2016-09-11, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daftdark
Förstår precis hur du fungerar.
Du känner det som om jag något ifrån dig. Om jag skulle motbevisat teorierna som du har där inne i huvudet förlorar du en del av dig. Det får inte hända. Så nu blir du väldigt arg. Jag inkräktar på din makt över dig själv känns det som.

Men om vi återgår till feltänket. Jag sa att kortkort är ett utnyttjande av sexuell makt.
Låter du en vältränar och stilig utan tröja gå genom stan så har han helt klart också en viss slags makt men så extremt mycket mindre generellt sett än kvinnan som går i kort kort.
Att du tror att jag tar åt mig och är arg är ytterligare härskarteknik från dig och allt du tillskriver mig faller pladask på dig själv. Freud skrattar i sin grav.

Du jämför alltså bara kvinnoben med en karl som bröstar sig utan skjorta...ännu en miss från dig, alla män anspelar inte på sin sexualitet när de tar av sig tröjan. Du försöker dra det till att män och kvinnor på allmän plats "i stan" som visar hud gör det för att anspela på sin sexualitet, är det för att alla män och kvinnor som visar hud i förorterna eller ute på landet är undantaget din hypotes?!
Citera
2016-09-11, 23:41
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
jag har hängt här ett tag så har viss koll hur saker i ämnet funkar IRL och på forum , så bekymra dej inte för mej
Vilken tur. Då är du fullt medveten om att oerhört många pojkar på Flashback enbart går efter antal sexpartners när de bedömer huruvida en kvinna är en hora/ett luder eller flickvänsmaterial. Samtidigt som de anser att kvinnor generellt sitter på den sexuella makten/har för höga krav/är pryda.

Inte konstigt att självmordsfrekvensen bland vissa män är så hög. Det måste ju tilta i hjärnan på dem när de försöker få ihop alla diametrala preferenser och åsikter. Weltschmerz deluxe.
Citera
2016-09-11, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ROFVENHIELM
Vilken tur. Då är du fullt medveten om att oerhört många pojkar på Flashback enbart går efter antal sexpartners när de bedömer huruvida en kvinna är en hora/ett luder eller flickvänsmaterial. Samtidigt som de anser att kvinnor generellt sitter på den sexuella makten/har för höga krav/är pryda.

Inte konstigt att självmordsfrekvensen bland vissa män är så hög. Det måste ju tilta i hjärnan på dem när de försöker få ihop alla diametrala preferenser och åsikter. Weltschmerz deluxe.
jo jag är fullt medveten över hur unga killar tänker och resonerar i detta tyvärr och ändrar de inte sitt tänk i detta så lär de bli utan flickvän under lång tid garanterat finns inte många procent tjejer som särar på benen för random kåt kille bara för att man blåser de lite i öra och kräver att de ställer upp , sex och närhet är nått man får om man förtjänar det !!!!
Senast redigerad av frifart 2016-09-11 kl. 23:57.
Citera
2016-09-11, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Att du tror att jag tar åt mig och är arg är ytterligare härskarteknik från dig och allt du tillskriver mig faller pladask på dig själv. Freud skrattar i sin grav.

Du jämför alltså bara kvinnoben med en karl som bröstar sig utan skjorta...ännu en miss från dig, alla män anspelar inte på sin sexualitet när de tar av sig tröjan. Du försöker dra det till att män och kvinnor på allmän plats "i stan" som visar hud gör det för att anspela på sin sexualitet, är det för att alla män och kvinnor som visar hud i förorterna eller ute på landet är undantaget din hypotes?!

Nu får det vara nog för mig. Säger dig min kära vän från botten av mitt hjärta att du får tänka om det här med att sätta in alla i en grupp och sedan kalla dem för idioter när de inte håller med dig.
9000 inlägg eller tidigare. Viktiga är att man gör det.

