2016-09-11, 09:28
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakbiff
Inga argument? Hade du varit läskunnig hade du inte skrivit att en man är en kvinna när han får makten.

Om vi tillämpar din felaktiga bild av verkligheten om att män har lika mycket makt som kvinnor, det vill säga 50 procent, så borde män få ja varannan gång. Men det fattar ju vem som helst att det inte är så förutom du då.
Men hördu. Ni är ju överens även om du inte ser det så. Alla har makten att säga nej, det är ett faktum. Att kvinnor använder den oftare är ju precis vad neverhesitate säger. Hade du varit totalt maktlös hade du teoretiskt inte fått säga nej.
Citera
2016-09-11, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Men hördu. Ni är ju överens även om du inte ser det så. Alla har makten att säga nej, det är ett faktum. Att kvinnor använder den oftare är ju precis vad neverhesitate säger. Hade du varit totalt maktlös hade du teoretiskt inte fått säga nej.
Ja alla har makten att säga nej men det kräver en förfrågan för att kunna säga nej. Och hur många män får förfrågningar av kvinnor? Typ bara 2 %, om ens det.
Citera
2016-09-11, 09:35
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Om vi tänker att 95% av alla inviter kvinnor får skulle upphöra och 95% av era egna initiativ till sex skulle nobbas och ignoreras, skulle ni då se det som positivt eller negativt?
Skulle ni se det som att ni får ökad eller minskad möjlighet att påverka er tillgång till sex om män var närmast helt ointresserade av att ligga i ett första skede?

Om detta skedde skulle kvinnor och mäns verklighet nämligen närma sig varandra rätt rejält. Scenariot ovan är många mäns verklighet.
Att gå genom livet och knappt få en invit är fullt normalt om man är man.
Citera
2016-09-11, 09:36
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ja alla har makten att säga nej men det kräver en förfrågan för att kunna säga nej. Och hur många män får förfrågningar av kvinnor? Typ bara 2 %, om ens det.
Tror inte att det är så få procent. Och tar man in tex intiativ i relationer blir det nog också annorlunda siffror.
Citera
2016-09-11, 09:50
Medlem
Citat:
Inga argument? Hade du varit läskunnig hade du inte skrivit att en man är en kvinna när han får makten.
Jag är läskunnig, och svarar på det du skriver. Du påstod att män inte har sexuell makt. Om det påståendet stämmer så måste alltså de personer som har den sexuella makten att tacka nej till sex vara kvinnor. Eller? Om du nu menar att män som har makten att tacka nej till sex inte är kvinnor, så innebär det antingen att du utgår du ifrån att det finns ett tredje kön, eller att ditt påstående om att män inte har sexuell makt är felaktigt.

Citat:
Om vi tillämpar din felaktiga bild av verkligheten om att män har lika mycket makt som kvinnor, det vill säga 50 procent, så borde män få ja varannan gång. Men det fattar ju vem som helst att det inte är så förutom du då.
Nej, INGET av könen har makten att få ha sex med någon mot dess vilja. Båda könen har däremot LIKA stor makt att tacka nej till sex de inte vill ha. Att kvinnor generellt oftare får använda sig av makten att bestämma över sin egen kropp gör inte att deras makt blir större.
Citera
2016-09-11, 09:53
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Både män och kvinnor tackar ja eller nej till sex. Givet i varierande grad från individ till individ, men valet finns där;även om de som inte får till det så ofta inte ser det som ett val.

Nej. Jag är nog rätt långt ner på ligan, så det stämmer inte riktigt.

De som inte får till det så ofta har givetvis ett val också ja, men i det valet utövas inte någon vidare makt förrän valet är att göra drastiska mentala och fysiska framsteg. När valet är självförbättring blir sexuell makt sekundärt ändå.

Om det är du på din avatar så har du fel om ditt läge i ligan. Om du är ett psykfall kanske står du nog lågt i förhållandeligan dock, och då känns den biten nog mycket viktigare.

Inser att du också delvis har rätt förstås, men det är en åldersfråga. I och med att kvinnor har övertaget i det sexuella maktspelet fram tills runt strax efter trettioårsåldern (i Sverige) kan de generellt knulla över sin liga i början av vuxenlivet utan större ansträngning.

Men, när de inträder tidig medelålder börjar det generellt sätt visa sig att allt det där som sägs till andrahandssorteringen (horden av maktlösa "killkompisar" som ville, men inte fick komma till) egentligen är lögner som hon behöver intala sig själv när hennes eget sexuella värde (potential till sexuellt maktutövande) dalar. Alltså allt om att du duger som du är, träffa den rätta, vara snäll, och betenden som att försöka köpa till sig att bli omtyckt och annat galet.
Senast redigerad av Ego-Lego 2016-09-11 kl. 10:02.
Citera
2016-09-11, 09:55
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
When push comes to shove så vågar jag ta gift på att en majoritet av männen skiter i hur fittan ser ut.

