2016-09-11, 16:14
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ja det blir ju uppenbart att du inte vill diskutera ämnet sexuell makt, och än mindre ur ett kvinnligt perspektiv.

Du vill ha sagt att du inte lyckades locka till dig män, så därför är världen orättvis och inga kvinnor kan få fördelar någonsin.

Jag var heller inte mätt som ung kvinna, jag hade inte självförtroende för fem öre, så jag kommer från samma situation som dig. Däremot så skulle jag inte allt på alla andra. Utan jag ser till att lära mig det jag behöver och placerar mig på kartan. - Detta på det personliga planet.

Men du ville diskutera det som fenomen och ja då är vare sig du eller jag ett dugg intressanta för vi utgör bara vår lilla microskopiska del av kvinnligheten. Sluta vara så ego.
Det är inte alls det jag säger. Jag har förslag numera, mitt utseende blev bättre med åldern, jag har sett "båda lägren" i det här avseendet. Jag arbetar med att både förstå mig själv och andra. Dina kommentarer om min klyfta är gjorda och de kan vi lägga till handlingarna.

Men grejen är att jag fortfarande inte betraktar det som en makt. Och visst är jag obetydlig i det stora hela, men det är svårt att diskutera något alls om det bara finns en utgångspunkt.
Citera
2016-09-11, 16:15
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Vad makten är värd är det väl upp till var och en kvinna som saknar samvete att testa.
Det handlar inte om att bara stå och vara snygg i ett hörn så får man en mercedes. Sexualitet är inte bara utseende det är beteende, den kvinna somhar sexappeal kan linda män runt sitt finger, om hon har samvete.

Där är jag med. Vad jag inte riktigt kan greppa är hur män förnekas samma möjlighet att utnyttja sin sex appeal. Vi vet hur sex appeal ser ut. Vi vet att det finns ett litet urval män som får kvinnor att nästan kasta fittan efter dem. Så om nu denna makt är så värdefull (och konsekvenslös om man ska tro tråden), varför anammar inte män det beteendet som får kvinnor att kasta fittan efter män om nu denna makt är så attraktiv?

Som kvinnor har ju vi den möjligheten med, att anamma de dragen. Och trots att vi vet hur det funkar gör en majoritet av kvinnor INTE det. Så, är det verkligen makt?
Citera
2016-09-11, 16:16
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Vad jag sett av hur man använder begreppet är olika. Vissa verkar mena att det handlar om att kvinnor genom sitt sexuella kapital/makt kan manipulera män. Andra att det mest är ett konstaterande att kvinnor får fler förslag.
Vad jag tyckte var intressant var just hur andra kvinnor betraktade den här makten.

Nej du är intressserad av att öka din egen makt.
Du använder den ju redan som sagt - med dina avatarer.

Alltså grejen med dig är att du inne i ditt huvud inte känner att du duger.
Du använder dessa bilder och männen här för att bevisa dig för att du duger.

Redan där använder du din sexuella makt för att få män att ge dig vad du behöver. Helt utan att ge dem vad de behöver. Det är makten i ett nötskal - du får vad du vill ha/ men inte motparten.
Citera
2016-09-11, 16:19
Medlem
demonmormors avatar
Säg att en kvinna du inte fann attraktiv raggade på dig. Du är inte så sugen, så du tackar nej. Nu har du makt. Vad gör du av den?
Citera
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Där är jag med. Vad jag inte riktigt kan greppa är hur män förnekas samma möjlighet att utnyttja sin sex appeal. Vi vet hur sex appeal ser ut. Vi vet att det finns ett litet urval män som får kvinnor att nästan kasta fittan efter dem. Så om nu denna makt är så värdefull (och konsekvenslös om man ska tro tråden), varför anammar inte män det beteendet som får kvinnor att kasta fittan efter män om nu denna makt är så attraktiv?

Nu gör ju män mer än att kasta kuken efter kvinnor, de hundar, de fjäskar, de betalar, de ordnar, de sliter de släppar.

Ingen kvinna skulle göra det, hon skulle föraktas som desperat och bli skrattad åt av alla.

Citat:
Som kvinnor har ju vi den möjligheten med, att anamma de dragen. Och trots att vi vet hur det funkar gör en majoritet av kvinnor INTE det. Så, är det verkligen makt?

Jo majoriteten kvinnor gör det, om de inte sitter hemme på rummet och gråter över att de är fula.
De är bara inte medvetna om det.
Citera
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Nej du är intressserad av att öka din egen makt.
Du använder den ju redan som sagt - med dina avatarer.