Säg mig. Varför detta behov?
Citera
2016-09-11, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daftdark
Nu får det vara nog för mig. Säger dig min kära vän från botten av mitt hjärta att du får tänka om det här med att sätta in alla i en grupp och sedan kalla dem för idioter när de inte håller med dig.
9000 inlägg eller tidigare. Viktiga är att man gör det.

Säg mig. Varför detta behov?
Sätta alla i en grupp... jag har ju ff argumenterat för att INTE göra det. Jag är inte din kära vän heller så sluta med dina försök till provokationer, du blir bara löjlig.
Citera
2016-09-12, 00:41
Medlem
Buffymyloves avatar
Vet inte om konsensus nåtts än. Några saker som framförts:

- kvinnor får fler förslag, självfallet korrelerat till utseende
- sexuell makt som begrepp, oavsett hur den utformas i lexikon, innebär inte samma sak för alla.
- män upplever att kvinnors sexuella makt är påfrestande
- min avatar unyttjar flashbackmän.
Citera
2016-09-12, 01:50
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Nej du förstår verkligen inte mycket! Fy f*n vilken tur att det finns vettiga människor till skillnad mot dig. Alla män är alltså desperata och vill befrukta varenda kvinna de ser som klär sig i allt annat än burka, oki då vet vi vad du har för åsikter.

Edit. Du är töntig med dina sockerreferenser, jag antar du vill köra med härskarteknik och få mig ur balans, men jag lovar att du får anstränga dig lite mer för att det ska lyckas.

Inse att han äger dig i detta fall, ganska roligt se dina inlägg och hur du bara gör bort dig, kom ur garderoben och var ärlig och erkänn som det är istället för att spela dumma Allan.

Ta ner din äckliga feministiska fasad så kanske du börjar hitta tillbaks till din kvinnliga identitet.
Citera
2016-09-12, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Inse att han äger dig i detta fall, ganska roligt se dina inlägg och hur du bara gör bort dig, kom ur garderoben och var ärlig och erkänn som det är istället för att spela dumma Allan.

Ta ner din äckliga feministiska fasad så kanske du börjar hitta tillbaks till din kvinnliga identitet.
Din slutledningsförmåga är så typisk kvinnohatare. Den som inbillar sig att jag är ägd är lika jävla naiv som du. Din retorik avslöjar dig som en sorglig typ, härskartekniken med att försöka placera mig som kvinna i någon lägre ställning genom att påstå att jag inte har någon kvinnlig identitet var något nytt, din låga självkänsla lyser igenom. Är du bitter på alla kvinnor så tycker jag synd om dig, är du bitter för något annat tycker jag fortfarande lika synd om dig. Sorgligt att du har så tufft i livet att du bara kan se ur ett perspektiv.

Är förresten ganska nyfiken på vad det är som du specifikt menar att jag skrivit där jag gjort bort mig? Är det månne att du tror att alla kvinnor utnyttjar sin sexualitet när de väljer kläder? Att det finns sådana kvinnor har jag redan nämnt och jag har redan nämnt att det finns män som bara tänker på sex, hör du till dem? Kan du se på en tolvårig flicka i kort kjol utan att gå bananas eller finns det en åldersgräns, eller är det bara snygga kvinnor i lämplig ålder för betraktaren som inte får klä sig så de visar hud?
Citera
2016-09-12, 03:00
Medlem
snelhestens avatar
Man kan kalla det makt eller något annat men faktum kvarstår att kvinnor är i en bra mycket bättre position att få både få bekräftelse, sex och förhållanden än män då möjligheterna finns utan att de knappt behöver prestera alls.

De behöver undvika att se ut som stryk (knappt ens det!), och efter det så finns liksom attraktionsvärdet där till skillnad från män som behöver prestera fram social status/dominans/självförtroende/charm o s v. Klart som fan att det är bättre att ha sitt på det torra och bara flyta med i en interaktion som är kravlös än att den inte är det.

