2016-09-11, 17:11
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakbiff
Förnekar man att kvinnor har en sexuell makt så är man sjuk i huvudet eller lögnare. Det finns absolut inget att diskutera är saker och ting är så uppenbara.

Sen är du Buffy riktigt manipulativ som talar om ditt utseende i negativa ordalag för att vinna medömkan och bli strykt medhårs, du är äcklig i ditt sätt att vara. Över 30 år och extremt självupptagen och fullständigt oförmögen att se saker från andras perspektiv.
Det är inte för att vinna medömkan. Vissa dagar känner jag verkligen så om mig själv.

Ja jag vet att du inte gillar mig men att jag inte försöker förstå är inte sant.
Citera
2016-09-11, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
This.

Det blir liksom synnerligt ofta "Men varför svälter de? Varför äter de inte bakelser?!?" när kvinnor ska uttala sig om just den sexuella makten.

Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Så om nu denna makt är så värdefull (och konsekvenslös om man ska tro tråden), varför anammar inte män det beteendet som får kvinnor att kasta fittan efter män om nu denna makt är så attraktiv?

Jag låter detta tala för sig själv.
Citera
2016-09-11, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Fast social gemenskap kan man få på så många andra sätt än genom sex så därför tror jag nog ändå att det handlar om just sexuell gemenskap och bekräftelse här.

Förstår inte hur det "fuskas"?

Ja, men det är ju männen jag syftar på också. Eftersom det oftast är män som drabbas av denna sexuella obalans så är det väl också upp till dem att försöka nå en förändring på det planet?

Om de upplever att de i nuläget ger kvinnor en ofördelaktig sexuell makt genom att svansa så kan de ju alltid sluta ge dem uppmärksamhet i denna omfattning? Eller vad tycker du att de ska göra om du har något mindre drastiskt förslag?
jag tror män overlag är jävligt otydliga med vad de känner och vill , och det gräver gropar åt de själva de ramlar i sedan är nätet och verkligheten två helt skilda grejer som folk inte verkar kunna hålla i sär alls . ut i verkligheten och träffa tjejer så inser du att det som florerar här i mängder knappt finns IRL OCH man ska inte ragga på någon om man inte klara av att ta en diss
Citera
2016-09-11, 17:16
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Alltså. Vet inte om du använder tex instagram? Det här är inte så konstigt. Möjligtvis här men inte i övrigt. Jag klär mig kvinnligt, jag är exhibitionist, men jag tror att grabbsen här klarar det. Eller är vi alla djur? Möjligt.

Exhibtionism är ju ett sätt att få makt. Om folk reagerar så finns du.

Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Exakt min tanke! Nu har hon som avatar en figur som utstrålar pondus och beskrivningen av denna figur är som klippt och skuren för Gertrud, vilket hon naturligtvis är medveten om.
Citat:
Freydis visas som en maskulin, viljestark kvinna som skulle trotsa oddsen för hennes samhälle.
Slut citat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Freyd%C3%ADs_Eir%C3%ADksd%C3%B3ttir

Precis vad jag får för känsla när jag (ibland) skummar igenom det hon skriver, det är av princip trots hon drivs av.

När jag hade den första gången trodde jag att det var Blenda. Men det visade sig att det är moder Svea. Men ja det är genomtänkt. Men inte för att ragga, jag har högre mål än så, jag vill förändra världen INTJ for fucks sake.

Just att ni använder alla maktmedel ni kommer på för att få tyst på mig, verkar tyda på att det finns något att dölja. Men nu får ni leka utan mig ett tag
Senast redigerad av Gertrud1 2016-09-11 kl. 17:20.
Citera
2016-09-11, 17:18
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Okej. Självförtroende, tja. Det beror väl lite på. Jag förstår att många män har ett lågt självförtroende gällande det här. Samtidigt bedöms kvinnors kroppar i en annan utsträckning, om det är det största kapitalet vi har så är det ju något man kan förlora närsomhelst.

Jag har aldrig varit otrogen, eller ens varit sugen på det, men iallafall i det här forumet verkar det finnas som en oro hos vissa.

Jag vet inte om jag skulle säga att de egentligen bedöms så annorlunda. Visst, jag förstår vad du menar. Det finns många män som lägger oproportionerligt mycket vikt vid vissa kroppsdelar eller som är gapiga av sig och gärna kommenterar öppet på kvinnors kroppar vilket samtidigt leder till att de känner sig objektifierade. Samtidigt är det många kvinnor som går mycket på utseende också. Delvis som ett resultat av tidigare nämnda möjligheten att välja och vraka bland intresserade män. Men ja. Det jämnar ut sig mer med åren i takt med att utseendet blir mindre relevant. Yngre män har störst underläge sett till sexuell makt skulle jag säga.

Klart det finns tjejer som är trogna och bra på alla andra möjliga sätt också men oddsen för att hitta dem ser inte bra ut.
Citera
2016-09-11, 17:20
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Just att ni använder alla maktmedel ni kommer på för att få tyst på mig, verkar tyda på att det finns något att dölja.

Vi försöker inte tysta dig, det vet du. Vi ger dig bara en släng av den slev du inte tvekar en millisekund för att använda själv, men i nästa sekund säger är att gå off topic, att gå till osakliga personangrepp, är en tystningsmetod, osv - när du själv suttit i två sidor och gjort det med Buffy. DET är vad vi påpekar.

Om du ska kasta stenar gör du det i glashus.
Citera
Medlem
Citat:

När jag hade den första gången trodde jag att det var Blenda. Men det visade sig att det är moder Svea. Men ja det är genomtänkt. Men itne för att ragga, jag har högre mål än så, jag vill förändra världen INTJ for fucks sake.

