2016-09-10, 09:04
  #16525
Medlem
Katzyns avatar
http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1583127

Det här är mycket hus för pengarna en timme från Stockholm. Och man kan inte anklaga den som bott i huset tidigare för att ha inrett opersonligt. Men det beror väl på fasaden. Vilket fantastiskt vackert hus det hade kunnat varit om inte någon fått för sig att sätta eternit på hela skiten.
Citera
2016-09-10, 10:13
  #16526
Medlem
dunn0mans avatar
http://remaxsverige.se/objekt/jarvagronska-med-bekvamt-centrumboende-i-akalla/

Mycket pingviner.
Citera
2016-09-10, 10:15
  #16527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunn0man
http://remaxsverige.se/objekt/jarvagronska-med-bekvamt-centrumboende-i-akalla/

Mycket pingviner.
Den mäklaren är "känd" för att ha pingviner på alla bilder. Ett sätt att locka tittare till trista objekt. Ungefär som lime- och paprika-mäklarna.
Citera
2016-09-10, 10:18
  #16528
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1583127

Det här är mycket hus för pengarna en timme från Stockholm. Och man kan inte anklaga den som bott i huset tidigare för att ha inrett opersonligt. Men det beror väl på fasaden. Vilket fantastiskt vackert hus det hade kunnat varit om inte någon fått för sig att sätta eternit på hela skiten.

Å andra sidan innebär eterniten att fasaden har varit mer eller mindre underhållsfri i 60-70 år förmodligen. Utan eterniten kanske huset hade varit rivet för länge sedan, det vet vi ju inte.
Citera
2016-09-10, 10:19
  #16529
Medlem
dunn0mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Den mäklaren är "känd" för att ha pingviner på alla bilder. Ett sätt att locka tittare till trista objekt. Ungefär som lime- och paprika-mäklarna.
Aha. Ja, det var ju ingen speciell lägenhet annars (dessutom i Akalla ), så där behöver man ta till alla knep som behövs.
Citera
2016-09-10, 11:33
  #16530
Medlem
stoppsmälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunn0man
http://remaxsverige.se/objekt/jarvagronska-med-bekvamt-centrumboende-i-akalla/

Mycket pingviner.

Med pingviner trodde jag att du menade:
https://www.google.se/search?q=muslimskor&biw=1366&bih=643&source=lnms&t bm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjmwsmlvoTPAhXCZpoKHV8YBsQQ _AUIBygC#tbm=isch&q=muslim+women&imgrc=wuRGEPcY526 VgM%3A


Men det är ju i Akalla så pingvinerna i annonsen kanske varnar för hur det ser ut i på gator o torg

Intressant grepp med lite humor i annonsen dock.
Citera
2016-09-11, 15:18
  #16531
Medlem
CarolynHaxs avatar
Jag brukar ju gärna förfasa mig över konstiga stegar som leder upp till loftsängar. De är ofta riktigt snygga, men verkar knappast klara mer än 40 kgs belastning.

Här hittade jag dock en som ser väldigt rejäl ut: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-vasastan-sibirien-stockholms-kommun-tulegatan-22-9936155 Det verkar alltså som om man får välja mellan antingen snits eller stabilitet...
Citera
2016-09-11, 17:12
  #16532
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Jag brukar ju gärna förfasa mig över konstiga stegar som leder upp till loftsängar. De är ofta riktigt snygga, men verkar knappast klara mer än 40 kgs belastning.

Här hittade jag dock en som ser väldigt rejäl ut: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-vasastan-sibirien-stockholms-kommun-tulegatan-22-9936155 Det verkar alltså som om man får välja mellan antingen snits eller stabilitet...