Der är vad det är helt enkelt. Det minsta de kunde göra är att uppskatta den enorma fördel som de har i att deras sexuella värde i stort sett är medfött men icke! Istället så ska det bagatelliseras och förminskas, påpekas hur "man ändå inte vill ha alla dessa erbjudanden" så att de inte ska behöva kännas vid att de är priviligierade som fan.
Citera
2016-09-12, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Man kan kalla det makt eller något annat men faktum kvarstår att kvinnor är i en bra mycket bättre position att få både få bekräftelse, sex och förhållanden än män då möjligheterna finns utan att de knappt behöver prestera alls.

De behöver undvika att se ut som stryk (knappt ens det!), och efter det så finns liksom attraktionsvärdet där till skillnad från män som behöver prestera fram social status/dominans/självförtroende/charm o s v. Klart som fan att det är bättre att ha sitt på det torra och bara flyta med i en interaktion som är kravlös än att den inte är det.

Der är vad det är helt enkelt. Det minsta de kunde göra är att uppskatta den enorma fördel som de har i att deras sexuella värde i stort sett är medfött men icke! Istället så ska det bagatelliseras och förminskas, påpekas hur "man ändå inte vill ha alla dessa erbjudanden" så att de inte ska behöva kännas vid att de är priviligierade som fan.

Det finns otal kvinnor som aldrig får någon uppmärksamhet, de som inte ser ut som normen, de som har lika lite att erbjuda i personlighet som de män du indirekt beskriver. Kvinnor som inte ens syns ute på krogen eller liknande. Det är ju alltid individen som kommer i kläm när man inte har det som krävs.

Har läst diverse trådar där män spyr sin galla över de kvinnor de i desperation dragit hem för ett one-night stand och beklagar sig över hur äckliga kvinnorna sett ut, hur feta de varit osv. Hade du varit nöjd med ett sånt ragg? Menar du att alla män funkar så? Menar du att dessa kvinnor är privilegierade? Du kanske menar att dessa kvinnor faktiskt uppskattar att bli dissade dagen efter, de har ju trotts allt fått ett knull!

Att du tycker kvinnor ska vara glada, kåta och tacksamma är befängt. Precis lika befängt som att påstå att alla män ska vara självsäkra med social pondus och ha charm. Livet är inte rättvist, finns lika många som gnäller över det som det finns folk som tillhör de lyckade och ändå aldrig blir nöjd.
Citera
2016-09-12, 04:05
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Det finns otal kvinnor som aldrig får någon uppmärksamhet, de som inte ser ut som normen, de som har lika lite att erbjuda i personlighet som de män du indirekt beskriver. Kvinnor som inte ens syns ute på krogen eller liknande. Det är ju alltid individen som kommer i kläm när man inte har det som krävs.

Nej, det gör faktiskt inte det. T ex så kollade jag runt vad på bodycontact och det går inte att vara tillräckt fet, gammal eller ointressant för att inte få en jävla massa svar. Det exemplet kanske är draget till sin spets något men det är ändå en bra fingervisning på hur det ser ut rent allmämt.

Kvinnor behöver knappast komma med någon speciell personlighet för att få uppmärksamhet fast det säger ju sig självt att man får mindre uppmärksamhet ju mindre man syns. De kvinnorna som inte syns på krogen syns istället på andra tillställningar, föreningar och vad fan det nu kan vara och får då sin uppmärksamhet istället där.

Citat:
Har läst diverse trådar där män spyr sin galla över de kvinnor de i desperation dragit hem för ett one-night stand och beklagar sig över hur äckliga kvinnorna sett ut, hur feta de varit osv. Hade du varit nöjd med ett sånt ragg? Menar du att alla män funkar så? Menar du att dessa kvinnor är privilegierade? Du kanske menar att dessa kvinnor faktiskt uppskattar att bli dissade dagen efter, de har ju trotts allt fått ett knull!

Så att man inte kan sålla bättre bland inviter eller råkar dra en nit trots att man gjorde det är att likställa med att erbjudna inviter inte är en fördel, är det det du försöker säga? Självklart är det inte så. Kvinnors knullade ö h t bygger på samma princip med lätthet till sex så i så fall får du även plocka ut alla de bra gångerna för att konstatera att kvinnor inte får ut något av sex alls.

