2016-09-10, 07:52
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Jösses. Existerar du på riktigt eller driver du med oss?

Jag tror inte du lyckades skriva en enda mening som har något med verkligheten att göra.

Jag har redan flera rätt min vän !.

Se dig omkring i det mer kriminella, polistandlösa och välfärdsruinerade land som är mest privat belånat i hela världen.

Så de billiga krediterna (Tillgångsbubblan) har inget att göra med BNP/ BNP Capita ?.

Inom några decennier är vi i minoritet i detta land och då är det andra kulturer som styr och ställer, vad är det du inte förstår?.

Tror du att din 3 miljonerslägenhet håller värdet i sken av dessa framtidsutsikter?.
Anders Borg har t.e.x menat att 17 eller 18 smäller det och vi får väl se hur det kommer gå med det och hur kaxig alla drömmare är då?.
2016-09-10, 08:14
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejonhead
Kanske jag borde inte svara, det är mer eller mindre meningslös ändra andra personers åsikt på internet. Nu vet jag inte hur gammal du är, eller varför du har en så negativ livssyn. Sverige må inte vara ett perfekt land, men den är ändå betydligt mer behaglig leva i än majoritet av världen. Allt är inte ros i till exempel USA, Australien, förresten där är det mycket mer utlänningar än här. Såg någon skrev Thailand, lycka till äga någonting där, kanske en vacker dag efter en statskupp äger du inget längre.
Sverige anses som ett stabilt land, med låg statsskuld, generell högutbildad befolkning och rankas igen och återigen som en av bäst land att leva i. Som jag skrev, lycka till hitta något bättre, jag vet det köas unga ivriga människor från hela världen vill hit, de har utbildning och erfarenhet och kan ta hand om sig själv.

jag är inte dummare än att medge att yttre omständigheter kan göra livet problematiskt i andra länder. EU urträde kan vara ett. Stadskupper, Krig, Politisk korruption etc.

Men dessa problem kan Sverige mycket väl hamna i.

Min syn är inte negativ som sådan, den är baserad på verklighet och klarsynthet. Denna klarsynthet blir för många väldigt svår att acceptera då hela deras världsbild faller samman vilket den ändå kommer göra när pyramidspelet Sverige faller.

Vi jobbar upp en ökad stadsskuld, tar in obrukbara kulturfolk i hundratusentals som nu belastar ekonomin så mycket att vi lånar i högkonjunktur, och parallellt med det lånar svensken upp personliga skulder som inget annat folk matchar.

Vad tror du händer när även stadsskulden når nivåer som omöjliggör en uppbackning av folkets vansinnesaffärer?.

Pang sa det i Grekland !, där Stavros från ena dagen körandes sin dotter och son till skolan i sin nya Porsche någon månad efter varit tvungen lämna bort sina barn för han inte kunde ge dem MAT och frugan säljandes sex för ner till 10 euro ligget !.

Den med tillgångar lever väl bättre i stort sett vilket annat land med lägre levnadskostnader än Sverige och då har vi inte ens nämnt den arktiska kylan.

Då pratar vi värde på bostadsmarknaden?.

Du menar att det inte ringer några varningsklockor alls?.
2016-09-10, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ska du bo i samma bostad resten av livet?
Ingenting kan hända i ditt liv som innebär någon förändring?
Naturligtvis kan massa saker ske i lvet.

Men jag har inte köpt vare sig villa, hyresfastighet, hus på Phuket och snart förhoppninsvis en sommarstuga i Sverige vid sjön för att sälja.

Ungarna får ärva när det är dags att lämna in.
2016-09-10, 10:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Naturligtvis kan massa saker ske i lvet.

Men jag har inte köpt vare sig villa, hyresfastighet, hus på Phuket och snart förhoppninsvis en sommarstuga i Sverige vid sjön för att sälja.

Ungarna får ärva när det är dags att lämna in.

Så då är det inte säkert att det här du uttalade så tvärsäkert blir sant alltså.