Trappstegen i sig tycker jag är rätt OK men kombinationen av träval, golvträ, tapet, den vågiga sänggaveln, badrumsdörren och garderoberna... Nä jag slutar där. Inget hänger ju ihop inredningsmässigt.
Citera
2016-09-11, 17:23
  #16533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22
Trappstegen i sig tycker jag är rätt OK men kombinationen av träval, golvträ, tapet, den vågiga sänggaveln, badrumsdörren och garderoberna... Nä jag slutar där. Inget hänger ju ihop inredningsmässigt.

Ja den där trappkonstruktionen såg stabil ut men halvfärdig och väldigt ful i utförandet. Kanske de förvarat saker däremellan ribborna då det är en minilägenhet men då kan man ju bygga lite snyggare eller skaffa dörrar. Sängen var barnslig.
Citera
2016-09-11, 17:40
  #16534
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Jag brukar ju gärna förfasa mig över konstiga stegar som leder upp till loftsängar. De är ofta riktigt snygga, men verkar knappast klara mer än 40 kgs belastning.

Här hittade jag dock en som ser väldigt rejäl ut: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-vasastan-sibirien-stockholms-kommun-tulegatan-22-9936155 Det verkar alltså som om man får välja mellan antingen snits eller stabilitet...

Jag fick klaustrofobi bara av att kolla på bilderna. Hade jag bott där hade jag slagit huvudet i sängen ett par gånger och sen flyttat. Trappan var otroligt ful, men delvis hade man nog kunnat lösa det genom att helt enkelt måla den vit. Jag klarar verkligen inte av såna där mini-lägenheter. Ett badrum som knappt går att vända sig i, köket där allt är staplat på varandra för att få plats, och sen då rummet som blir väldigt märkligt med sängen hängande så pass lågt. Jag gillar att bo i stan, men var det där allt jag hade råd med skulle jag kapitulera och flytta ut i förorten.
Citera
2016-09-11, 17:57
  #16535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag fick klaustrofobi bara av att kolla på bilderna. Hade jag bott där hade jag slagit huvudet i sängen ett par gånger och sen flyttat. Trappan var otroligt ful, men delvis hade man nog kunnat lösa det genom att helt enkelt måla den vit. Jag klarar verkligen inte av såna där mini-lägenheter. Ett badrum som knappt går att vända sig i, köket där allt är staplat på varandra för att få plats, och sen då rummet som blir väldigt märkligt med sängen hängande så pass lågt. Jag gillar att bo i stan, men var det där allt jag hade råd med skulle jag kapitulera och flytta ut i förorten.
Håller med.
Toan är i princip en duschkabin, glasdörren gör det kanske en gnutta luftigare men OM man nu skulle ha besök i sin lilla lya så tror jag man håller sig i det längsta innan man går på toa. Kanske finns duschdraperi att dra för eller om man nu är lite pryd så får man be gästen gå in i garderoben medan man går på toa.
Citera
2016-09-11, 18:30
  #16536
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Jag brukar ju gärna förfasa mig över konstiga stegar som leder upp till loftsängar. De är ofta riktigt snygga, men verkar knappast klara mer än 40 kgs belastning.

Här hittade jag dock en som ser väldigt rejäl ut: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-vasastan-sibirien-stockholms-kommun-tulegatan-22-9936155 Det verkar alltså som om man får välja mellan antingen snits eller stabilitet...

En trappa kan ju vara enklare än en stege när man kommer hem på fyllan kanske och med lite färg och väl avvägd belysning samt schysst dekoration i de olika trappstegen så kunde det kanske bli bra.

Dock vette fåglarna om jag skulle våga förlita mig på att takinfästningen verkligen håller när det gäller själva sängen. Kanske om jag visst att det var gjort av en fackman, men det är svårt att fästa saker bra i tak, särskilt om det ska tåla 150 kg + sängens vikt.

Edit: Stockholmsdusch OCH en tunn glasdörr in till toan. Jag är nog inne på Rotadents linje, det skulle mycket till för att jag skulle välja att bosätta mig där.
__________________
Senast redigerad av miklon 2016-09-11 kl. 18:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in