2016-09-11, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Som jag skrivit tidigare. Kvinnor får generellt fler tillfällen att använda sig av "makten" (d.v.s. rätten till att bestämma över sin egen kropp), men män har exakt lika stor makt att säga nej till sex.
Det är ju makt om du får välja.
Du får kalla det vad du vill, kvinnor har makten över män sexuellt. End of story.
Senast redigerad av Oakbiff 2016-09-11 kl. 07:44.
Citera
2016-09-11, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakbiff
Det är ju makt om du får välja.
Du får kalla det vad du vill, kvinnor har makten över män sexuellt. End of story.
Så om en man väljer att tacka nej till sex så gör det honom till kvinna?

Påståendet "kvinnor har större sexuell makt än män" är fel. Det korrekta är att "kvinnor har generellt fler tillfällen än män att använda sin sexuella makt".
Citera
2016-09-11, 08:02
Bannlyst
Citat:
Så om en man väljer att tacka nej till sex så gör det honom till kvinna?

Citat:
Påståendet "kvinnor har större sexuell makt än män" är fel. Det korrekta är att "kvinnor har generellt fler tillfällen än män att använda sin sexuella makt".
Vad då kvinnor har generellt fler tillfällen. Kvinnor får makten i praktiskt taget alla tillfällen, varför vägrar du att fatta det?

Ska män få makten att säga ja eller nej så krävs det att kvinnor frågar män om sex och det gör inte kvinnor. Fattar du inte det här så fattar du ingenting om den makt du har.
Citera
2016-09-11, 08:13
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ego-Lego
Det är inte min tolkning alls. Det är min fråga till dig när du påstår att kvinnor bara tackar ja eller nej till sex, och att det i sig inte utgör sexuell makt.

Ska jag berätta hur jag ser på saken så är alla exempel här i tråden kuvade sexuellt maktlösa mäns syn på sex, de tror att de kan förhandla sig till sex med gåvor, eller att män på något sätt får abstinens och blir sjuka om de inte har sex. Självvalt celibat är tvärtom bland det sundaste en man kan göra, sluta knulla, sluta runka, stilla sinnet och upptäck den asexuella mannens makt över kvinnan.

Att du ens tänker som du gör handlar om jag ska gissa att du står tillräckligt högt i ligan för att bara välja män som också har sexuell makt, alltså valmöjligheter, vilket får dig att känna dig sexuellt maktlös.

Hade du börjat hålla dig med en massa desperata snubbar som ägnar sig åt patetiska försörjarstrategier kanske du hade sett på det annorlunda.
Både män och kvinnor tackar ja eller nej till sex. Givet i varierande grad från individ till individ, men valet finns där;även om de som inte får till det så ofta inte ser det som ett val.

Nej. Jag är nog rätt långt ner på ligan, så det stämmer inte riktigt.
Citera
2016-09-11, 08:25
Medlem
Citat:
Enligt ditt resonemang så har ju inte män sexuell makt. Så om ditt resonemang stämmer så är den man som använder sin sexuella makt att säga nej till sex helt enkelt en kvinna. Låter det logiskt i dina öron?

Citat:
Vad då kvinnor har generellt fler tillfällen. Kvinnor får makten i praktiskt taget alla tillfällen, varför vägrar du att fatta det?

Ska män få makten att säga ja eller nej så krävs det att kvinnor frågar män om sex och det gör inte kvinnor. Fattar du inte det här så fattar du ingenting om den makt du har.
Så om en kvinna vill ha sex med en man och han inte vill ha sex med henne, har kvinnan då den sexuella makten och rättigheten att ha sex med mannen mot hans vilja? Eller är det så att mannen precis som kvinnan har den sexuella makten att tacka nej till sex?

Uppenbarligen är det du som inte fattar att den sexuella makten att ha rätt att tacka nej till sex är lika stor oavsett om någon frågar om sex eller inte. Däremot så får den person som ofta blir tillfrågad om sex använda sig av den makten oftare.
Citera
2016-09-11, 08:30
Medlem
Jo, jag har sexuell makt.

Dom som begränsar den makten är andra kvinnor.
För jag blir ju inte nekad för att han inte vill, utan för att det finns nån han inte vill såra.

Sex handlar mycket om makt, nånting sånt brukar sägas.

Jag hatar en kvinna och har därför funderat på att lägga ner hennes man, för att djävlas.

Nu har han sjunkit så mycket i min aktning att jag inte ens vill ligga med honom men det kan tänkas att jag gör det ändå.

För att "hon ska veta sin plats".
Citera
2016-09-11, 08:33
Bannlyst
Citat:
Enligt ditt resonemang så har ju inte män sexuell makt. Så om ditt resonemang stämmer så är den man som använder sin sexuella makt att säga nej till sex helt enkelt en kvinna. Låter det logiskt i dina öron?
Problemet är att du fattar trögt, inte att resonemanget är ologiskt.