Citat:
Bryr mig inte det minsta om priserna sjunker efter jag köpt, skall ju aldrig sälja.
2016-09-10, 13:00
Medlem
Citat:
Så då är det inte säkert att det här du uttalade så tvärsäkert blir sant alltså.
Kommer aldrig att sälja, men självklart kan ju saker ske, jag kanske blir psyksjuk och slutar betalar mina räkningar och kronofogden tar allt jag äger och jag får flytta ut på gatan, kan ske men inget som jag försöker gardera mig mot.
2016-09-10, 13:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Kommer aldrig att sälja, men självklart kan ju saker ske, jag kanske blir psyksjuk och slutar betalar mina räkningar och kronofogden tar allt jag äger och jag får flytta ut på gatan, kan ske men inget som jag försöker gardera mig mot.

Du kommer aldrig sälja men det kan ske, det är vad du säger.
Det är en konst att komma med en självmotsägelse i samma mening men det behärskar du.
2016-09-10, 13:08
Medlem
Citat:
Du kommer aldrig sälja men det kan ske, det är vad du säger.
Det är en konst att komma med en självmotsägelse i samma mening men det behärskar du.
Du verkar lite trög.
Upprepar.. NEJ jag skall aldrig sälja, när jag lämnar in ärver barnen.
2016-09-10, 13:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du verkar lite trög.
Upprepar.. NEJ jag skall aldrig sälja, när jag lämnar in ärver barnen.

Ja du upprepar det men du sa tidigare i samma mening som du påstod det att självklart kan det ske. Ser du inte ens att du säger emot dig själv?
2016-09-10, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Nu svarar du inte på frågorna. Varför inte?

Jag känner mycket väl till begreppen. Det jag pekar på är att dina skriverier INTE går ihop. Därför efterfrågarna jag detaljering. Men du verkar inte klara av det.

För att illustrera problemet.
Du uttrycker att:
§1 Inflation = ökning av penningmängd.

Men vilken penningmängd verkar du inte veta. (Precis som virrpannan Mertillen som inte heller vet).
Du talar hela tiden om M3. Säger vi då att:
§2 Penningmängd = M3
så erhåller vi ur §1 och §2 att:
§3 Inflation = ökning av M3

Sedan gormar du om att om M3 ökar måste vi vänta in inflationen. Dvs enligt §3 ovan säger du:
§4 om M3 ökar måste vi vänta in ökningen i M3.

Och ur det framgår med ganska stor sannolikhet att du inte har den blekaste aning om vad du skriver om. Och det stöds av att du inte klarar av att svara på de enklast frågor.

Är det inte bättre att du frågar, och så tar du till dig svaren. Istället för att i månad efter månad skriva ren goja, och göra dig till allmänt åtlöje.

Tittar man på riktigt lång sikt så måste allting stiga lika mycket, löner, bostadspriser, mjölk, penningmängd.... Det är en matematisk självklarhet.

Antag att mjölken skulle stiga 1% snabbare än övrigt, då kommer till slut mjölken trots sitt låga pris nu förr eller senare kosta en dagslön, och riktigt långt fram i tiden så kommer en liter mjölk till slut kosta mer än hela penningmängden.
2016-09-10, 13:31
Awaiting Email Confirmation
Hartarbetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommanderTaylor
Vad som händer i Sverige är helt otroligt och saknar motstycke i världen.

Det som händer i sverige är att vi håller på att normaliseras och bli likt alla andra västländer. Det är en slags normaliseringstrend snarare.

Citat:
Ursprungligen postat av CommanderTaylor
Våran regering har helt och hållet gått in för att underhålla en av de största privata skuldbördorna i världshistorien. Våra företag och många privatpersoner är så svårt skuldsatta att de aldrig kommer att hämta sig igen. Fullständig katastrof.

Vi har inte så stor skulder. Du överdriver som vanligt.
2016-09-10, 14:08
Medlem
Citat:
Ja du upprepar det men du sa tidigare i samma mening som du påstod det att självklart kan det ske. Ser du inte ens att du säger emot dig själv?
Copy o paste ditt förra inlägg eller?

Gör ett sista försök.. Jag har inte tänkt sälja någon av mina fastigheter, jag har köpt för att behålla (ungefär samma stratergi som med mina aktier), lätt va?
2016-09-10, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hartarbete

Vi har inte så stor skulder. Du överdriver som vanligt.
Vi har väl en av världens högsta privata skuldberg vi svenskar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in