Citat:
Ursprungligen postat av
Reggie Hamond
Menar du nummer två som mellanviktsboxare? Då kan jag inte hålla med dig. Canelo har ju aldrig kört i 160 klassen och jag är inte säker på att han är bäst i 154 då Charlo bröderna finns där och även Andrade, Julian Williams som är riktigt tuffa motståndare.
Bra inlägg. Håller med dig att det finns tuffa snubbar i 154-klassen, Canelo mot Andrade, Martirosyan, Charlos skulle vara mycket intressanta fighter. Williams också så småningom.
Vill klargöra varför jag kan tyckas vara kritisk mot Canelo. Han är en superstjärna (en av väldigt få vi har i boxningsvärlden). Han fightas max tre gånger per år, troligtvis två gånger numera. Jag vet att Liam Smith hade ett bälte, men hans CV var inte tillräckligt bra för att möta en sån som Canelo. Vi alla visste mer eller mindre vad som skulle hända, det var ingen spänning eller förväntan inför fighten. Jag har inte så mycket emot att han lämnade bältet i 160 och gick ner till 154 igen men möt då ett namn med mer erfarenhet och en matchup som fightfans kan uppskatta. Att möta Liam Smith (speciellt efter senaste fighten var mot Amir Khan) var en besvikelse.
GGG-Canelo lär ju dock ske förr eller senare. Canelo hade lite tufft att klara vikten och frågan är ju hur länge han kan stanna i super welterweight.