mycket matcher, man var inte bara ett topplag, men det var naturligt att man var det också. I Allsvenskan spelar man på en av de minsta arenorna, inför en liten publik, och man kommer med största sannolikhet förlora en del matcher. Hur reagerar spelarna när de har 3-4 förluster i rad? Många lag som går upp tappar lätt gnistan. Det är inte lika roligt att spela när man förlorar mer än man vinner. Den känslan har inte Östersund någon erfarenhet av.
  • Man kommer inte vara cyniska nog. Östersund spelar en "glad" fotboll. (Jag hatar glorifieringen av den typen av fotboll.) Man har en bild av hur fotboll ska spelas och man tycker sin fotboll är rätt väg att gå. Problemet är när motståndarna är bättre än man själva är. Den fotboll som Östersund vill spela kan man inte vinna med när motståndarna är snabbare, mer tekniska och läser spelet bättre. Mer cyniska lag kan det. De vet att de behöver inte spela ut motståndaren för att vinna. Jag tror, baserat på intervjuer man läst, inte att Östersund kommer vara villiga att tumma på sin filosofi förrän det är försent.
  • Det kommer bli turbulent. Man har byggt det lag man har mycket på att man haft tid på sig att jobba i lugn och ro. Nu när man gått ut och varit så kaxiga som man varit så har man tagit bort det lugnet från sig själva. Lite som en följd av punkt ett. ALLT blir större i allsvenskan. Det är inte bara själva fotbollen, utan allt runtomkring. Man kan springa omkring och vara kaxig i Superettan för där är mediebevakningen låg, men går man upp och är kaxig i Allsvenskan så får man höra det när det inte går bra. 3-4 dåliga matcher in så kommer "kris" rubriker.

Allt kan förstås hända, men jag tror inte på Östersund. Tror i så fall att Jönköping har en betydligt bättre chans att etablera sig.

Never forget.
Citera
2016-09-12, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Du är inte seriös va?

Har ni ens någon rival som har er som största rival tillbaka?

IFK är det då inte, vi har AIK och MFF samt två lokala.

Är det AIK då kanske som helst vill slå er? Men de vill nog även slå topplag.

Jag tycker ärligt talat det är löjligt att påstå annat än det jag skrev. Annars är det bara att gå tillbaka i tiden och läsa tidningar, minnas alla uttalanden och ageranden från motståndarlag, spelare, tränare, fans, disciliplinnämnder osv. Störst motstånd har alltid Djurgården. Om man försöker låtsas som att det inte säger någonting så pratar man skit.
Citera
2016-09-12, 11:22
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Jag trodde att alla som följer sport i Sverige visste om att alla lag mest av allt vill slå Djurgården. Det säger något om klubbens betydelse. Landsortslagen kämpar allra mest mot oss, våra rivaler AIK vill mycket hellre slå oss än Hammarby, Malmö vill mest slå oss, och så vidare. Samma sak i hockey också för den delen. Och så har det varit i många decennier nu.
Hade en AIK:are skrivit detta så hade forumet flödat med hybris-kommentarer.
Citera
2016-09-12, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Hade en AIK:are skrivit detta så hade forumet flödat med hybris-kommentarer.

Ja därför då är det inte sant. AIK lever för fan i samma lokaler som förbundet. Så nej, inte direkt.
Detta är väl känsligt kanske att erkänna men skitsamma.
Citera
2016-09-12, 11:28
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Jag trodde att alla som följer sport i Sverige visste om att alla lag mest av allt vill slå Djurgården. Det säger något om klubbens betydelse. Landsortslagen kämpar allra mest mot oss, våra rivaler AIK vill mycket hellre slå oss än Hammarby, Malmö vill mest slå oss, och så vidare. Samma sak i hockey också för den delen. Och så har det varit i många decennier nu.

Haha, Djurgården har väl knappt någon brytt sig om på tio år. Senast ni spelade en intressant match var väl när ni kvalade för att stanna?
Citera
2016-09-12, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Haha, Djurgården har väl knappt någon brytt sig om på tio år. Senast ni spelade en intressant match var väl när ni kvalade för att stanna?

Det blir alltid mest diskussion och hets kring Djurgården. Har du sovit under en sten eller?
Citera
2016-09-12, 11:39
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Det blir alltid mest diskussion och hets kring Djurgården. Har du sovit under en sten eller?

Jag känner inte alls igen att ni skulle skapa diskussion. Vad minns man av era senaste fem år?
Tibbling, mysandet med Bajen, plastunderlag... typ?
Citera
2016-09-12, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Jag känner inte alls igen att ni skulle skapa diskussion. Vad minns man av era senaste fem år?
Tibbling, mysandet med Bajen, plastunderlag... typ?

Herregud vad barnsligt.
Citera
2016-09-12, 12:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Jag tycker nog att roddföreningen är den som det skrivs mest om.
Citera
2016-09-12, 12:35
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Jag tycker ärligt talat det är löjligt att påstå annat än det jag skrev. Annars är det bara att gå tillbaka i tiden och läsa tidningar, minnas alla uttalanden och ageranden från motståndarlag, spelare, tränare, fans, disciliplinnämnder osv. Störst motstånd har alltid Djurgården. Om man försöker låtsas som att det inte säger någonting så pratar man skit.
Den bevisföringen. Briljant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in