Citat:
Ursprungligen postat av
lejonhead
Kanske jag borde inte svara, det är mer eller mindre meningslös ändra andra personers åsikt på internet. Nu vet jag inte hur gammal du är, eller varför du har en så negativ livssyn. Sverige må inte vara ett perfekt land, men den är ändå betydligt mer behaglig leva i än majoritet av världen. Allt är inte ros i till exempel USA, Australien, förresten där är det mycket mer utlänningar än här. Såg någon skrev Thailand, lycka till äga någonting där, kanske en vacker dag efter en statskupp äger du inget längre.
Sverige anses som ett stabilt land, med låg statsskuld, generell högutbildad befolkning och rankas igen och återigen som en av bäst land att leva i. Som jag skrev, lycka till hitta något bättre, jag vet det köas unga ivriga människor från hela världen vill hit, de har utbildning och erfarenhet och kan ta hand om sig själv.
jag är inte dummare än att medge att yttre omständigheter kan göra livet problematiskt i andra länder. EU urträde kan vara ett. Stadskupper, Krig, Politisk korruption etc.
Men dessa problem kan Sverige mycket väl hamna i.
Min syn är inte negativ som sådan, den är baserad på verklighet och klarsynthet. Denna klarsynthet blir för många väldigt svår att acceptera då hela deras världsbild faller samman vilket den ändå kommer göra när pyramidspelet Sverige faller.
Vi jobbar upp en ökad stadsskuld, tar in obrukbara kulturfolk i hundratusentals som nu belastar ekonomin så mycket att vi lånar i högkonjunktur, och parallellt med det lånar svensken upp personliga skulder som inget annat folk matchar.
Vad tror du händer när även stadsskulden når nivåer som omöjliggör en uppbackning av folkets vansinnesaffärer?.
Pang sa det i Grekland !, där Stavros från ena dagen körandes sin dotter och son till skolan i sin nya Porsche någon månad efter varit tvungen lämna bort sina barn för han inte kunde ge dem MAT och frugan säljandes sex för ner till 10 euro ligget !.
Den med tillgångar lever väl bättre i stort sett vilket annat land med lägre levnadskostnader än Sverige och då har vi inte ens nämnt den arktiska kylan.
Då pratar vi värde på bostadsmarknaden?.
Du menar att det inte ringer några varningsklockor alls?.