2016-09-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Sluta ta allt personligt, jag talar inte om specifika exempel utan vad jag ser ute i svenska samhället.

Äldre som slutar i någon ålderdomshåla och får se sina barn typ en gång om året. Vuxna barn som får ångest av att träffa sina föräldrar vid högtider för att de inte har något att tala om.

En kärnfamilj som består av typ 4 personer, och nästan aldrig ser de farfar, farmor, farbröder, osv. trots att alla är jättestressade och behöver hjälp med barnen, och farmödrar och mormödrar som är olidligt ensamma kunde hjälpa men ska hålla sig i sitt hörn.

Det handlar om det fragmantiserade moderna samhället, jag är knappast först att kommentera om detta.

Det finns givetvis goda exempel på väl sammansatta familjer också.

Tycker du ger utmärkta exempel på familjer där kommunikationen och själva uppfostran har lett exakt till den relationsproblematik som uppkommit. Det är inte så att folk bara jävlas med varandra och slutar umgås. Det är antagligen så att med den fria viljan väljer man om man vill träffa folk eller inte. Och oftast är det ju den äldre generationen som fostrat den yngre och inte tvärtom. Om de inte bryr sig om sina föräldrar är det ju antagligen för att föräldrarna inte brytt sig särskilt mycket om barnen de fostrat heller? Det har varit en fostringsanstalt utan kärlek. Då kan det ju vara så att när man då tänker på sina föräldrar så känner man inget. Varför i helvete ska man ha någon kontakt då?
2016-09-08, 23:36
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Ni vet vad jag menar. En tjej som vill ligga har inga större problem med det och det flesta svenska tjejer har 20+ sexpartner innan de fyller tjugo. Jag personligen har mycket mer respekt för de horor som förstår att ta betalt för att bli knullade. Diskutera.

Edit: detta har definitivt med jämställdhet att göra, troligen också feminism det är det vi ska diskutera. Eller närmare bestämt sexualliberaliseringens baksida

Men om tjejer har 20+ sexpartners så...

Ja det krävs väl två för att knulla senast jag kollade. Då är väl rimligen killarna lika stora horor om vi ska använda det begreppet?
2016-09-08, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto

Ja det krävs väl två för att knulla senast jag kollade. Då är väl rimligen killarna lika stora horor om vi ska använda det begreppet?
Håller med där. Varför ska tjejer ta all skiten från män som inte får ligga lika mycket som alfahanarna. Är det någon sorts naturlig reaktion på att man har sämre gener?
2016-09-08, 23:43
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Tycker du ger utmärkta exempel på familjer där kommunikationen och själva uppfostran har lett exakt till den relationsproblematik som uppkommit. Det är inte så att folk bara jävlas med varandra och slutar umgås. Det är antagligen så att med den fria viljan väljer man om man vill träffa folk eller inte. Och oftast är det ju den äldre generationen som fostrat den yngre och inte tvärtom. Om de inte bryr sig om sina föräldrar är det ju antagligen för att föräldrarna inte brytt sig särskilt mycket om barnen de fostrat heller? Det har varit en fostringsanstalt utan kärlek. Då kan det ju vara så att när man då tänker på sina föräldrar så känner man inget. Varför i helvete ska man ha någon kontakt då?

Jo, jag skyller inte på någon. Jag söker inte en fördömande av föräldrar eller barn, men definitivt så tror jag att det startade med de själviska 40-talisterna och deras 68-revolution som fick hela familjen att vändas upp och ned.

Men i alla fall, det är viktigt att punktera att föräldrar har något mer skuld i frågan än barnen, men troligen har det gått i led i flera generationer vid det här laget. Hur återskapar man något som gått förlorat och mycket få längre har erfarenhet utav?
2016-09-08, 23:45
Medlem
Citat:

Vissa menar att en nyckel som passar till alla lås är en bra nyckel medan ett lås där alla nycklar passar är ett dåligt lås.

Själv tycker jag inte man ska ligga rundor oavsett kön.
2016-09-09, 00:01
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Vissa menar att en nyckel som passar till alla lås är en bra nyckel medan ett lås där alla nycklar passar är ett dåligt lås.

Själv tycker jag inte man ska ligga rundor oavsett kön.

Ja vissa ser kuken som en nyckel och fittan som ett lås. Sorgligt. Seriöst så är kvinnor mer selektiva i sina val kring sexpartners än vad män är. Kvinnor behöver en anledning att ha sex killar behöver bara en plats att vara på och tar det med våld oftare. Det fungerar inte att bara det ena könet ligger runt och är horor då det krävs två för att knulla.
2016-09-09, 00:13
Medlem
Citat:
Ja vissa ser kuken som en nyckel och fittan som ett lås. Sorgligt. Seriöst så är kvinnor mer selektiva i sina val kring sexpartners än vad män är. Kvinnor behöver en anledning att ha sex killar behöver bara en plats att vara på och tar det med våld oftare. Det fungerar inte att bara det ena könet ligger runt och är horor då det krävs två för att knulla.

Sorgligt att du ser alla killar som sexgalningar och våldtäktsmän, dålig killosyn.
Senast redigerad av Valpen_ 2016-09-09 kl. 00:17.
2016-09-09, 00:34
Medlem
Citat:
Haha seriöst? Ja kvinnor är mer selektiva generellt självklart, det är inte det som är problemet utan problemet är svenska tjejer som är långtifrån selektiva .
2016-09-09, 01:41
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Sorgligt att du ser alla killar som sexgalningar och våldtäktsmän, dålig killosyn.

Ha ha. Bara de killar som ser kvinnor som horor och de själva som players. Du måste vara någon slags halvidiot eller så är du bara en blatte. Har du ett exempel på att jag ska se positivt på män som kallar kvinnor horor?
2016-09-09, 01:43
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu2
Haha seriöst? Ja kvinnor är mer selektiva generellt självklart, det är inte det som är problemet utan problemet är svenska tjejer som är långtifrån selektiva .

Jag antar att du knullat flera din ickeselektiva hora? Problemet är män, inte kvinnor. Män är kåtare horor helt enkelt.
Senast redigerad av Blundetto 2016-09-09 kl. 01:49.
2016-09-09, 01:47
Medlem
Citat:
Ha ha. Bara de killar som ser kvinnor som horor och de själva som players. Du måste vara någon slags halvidiot eller så är du bara en blatte. Har du ett exempel på att jag ska se positivt på män som kallar kvinnor horor?

Du buntar ihop alla killar till en enda grupp, när jag ifrågasätter det så kallar du mig för "halvidiot" och "blatte", typiskt feministisk härskarteknik.
2016-09-09, 01:59
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Du buntar ihop alla killar till en enda grupp, när jag ifrågasätter det så kallar du mig för "halvidiot" och "blatte", typiskt feministisk härskarteknik.

Jag är en "nazistisk sverigedemokrat". Jag är även motståndare till feminism. Det jag skrev var att generellt om två personer knullar så kan man inte kalla den ena parten en hora om inte den andra är det också. Men som svensk ifrågasätter jag att svenskor är horor. Det känns mest som ett medel för er obildade idioter och feminister. Tråkigt att du ser de killar som buntar ihop tjejer till en grupp som en homogen grupp. Ditt problem. Som oftast delas av blattar.
Senast redigerad av Blundetto 2016-09-09 kl. 02:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in