2016-09-12, 01:00
Medlem
Den bäste mellanviktaren genom tiderna är antingen Harry Greb eller Sugar Ray Robinson..lite beroende på vem man frågar.
Den bäste mellanviktaren jag sett under min levnad är Marvelous Marvin Hagler.
Golovkin måste självfallet göra en hel del mera för att nå Haglers nivå..men förutsättningarna finns för det.
Upp till Grebs och Robinsons nivåer ter sig hart när omöjligt att nå.
Citera
2016-09-12, 17:41
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Den bäste mellanviktaren genom tiderna är antingen Harry Greb eller Sugar Ray Robinson..lite beroende på vem man frågar.
Den bäste mellanviktaren jag sett under min levnad är Marvelous Marvin Hagler.
Golovkin måste självfallet göra en hel del mera för att nå Haglers nivå..men förutsättningarna finns för det.
Upp till Grebs och Robinsons nivåer ter sig hart när omöjligt att nå.
Speciellt om det skall envisas med att dagens boxare ska boxas så jävla sällan mot hur det var förr. GGG kommer behöva gå många fler matcher innan han når Haglers nivå, även om jag tycker han är den bäste hittills på 2000-talet.
Citera
2016-09-12, 17:54
Medlem
DjPuttes avatar
Lördag 17/9-16 smäller det

AT&T Stadium, Arlington, TX

Canelo Alvarez vs. Liam Smith
12 rounds, Junior Middleweight
Gabriel Rosado vs. Willie Monroe Jr.
12 rounds, Middleweight
Joseph Diaz Jr. vs. Andrew Cancio
10 rounds, Featherweight
Diego De La Hoya vs. Luis Orlando Del Valle
10 rounds, Super Bantamweight

Jäkla massa gottiga matchen
Citera
2016-09-12, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Speciellt om det skall envisas med att dagens boxare ska boxas så jävla sällan mot hur det var förr. GGG kommer behöva gå många fler matcher innan han når Haglers nivå, även om jag tycker han är den bäste hittills på 2000-talet.

Visst är det så att det fightas alltför sällan nuförtiden.
Låt oss belysa Grebs och Robinsons fightrecords bara för att jämföra med dagens fightscen.
Greb var 105-8-3 med 183 no decisions som lite lätt komplettering...många av dessa emot tidigare och senare världmästare i både mellanvikt och lätt tungvikt.
Sugar Ray Robinson var 173-19-6 i en ringkarriär spännandes över 25 år.

Till och med en relativt modern fighter som Carlos Monzon var och är 87-3-9.

Hagler slutade förbannad över domslutet emot Leonard 1987 på 62-3-2.Samtliga Haglers förluster är diskutabla och han blev rätt och slätt bortdömd emot Vito Antuofermo som vann en draw på domarlotteriet.

Golovkin har ett förbannat hästjobb framför sig.Jag hoppas han stannar i mellanvikt.
Senast redigerad av Lookalike 2016-09-12 kl. 20:36.
Citera
2016-09-12, 20:48
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Lördag 17/9-16 smäller det

AT&T Stadium, Arlington, TX

Canelo Alvarez vs. Liam Smith
12 rounds, Junior Middleweight
Gabriel Rosado vs. Willie Monroe Jr.
12 rounds, Middleweight
Joseph Diaz Jr. vs. Andrew Cancio
10 rounds, Featherweight
Diego De La Hoya vs. Luis Orlando Del Valle
10 rounds, Super Bantamweight

Jäkla massa gottiga matchen

Sänder Viaplay?
Citera
2016-09-13, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Sänder Viaplay?
Vågar inte hoppas för mkt.. Är väl en Golden Boy gala och är tveksam att de har avtal med dem. tråkigt.
Är det någon som han förklara varför,eller vet varför man inte kan abonnera på BoxNation? Går tydligen bara om man är bosatt i Eng o Irland. Kostar typ 12£ i månaden och de sänder hur mkt boxning som helst. Frank W skapelse. Alla galor i princip utom bittraste rivalen Matchroom dock.
Se boxnation.com

Liam Smith lär få o göra med Canelo. Hade varit skoj o se den drabbningen.
Citera
2016-09-14, 10:23
Medlem
GGG är bra, inhen tvekan om det.

Men att jämföra honom med några av tidernas bästa mellanvikterna, nej nej, alldeles för tidigt!

Jag är tämligen övertygad om att exempelvis Bernard Hopkins,i sina fornstora mellanviktsdagar, hade besegrat GGG ganska övertygande.