Inte skiter i, utan beundrar för dess personliga skönhet. Man gillar ju oftast personen den sitter på.

Det intressanta här tycker jag är att vi har en tjej som koplar ihop utseendet på fittan med social status och kyskhet. Det är nog såna kvinnor som omskär andra kvinnor i Afrika. Undrar om det är ok att skaffa streckfitta genom viktökning?
Citera
2016-09-11, 09:57
Medlem
Spelarn1s avatar
Det mest intressanta i den här tråden är helt klart att se att de flesta kvinnor verkar förneka den makt de sitter på. Antingen är de helt enkelt omedvetna om den och då behövs ju verkligen folkbildningsarbete eller annars är de medvetna om den men förnekar den på grund av att det är så bekvämt att ha offerkoftan på sig...
Citera
2016-09-11, 10:01
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ego-Lego
De som inte får till det så ofta har givetvis ett val också ja, men i det valet utövas inte någon vidare makt förrän valet är att göra drastiska mentala och fysiska framsteg. När valet är självförbättring blir sexuell makt sekundärt ändå.

Om det är du på din avstår så har du fel om ditt läge i ligan. Om du är ett psykfall kanske står du nog lågt i förhållandeligan dock, och då känns den biten nog mycket viktigare.

Inser att du också delvis har rätt förstås, men det är en åldersfråga. I och med att kvinnor har övertaget i det sexuella maktspelet fram tills runt strax efter trettioårsåldern (i Sverige) kan de generellt knulla över sin liga i början av vuxenlivet utan större ansträngning.

Men, när de inträder tidig medelålder börjar det generellt sätt visa sig att allt det där som sägs till andrahandssorteringen (horden av maktlösa "killkompisar" som ville, men inte fick komma till) egentligen är lögner som hon behöver intala sig själv när hennes eget sexuella värde (potential till sexuellt maktutövande) dalar. Alltså allt om att du duger som du är, träffa den rätta, vara snäll, och betenden som att försöka köpa till sig att bli omtyckt och annat galet.

Det är jag på avataren. Psykfall? Tja, beroende på vem man frågar givetvis. Och visst anser jag inte att min makt är något värd då huvuddelen av män som vill ligga är de som urskillningslöst raggar på allt som inte har puckel ungefär.
Jag är någon som "blommade sent". Jag var inte attraktiv för män på det sätt du beskriver när jag var i åldern 18-25, det kom nog lite senare av olika orsaker. Kanske en kvinna som hade ett annat perspektiv kunde bidra med hur hon ser på det.
Citera
2016-09-11, 10:01
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det där är jävligt intressant. Det finns gott om kvinnor som jag av olika anledningar finner sexuellt ointressanta och det driver dom till vansinne när dom vill ha något av mig och försöker spela ut sexkortet och det inte funkar. Eller ja, inte alla säkert men några.

Till exempel var det en tjej som ville köpa amfetamin av mig och ville knulla sig till det. Jag förklarade vänligt men bestämt att jag driver en affärsrörelse och visst kan vi ta tjack och knulla men att hon fick betala för sitt själv. Hon fick rent ut sagt ett frispel, började kalla mig bög och det ena med det andra.

I det fallet så låg ju makten helt klart hos mig men det här var mest en anekdot.

Jo det är en klassiker att om en kille väljer bort sex med en någorlunda attraktiv tjej så kan hon bara rationalisera med att han är bög och dessutom bli flyförbannad över att hennes maktspels power-play havererar. Visst är det vackert!

I vissa fall kanske hon till och med blir så traumatiserad att hon börjar tvivla på den sexuella makt hon har tagit för givet hela livet och intala sig att kvinnor generellt sett inte har någon sexuell makt. Vilket förstås är en sund insikt då den dagen faktiskt kommer förr eller senare för alla kvinnor.
Citera
2016-09-11, 10:03
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelarn1
Det mest intressanta i den här tråden är helt klart att se att de flesta kvinnor verkar förneka den makt de sitter på. Antingen är de helt enkelt omedvetna om den och då behövs ju verkligen folkbildningsarbete eller annars är de medvetna om den men förnekar den på grund av att det är så bekvämt att ha offerkoftan på sig...
Men den här makten. Tre "tar du den djupt i halsen", och vill du ses? Kl 01.50, vilken nytta har jag av makten här? Det är lika delar obehagligt.
Citera
2016-09-11, 10:07
Medlem
Katzyns avatar
Jag tror definitivt att jag har en annan tillgång till sex än den genomsnittliga mannen.

Men att det är en form av makt känner jag inte, och förstår inte hellre resonemanget bakom. Jag är ingen hora så jag erbjuder inte sex i utbyte mot fördelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in