Alltså grejen med dig är att du inne i ditt huvud inte känner att du duger.
Du använder dessa bilder och männen här för att bevisa dig för att du duger.

Redan där använder du din sexuella makt för att få män att ge dig vad du behöver. Helt utan att ge dem vad de behöver. Det är makten i ett nötskal - du får vad du vill ha/ men inte motparten.
Jag har inget intresse av att ligga med karlarna i det här forumet. Makten är meningslös därvid.
Visst handlar det om att jag inte tycker jag duger, men jag gör inte samma koppling som du gör. Jag får ungefär lika många negativa kommentarer för övrigt.

Om jag går på gatan och nu någon skulle intressera sig och jag nekar, ja då ger jag dem ju inte heller "vad de vill ha". Är blotta existensen av en kvinna i ett läge där män kan tänka sig henne i en maktposition?
Senast redigerad av Buffymylove 2016-09-11 kl. 16:22.
Citera
2016-09-11, 16:22
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Nu gör ju män mer än att kasta kuken efter kvinnor, de hundar, de fjäskar, de betalar, de ordnar, de sliter de släppar.

Ingen kvinna skulle göra det, hon skulle föraktas som desperat och bli skrattad åt av alla.

Och du menar att hon INTE skulle föraktas om hon slutade utöva sin "makt" och glatt tacka ja, utan villkor, till alla män som kom fram till henne med kuken i hand?
Citera
2016-09-11, 16:22
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Det är inte alls det jag säger. Jag har förslag numera, mitt utseende blev bättre med åldern, jag har sett "båda lägren" i det här avseendet. Jag arbetar med att både förstå mig själv och andra. Dina kommentarer om min klyfta är gjorda och de kan vi lägga till handlingarna.

Men grejen är att jag fortfarande inte betraktar det som en makt. Och visst är jag obetydlig i det stora hela, men det är svårt att diskutera något alls om det bara finns en utgångspunkt.

Ja det är klart du får förslag, och sådana som du använder den makten för att må bättre i dina psyksika problem. Vad du inte fattar är att det finns någon på andra sidan som du utnyttjar för ditt välmående. Du använder andra män(niskor.) Klyftan är helt relevant i detta sammanhanget, liksom dina ben för de är dina maktmedel. Du använder dem inte för att krossa, inte för att få pengar, utan som ett slags knark för ditt mående.

Det är inte sunt, det är depraverat av den anledningen att det finns offer.

Som redan sagts de som sitter på makten ser den inte.
Citera
2016-09-11, 16:24
Bannlyst
Citat:
Vad jag sett av hur man använder begreppet är olika. Vissa verkar mena att det handlar om att kvinnor genom sitt sexuella kapital/makt kan manipulera män. Andra att det mest är ett konstaterande att kvinnor får fler förslag.
Vad jag tyckte var intressant var just hur andra kvinnor betraktade den här makten.

Jag tror det mer har att göra med hur vissa män känner sig totalt maktlösa i en arena som
köttmarknaden.
Det är en såklart en självklarhet att du ska ha makten om vem du vill släppa till för.
Men samtidigt som du har den makten, så sitter killar helt maktlösa och har ingen aning om vad dom ska ta sig till.

När killar nämner det, så är det antagligen för att ventilera den orättvisan. Det är lite som att du har mat, sen sitter och frågar folk som inte har mat varför dom inte fixar mat.

Lätt sätt att se på vem som har makten. Tjejers pm inkorgar är oftast fullbelastade med förslag. Medans män har tur om dom får några öht. Vill män få fulla inkorgar, är det att ta initiativ som gäller. Superskönt att ni slipper det dilemmat! Då slipper ni sitta och fundera på om ni duger som människor eller ej.

Vill en tjej få full inkorg. "hej, jag är tjej och jag har en fråga! "
"hej, jag är en kille och jag har en fråga! " *insert sound off syrsor*
Senast redigerad av therefore 2016-09-11 kl. 16:29.
Citera
2016-09-11, 16:25
Medlem
Citat:
Ja det är klart du får förslag, och sådana som du använder den makten för att må bättre i dina psyksika problem. Vad du inte fattar är att det finns någon på andra sidan som du utnyttjar för ditt välmående. Du använder andra män(niskor.) Klyftan är helt relevant i detta sammanhanget, liksom dina ben för de är dina maktmedel. Du använder dem inte för att krossa, inte för att få pengar, utan som ett slags knark för ditt mående.

Det är inte sunt, det är depraverat av den anledningen att det finns offer.