Just att ni använder alla maktmedel ni kommer på för att få tyst på mig, verkar tyda på att det finns något att dölja. Men nu får ni leka utan mig ett tag

Jag försöker inte få tyst på dig, det är väldigt narcissistiskt av dig att tolka det så. Tror du att du ska få skriva dina åsikter oemotsagt? Du har så många argumentationsfel blandat med dina ibland korrekta argument att man undrar hur du är funtad.
Citera
Bannlyst
Citat:
Det är inte för att vinna medömkan. Vissa dagar känner jag verkligen så om mig själv.

Ja jag vet att du inte gillar mig men att jag inte försöker förstå är inte sant.
Jag har rätt på båda. Det är extremt uppenbart att kvinnor sitter på den sexuella makten. Även den fulaste kvinnan får flera tusentals mejl och meddelanden på en dejt sida, blir uppvaktad långt många fler gånger än en vanlig kille. Då behöver inte killen ens vara oattraktiv, han kan ha vikten i schack, välutbildad och leva bra. Men han kommer aldrig vara i närheten av den kvinnan som kan välja partner.

Vilka ni att män inte ska vara så desperata så måste vi oftare få som vi vill, annars tar många vad de får. Om de får nåt...
Citera
2016-09-11, 17:21
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:

När jag hade den första gången trodde jag att det var Blenda. Men det visade sig att det är moder Svea. Men ja det är genomtänkt. Men itne för att ragga, jag har högre mål än så, jag vill förändra världen INTJ for fucks sake.

Ett sätt kanske, men instagram är ju en orgie i just det, där jag är föga unik i det avseendet.
Citera
2016-09-11, 17:22
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Vi försöker inte tysta dig, det vet du. Vi ger dig bara en släng av den slev du inte tvekar en millisekund för att använda själv, men i nästa sekund säger är att gå off topic, att gå till osakliga personangrepp, är en tystningsmetod, osv - när du själv suttit i två sidor och gjort det med Buffy. DET är vad vi påpekar.

Om du ska kasta stenar gör du det i glashus.

Buffys avatar och bilder är helt on Topic.
Har du något att tillföra topic?

Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag försöker inte få tyst på dig, det är väldigt narcissistiskt av dig att tolka det så. Tror du att du ska få skriva dina åsikter oemotsagt? Du har så många argumentationsfel blandat med dina ibland korrekta argument att man undrar hur du är funtad.

Bemöt dem då
Citera
2016-09-11, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Eftersom det oftast är män som drabbas av denna sexuella obalans så är det väl också upp till dem att försöka nå en förändring på det planet?

Suck.. Ibland blir man dock trött på att behöva kämpa så jävligt, att aldrig få slappna av.

Du skrev ett klockrent inlägg igår som fick mig att garva friskt, för det var så jävla rätt! "mäns slyniga natur möjliggör vårat leverne, sluta vara såna jävla slynor om ni vill se en förändring".

Det hade varit så bekvämt att luta sig tillbaks och bara behöva swipea förbi varenda slyna som kommer ens väg och skriva "hej, ligga?" när man hittar något man gillar. Nu har jag tyvärr inte den makten, den sitter ni på.

Vill jag förändra mina odds idag som det ser ut. Så ska jag, som man. Alltid se till att kvinnan min tassar på tårna. Hon ska veta att hon ska vara rädd för att förlora mig och jag vara den enda säkra trygghet hon har.
För att göra detta, ska jag fortsätta skriva och flörta med andra kvinnor. Hon kommer ha överseende med det, för hon är beroende utav mig. Jag ska vara i ett förhållande, men även vara öppen för förslag på köttmarknaden. Jag ska gärna fixa några smygmöten med flickor överallt, och sen är det bara till min fördel om frugan får reda på det.
Vet en frisör där jag bor, vars man är notoriskt otrogen med flickorna i det bandylag han tränar. Hon älskar honom så och kan inte släppa det bara sådär..

Gör jag inte detta, så kommer det när det ta slut, vara jag som inte har en flickvän på ett bra tag. (nog för att det är självvalt för min del. Kan inte gå vidare snabbt alls när jag älskar någon) Medans hon plockar upp sin näste pojkvän och börjar "älska igen" inom 2-3 dagar.

Jag avskyyyyyyr det här. Jag vill inte behandla folk i min omgivning så. Speciellt inte om jag känner den känsla utav kemi i hjärnan för personen som folk kallar för kärlek. Hon är det vackraste i världen för mig, varför skulle jag vilja göra så?
Men nej, det är bara att "man up!", på med vuxen byxorna och inse att kvinnor letar alltid efter bättre, delar hellre på en alfa hanne än att hänge sig åt en beta. Och att om jag inte vill bli lämnad i kvicksanden, ska göra precis likadant tillbaks. För newsflash: Hon har alltid sina dörrar öppna, det framför ögonen på sin pojkvän.
Senast redigerad av therefore 2016-09-11 kl. 17:26.
Citera
2016-09-11, 17:24
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakbiff
Jag har rätt på båda. Det är extremt uppenbart att kvinnor sitter på den sexuella makten. Även den fulaste kvinnan får flera tusentals mejl och meddelanden på en dejt sida, blir uppvaktad långt många fler gånger än en vanlig kille. Då behöver inte killen ens vara oattraktiv, han kan ha vikten i schack, välutbildad och leva bra. Men han kommer aldrig vara i närheten av den kvinnan som kan välja partner.

Vilka ni att män inte ska vara så desperata så måste vi oftare få som vi vill, annars tar många vad de får. Om de får nåt...
Och gör vi det blir vi kallade slampor utan urskiljning. Jag har iallafall haft relationer med rätt vanliga män, men det var personer man interagerade med tex på universitetet. Personlighet och intelligens var det som gjorde att jag föll, och attraktion, men för det krävs inte Brad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in