Citat:
Efter att precis ha fått en banger kastad mot sig? Jag har full förståelse för Sanas agerande men jag förstår inte varför hans aktion i princip likställs med snubben som kasta, kollar man runt bland Blåvitts supportrar är det märkligt hur lindrigt denne har klarat sig undan. Det är domarens, Sanas, Malmös, förbundets och Allan Kuhns katts fel att matchen bröts. Bangerkastaren och (till viss mån) hockeymuppen som sprang in på plan nämns inte i samma sammanhang.
Citat:
Jag talar från ett känslomässigt perspektiv och inte ett juridiskt, sen är det f.ö patetiskt av Sana å gråta ut på presskonferensen om att han "begått sitt livs största misstag" bara för att göra narr av hela grejen ett par veckor senare. Kasst argument, väldigt många brott och regelbrott begås när någon är i affekt, det är i normala fall inte en ursäkt som man köper, skulle tippa på att våran ADHD gubbe var uppe i varv när han fick för sig att slänga in bangern också. Jag tycker nog att det hade varit väldigt lämpligt med en avstängning iaf.
Man skulle möjligtvis kunna typ argumentera för att Sana hade någon sorts nödvärnsrätt, men han "försvarar" sig likväl mot fel personer. Så där faller det argumentet.
Man skulle möjligtvis kunna typ argumentera för att Sana hade någon sorts nödvärnsrätt, men han "försvarar" sig likväl mot fel personer. Så där faller det argumentet.
Citat:
På riktigt? Skulle verkligen aldrig falla mig in att kräva pengarna tillbaka för en avbruten match då det är min egna klubb som blir lidande.
Supportrar behandlas som untermenschen, blir en spelare förbannad på domaren och viftar lite med armen blir det dock gult kort. Blåvitt skall för övrigt betala ut 70k till massa gnidare, vem fan begär tillbaka entrépengen? Visst om man är fattig som fan och typ går på bidrag, då kanske jag kan ha överseende med det... men annars.