Som redan sagts de som sitter på makten ser den inte.
Fy fan vad du generaliserar. Vi kan ju också generalisera om män som utnyttjar kvinnor för att få sex. Vänder sig ofta i magen när man läser dina inlägg.
Citera
2016-09-11, 16:25
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Jag tycker att resonemanget är skevt, och utgår ifrån hur vissa män resonerar kring sex. För mig är det inte en makt att själv få välja att tacka ja, eller tacka nej i sexuella situationer. Att kvinnor får fler förslag än män är inte heller en makt som jag ser det.

Makten ligger i att ni får så många inviter och att det är ni som bestämmer utfallet av dessa. Bara för att dra en parallell, vem har mer makt i den specifika situationen? Den arbetslöse som söker en tjänst som 100 andra personer också söker eller arbetsgivaren som kan välja bland dessa 101 ansökningar? Den här parallellen är ganska relevant också för ämnet för går du t ex in på en sida som bodycontact är det precis så det ser ut - tjejer har ofta i snitt mellan 70-80 upp till flera hundra svar på sina annonser. Killar har i genomsnitt 0. Go figure.

Sen i vilken mån er sexuella makt ger er makt på det stora hela kan diskuteras. Det är onekligen så att kvinnor många gånger kan sko sig på att många män bara tänker med kuken. Samtidigt har männen förstås sig själva att skylla i grund och botten. Jag som man väljer själv vad jag vill göra och jag väljer att inte fjäska för kvinnor eller springa massa ärenden åt dem eller spendera mycket pengar på dem bara för att få sex. Väljer andra män annorlunda är det deras sak och deras ansvar.

Däremot vill jag påstå att den sexuella makten du pratar om även spiller över på förhållanden. Dels för att ni hela tiden har en massa alternativ i form av killar som är sugna på er, vilket era män är väl medvetna om så till vida att de inte är helt bortkomna. Även om man som man skulle lita helt på sin flickvän kan man inte undgå att ändå bli påverkad av om hon har massor av killar som stöter på henne titt som tätt. Jojo visst finns det män som gillar det också (de som vill ha en trophy wife eller cuckolds osv) men för den stora majoriteten är det knappast en positiv grej. Även också därför att många inviter från män inte enbart handlar om sex utan det finns ju också många män som är ute efter att hamna i ett förhållande med er. De flesta av er som ser skapliga ut och inte är helt kokobäng i huvudet kan mer eller mindre välja och vraka även när det gäller vem ni vill inleda ett förhållande med.

Att du av alla människor inte skulle förstå att du har sexuell makt är helt obegripligt. Varenda gång jag gluttar in i "posta bild på rumpan" tråden t ex har du ju massor av killar som öser beröm över dig, i vissa fall spaltmeter efter spaltmeter. Var ju även någon som skrev att din inbox var full vilket inte förvånar mig. Jag har faktiskt aldrig under 10 års tid sett någon kvinna få så mycket uppmärksamhet som du verkar få på Flashback.
Citera
2016-09-11, 16:27
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag har inget intresse av att ligga med karlarna i det här forumet. Makten är meningslös därvid.

Bingo - där satte du ordet på det.
Du har inget intresse av att ligga med killar, men såsom vi är funtade så har vi ett sexuellt parninsspel, en parningsdans. En del av den innebär att kvinnan bjuder in mannen, när hon är redo.
Vad du och kvinnor som du gör, är att ni fejkar, ni sänder ut sexuella signaler som ni inte har en tanke på att backa upp.
Ni gör det för att få helt andra fördelar än sex.
Det är ren och skär manipulation.
Om du itne fick vad du ville så skulle du inte göra det. You do what works for you.

Makt är att kontrollera andra människor så de gör vad vi vill att de ska göra
Du har makt

Citat:
Visst handlar det om att jag inte tycker jag duger, men jag gör inte samma koppling som du gör.
Nej för du är ingen ärlig människa.

Citat:
Jag får ungefär lika många negativa kommentarer för övrigt.
Japp och det ligger en del självskadebeteende i det du gör också.
Hursom som kontrollerar du män med din kropp för att få antingen beröm eller skada.

Citat:
Om jag går på gatan och nu någon skulle intressera sig och jag nekar, ja då ger jag dem ju inte heller "vad de vill ha". Är blotta existensen av en kvinna i ett läge där män kan tänka sig henne i en maktposition?
Japp, och de flesta kvinnor utnyttjar den på ett eller annat sätt.
Du på ett av de fulare sätten
Senast redigerad av Gertrud1 2016-09-11 kl. 16:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in