Citat:
Att du tycker kvinnor ska vara glada, kåta och tacksamma är befängt. Precis lika befängt som att påstå att alla män ska vara självsäkra med social pondus och ha charm. Livet är inte rättvist, finns lika många som gnäller över det som det finns folk som tillhör de lyckade och ändå aldrig blir nöjd.

Varför är det befängt? När de har alla fördelar som möjliggörs av att män som motpol får dra det tyngre lasset. Jag påstod inte att de ska knulla med allt och alla utan att de bör vara införstådda med sina sexuella fördelar.

Nej livet är inte rättvist men det minsta man kan göra är väl ändå att konstatera det. De lyckade som aldrig blir nöjda är i en bättre sits än de som inte är lyckade.
Citera
2016-09-12, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Nej, det gör faktiskt inte det. T ex så kollade jag runt vad på bodycontact och det går inte att vara tillräckt fet, gammal eller ointressant för att inte få en jävla massa svar. Det exemplet kanske är draget till sin spets något men det är ändå en bra fingervisning på hur det ser ut rent allmämt.

Kvinnor behöver knappast komma med någon speciell personlighet för att få uppmärksamhet fast det säger ju sig självt att man får mindre uppmärksamhet ju mindre man syns. De kvinnorna som inte syns på krogen syns istället på andra tillställningar, föreningar och vad fan det nu kan vara och får då sin uppmärksamhet istället där.

Så att man inte kan sålla bättre bland inviter eller råkar dra en nit trots att man gjorde det är att likställa med att erbjudna inviter inte är en fördel, är det det du försöker säga? Självklart är det inte så. Kvinnors knullade ö h t bygger på samma princip med lätthet till sex så i så fall får du även plocka ut alla de bra gångerna för att konstatera att kvinnor inte får ut något av sex alls.

Varför är det befängt? När de har alla fördelar som möjliggörs av att män som motpol får dra det tyngre lasset. Jag påstod inte att de ska knulla med allt och alla utan att de bör vara införstådda med sina sexuella fördelar.

Nej livet är inte rättvist men det minsta man kan göra är väl ändå att konstatera det. De lyckade som aldrig blir nöjda är i en bättre sits än de som inte är lyckade.

Har du läst trådar om nätdejting här på fb? Det är en bitvis sorglig läsning där killar skrävlar om hur de lyckas lura otal tjejer och uppmuntrar att driva med fula kvinnor. Att det sen finns kvinnor som inte anses vackra som får napp är väl inte konstigare än att de män som av genuint intresse kontaktar dem inte heller skulle få någon annan vackrare kvinna.

Att man får mindre uppmärksamhet ju mindre man syns är ju precis det jag menar. Det är samma för båda kön oavsett ålder och utseende.

Det är befängt att män kräver att kvinnor ska vara glada, kåta och tacksamma, det är väl för fan ingen rättighet att bli uppmärksammad vilket kön man än har. Jag påstår inte att man ska bemöta någon på otrevligt sätt men att kvinnor skulle behöva vara tacksamma för varje karl som tittar åt dem är så fel så det blir roligt. Inser du vilka situationer som skulle kunna uppstå av sådant beteende, allt från misstolkningar av intentioner till rena övergrepp och misstolkningar skulle lätt leda till hån. Jag är kvinna och vet vad jag talar om, jag är glad och trevlig mot dem som är glada och trevliga men missförstånd har jag varit med om otal ggr. män som tror att man flörtar bara för att man ser dem i ögonen när man pratar osv.

Att du menar att de lyckade som aldrig är nöjda är i en bättre sits än de som inte är lyckade är lika befängt som att påstå att alla rika är lyckliga, du kanske menar att man hellre är rik och olycklig men det är en klyscha som måhända en del står för på samma vis som en del vill ha kvantitet före kvalitet när det kommer till mänskliga relationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in