Den som har möjligheten att säga ja eller nej till den som frågar om sex har makten. Och här är en sak du måste fatta nu: ofta (skrämmande ofta) är det män som frågar kvinnor om sex, inte tvärtom. Därför utövar kvinnor en sexuell makt över män.

Men, i de extremt få fall där kvinnan frågar mannen om sex så har mannen makten eftersom det är han som kan säga ja eller nej. Fattar du nu?

Citat:
Så om en kvinna vill ha sex med en man och han inte vill ha sex med henne, har kvinnan då den sexuella makten och rättigheten att ha sex med mannen mot hans vilja? Eller är det så att mannen precis som kvinnan har den sexuella makten att tacka nej till sex?
Det kräver att kvinnor frågar män om sex och det gör de inte.

Citat:
Uppenbarligen är det du som inte fattar att den sexuella makten att ha rätt att tacka nej till sex är lika stor oavsett om någon frågar om sex eller inte. Däremot så får den person som ofta blir tillfrågad om sex använda sig av den makten oftare.
Det är du som är trög.

Vilka är det som blir tillfrågade oftare då?
Citera
2016-09-11, 08:52
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:

Den som har möjligheten att säga ja eller nej till den som frågar om sex har makten. Och här är en sak du måste fatta nu: ofta (skrämmande ofta) är det män som frågar kvinnor om sex, inte tvärtom. Därför utövar kvinnor en sexuell makt över män.

Men, i de extremt få fall där kvinnan frågar mannen om sex så har mannen makten eftersom det är han som kan säga ja eller nej. Fattar du nu?

Det är du som är trög.

Tja. Jag har haft mest lust i mina relationer, då hade ju männen makten i det avseendet. Tror inte det är helt ovanligt heller.
Senast redigerad av Buffymylove 2016-09-11 kl. 08:55.
Citera
2016-09-11, 08:52
Medlem
Citat:

Du håller alltså med mig om att män har lika stor sexuell makt som kvinnor att tacka nej till sex de inte vill ha. Så vad tjafsar du om?

Citat:
Oavsett om någon frågar eller inte så är den sexuella makten att tacka nej till sex fortfarande konstant. Skillnaden är att den som blir tillfrågad ofta får använda sin makt ofta. Den som inte blir tillfrågad har ingen användning av sin makt så länge den inte blir tillfrågad, men makten att tacka nej finns fortfarande kvar.

Citat:
Det är du som är trög.

Uppenbarligen är det du som inte förstår. Som jag tidigare skrivit, kvinnor blir generellt tillfrågade oftare. Men det gör inte att deras makt, rätten att säga nej till sex de inte vill ha, är större. Hade kvinnor däremot kunnat välja att ha sex med män som inte vill ha sex med dem, DÅ hade deras makt varit större än männens. Som det är nu så har alla lika stor sexuell makt att säga nej till sex de inte vill ha.
Citera
2016-09-11, 09:09
Bannlyst
Citat:
Du håller alltså med mig om att män har lika stor sexuell makt som kvinnor att tacka nej till sex de inte vill ha. Så vad tjafsar du om?

Oavsett om någon frågar eller inte så är den sexuella makten att tacka nej till sex fortfarande konstant. Skillnaden är att den som blir tillfrågad ofta får använda sin makt ofta. Den som inte blir tillfrågad har ingen användning av sin makt så länge den inte blir tillfrågad, men makten att tacka nej finns fortfarande kvar.

Uppenbarligen är det du som inte förstår. Som jag tidigare skrivit, kvinnor blir generellt tillfrågade oftare. Men det gör inte att deras makt, rätten att säga nej till sex de inte vill ha, är större. Hade kvinnor däremot kunnat välja att ha sex med män som inte vill ha sex med dem, DÅ hade deras makt varit större än männens. Som det är nu så har alla lika stor sexuell makt att säga nej till sex de inte vill ha.
Du är så sjukt korkad och fokuserar på helt fel sak. Varför i helvete skulle det vara relevant att diskutera sexuell makt innan man har blivit frågad om sex?

"Uppenbarligen är det du som inte förstår". Stäng din korkade mun.
Citera
2016-09-11, 09:16
Medlem
Citat:
Du är så sjukt korkad och fokuserar på helt fel sak. Varför i helvete skulle det vara relevant att diskutera sexuell makt innan man har blivit frågad om sex?

"Uppenbarligen är det du som inte förstår". Stäng din korkade mun.
Så du har inga argument alltså?

Makt är något som finns även när du inte aktivt utövar den.
Citera
2016-09-11, 09:23
Bannlyst
Citat:
Så du har inga argument alltså?

Makt är något som finns även när du inte aktivt utövar den.
Inga argument? Hade du varit läskunnig hade du inte skrivit att en man är en kvinna när han får makten.

Om vi tillämpar din felaktiga bild av verkligheten om att män har lika mycket makt som kvinnor, det vill säga 50 procent, så borde män få ja varannan gång. Men det fattar ju vem som helst att det inte är så förutom du då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in