GGG har inte testats rejält ännu, av någon RIKTIGT BRA boxare.
Citera
2016-09-15, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
GGG är bra, inhen tvekan om det.

Men att jämföra honom med några av tidernas bästa mellanvikterna, nej nej, alldeles för tidigt!

Jag är tämligen övertygad om att exempelvis Bernard Hopkins,i sina fornstora mellanviktsdagar, hade besegrat GGG ganska övertygande.

GGG har inte testats rejält ännu, av någon RIKTIGT BRA boxare.

Golovkin är ett arbete i process.
Så här långt in på karriären så imponerar Kazaken mera på mig än Hopkins vid motsvarande tidpunkt.
Bernard hade ju då losat klart emot Roy Jones till exempel.
Jag håller självfallet med om att Hopkins skulle rankas klart före GGG om kazaken inte gör mera i sin karriär än det här.GGG måste vara mästare i fyra-fem år till och fortsätta vara obesegrad för att han skall passera Hopkins.En eller annan vinst i stormatch måste också pressas in under denna tid.

Jag tror att Golovkin är mäktig detta och mera därtill.
Kollar man rent boxningsmässigt så är han den mest komplette mellanviktaren jag sett sedan Marvin Hagler.

Vilken jäkla drömfight det hade varit förresten..Hagler vs Golovkin.

Jag är inte helt säker på att Marvin skulle ha vunnit...
Senast redigerad av Lookalike 2016-09-15 kl. 09:59.
Citera
2016-09-15, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Golovkin är ett arbete i process.
Så här långt in på karriären så imponerar Kazaken mera på mig än Hopkins vid motsvarande tidpunkt.
Bernard hade ju då losat klart emot Roy Jones till exempel.
Jag håller självfallet med om att Hopkins skulle rankas klart före GGG om kazaken inte gör mera i sin karriär än det här.GGG måste vara mästare i fyra-fem år till och fortsätta vara obesegrad för att han skall passera Hopkins.En eller annan vinst i stormatch måste också pressas in under denna tid.

Jag tror att Golovkin är mäktig detta och mera därtill.
Kollar man rent boxningsmässigt så är han den mest komplette mellanviktaren jag sett sedan Marvin Hagler.

Vilken jäkla drömfight det hade varit förresten..Hagler vs Golovkin.

Jag är inte helt säker på att Marvin skulle ha vunnit...
Finns det så många ess kvar att möta i Mellanvikt för GGG? BJS, men han kommer inte ha en chans. Sen finns det alltid vassa motståndare i klassen under och över. Men hur långt skall man behöva gå för att bli erkänd som en utav de stora. Är tveksam om att han kommer gå upp till 76,2, dock tror jag han slår de flesta där idag.
För mig är han den störste just nu P4P. Så länge han inte duckar för någon i sin klass och håller "rent" och tar de utmaningar han får.
Vad mer kan man begära utav en mästare?
Citera
2016-09-16, 21:19
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Finns det så många ess kvar att möta i Mellanvikt för GGG? BJS, men han kommer inte ha en chans. Sen finns det alltid vassa motståndare i klassen under och över. Men hur långt skall man behöva gå för att bli erkänd som en utav de stora. Är tveksam om att han kommer gå upp till 76,2, dock tror jag han slår de flesta där idag.
För mig är han den störste just nu P4P. Så länge han inte duckar för någon i sin klass och håller "rent" och tar de utmaningar han får.
Vad mer kan man begära utav en mästare?
Eubank Jr jagar honom ju

Men Golovkin gör rätt som ställer in siktet på Saunders. Att kuksugaren Canelo duckar kan inte Golovkin rå för. Gillade Canelo fram till dess han lämnade bältet.
Citera
2016-09-17, 15:40
Medlem
Hattandet mellan olika viktklasser förstår jag mig inte på.
Golovkin känns som en fighter som skulle kunna spendera hela sin karriär som mellanviktare.
Nåväl,stanna då där.
Det innebär ju inte att han inte kan gå titelmatcher i supermellan eller till och med lätt tungvikt om de stora fighterna så skulle kräva.
Gå en fight om supermeallanviktstiteln..ta den..men lämna den därefter vakant.

Det skadar ryktet och det historiska med små mellanspel som mästare i olika viktklasser.
Det ligger mera tyngd i Hopkins och Haglers karriärer då dessa var mellanviktsmästare..och just mellanviktsmästare..så länge.
Citera
2016-09-17, 15:45
Medlem
Ingen Viaplay från Arlington för övrigt.
Synd..men vi vet ju alla att Canelo bara är nummer två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in